گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

مذاکرات با ایران فاجعه است

روزنامه بالتیمور سان با انتقاد از مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 می‌نویسد: برخلاف آنچه گفته می‌شود، هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات هسته‌ای با ایران رخ نداده است. برنامه اقدام مشترک به ایران اجازه می‌دهد تا به غنی‌سازی اورانیوم، ساخت سانتریفیوژهای بیشتر و توسعه فناوری هسته‌ای ادامه دهد.

ايران در رسانه‌هاي جهان؛

از سویی دیگر، تحریم‌ها تا حدی کاهش یافته است که این مساله هم میلیاردها دلار به اقتصاد ایران کمک کرده است. در انتهاي این مقاله با اشاره به اقدام کنگره در دعوت از نتانیاهو می‌نویسد: تنها کنگره و نتانیاهو هستند که می‌توانند جلوی دولت را گرفته و روند مذاکرات هسته‌ای را معکوس کنند.


پلوسی: سخنرانی نتانیاهو در کنگره به مذاکرات آسیب می‌رساند

به گزارش رویترز، نانسی پلوسی رئیس حزب اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره گفت که این اقدام می‌تواند به تلاش‌های دولت باراک اوباما در دست‌یابی برای توافق صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران آسیب وارد کند. وی همچنین گفت که در این رابطه با نتانیاهو صحبت کرده است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

ايران در رسانه‌هاي جهان؛


زمان آن رسیده ایران را دوست و عربستان سعودی را دشمن خود بدانیم؟

روزنامه گاردین درباره تحولات خاورمیانه می‌نویسد: خاورمیانه بسرعت در حال تغییر است. درست در زمانی که شاه پیر عربستان فوت می‌کند، حوثی‌ها در یمن موفقیت‌های بزرگی را بدست می‌آورند. مدت زمان زیادی از تاریخی نمی‌گذرد که غرب و هم‌پیمانان آن از حمله نظامی به سوریه خبر می‌دادند. اما حال، همگی از لزوم بقای حکومت بشار اسد صحبت می‌کنند.

ايران در رسانه‌هاي جهان؛

در عین حال، با ادامه مذاکرات ایران و گروه 5+1، طرز نگاه ما نسبت به ایران نیز تغییر کرده است. برخی از ایران بعنوان عامل ثبات منطقه نام می‌برند. اما همچنان افرادی در آمریکا و غرب هستند که از سیاست‌های ایران در عراق و سوریه ابراز نگرانی می‌کنند.

همین افراد از اصلاحاتی که ملک عبدالله انجام داد بخوبی یاد می‌کنند، بدون آنکه به این حقیقت توجه کنند که اکثر تندوری‌ها و اقدامات تروریستی در دو دهه گذشته با چراغ سبز وی انجام شدند. در این وضعیت باید منتظر باشیم و ببینیم که دشمن دیرینه خود یعنی ایران را دوست و هم‌پیمان قدیمی خود یعنی عربستان را دشمن خود در نظر بگیریم.

همچنین، ما نباید توقع زیادی از ائتلاف با ایران در مبارزه با گروه داعش داشته باشیم چراکه این مساله می‌تواند در بلندمدت مشکلاتی را برای ثبات منطقه ایجاد کند. قدرت‌گرفتن شیعیان در عراق و سوریه می‌تواند در نهایت به مقاومت بیشتر از جانب گروه‌های اهل تسنن منجر شود.


تصویب لایحه اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در کمیته بانکداری سنا

به گزارش پایگاه هیل، اعضاء کمیته بانکداری سنای آمریکا به لایحه وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت ناموفق بودن مذاکرات راي دادند. تمامی 12 عضو جمهوری‌خواه بهمراه 6 عضو دموکرات به این لایحه رای مثبت دادند.

ايران در رسانه‌هاي جهان؛

سناتورهای دموکرات موافق با این لایحه در این کمیته عبارتند بودند از سناتورها «منندز»، «چاک شومر» از نیویورک، «جان تِستر» از مونتانا، «مارک وارنر» از ویرجینیا، «هایدی هایت کمپ» از داکوتای شمالی، و «جو دانلی» از ایندیانا.

این لایحه که از نسخه قبلی آن کمی ملایم‌تر است از رئیس‌جمهور می‌خواهد که در صورت شکست مذاکرات ظرف مدت 30 روز این تحریم‌ها را اجرایی کند. همچنین در جریان این جلسه، متممی بررسی شد که طبق آن وزارت دارایی آمریکا باید ارزیابی خود را از کاهش تحریم‌های اقتصادی پنج روز پس از حصول تواقف‌نامه با ایران ارائه دهد.


مذاکرات ایران و روسیه برای مدرنیزاسیون سامانه موشکی تور-ام 1

به گزارش پایگاه اسپوتنیک، مدیر اجرایی صنایع الکترومکانیک روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت: مسکو در حال مذاکره با ايران برای مدرنیزه کردن سامانه موشکی سطح به هوای تور-ام 1 است.

ايران در رسانه‌هاي جهان؛

وی افزود: ایران سال‌هاست که از تعدادی از این سامانه‌ها استفاده می‌کند. دو طرف در حال مذاکره برای بروزرسانی این سامانه هستند. ما همچنین در بحث تامین قطعات و آموزش پرسنل نیز کمک می‌کنیم.

لازم بذکر است سامانه موشکی تور-ام 1 برای شناسایی و رهگیری تسلیحات مدرن با دقت بالا از قبیل موشک‌های کروز یا بمب‌های هدایت‌شونده استفاده می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عاشق ایران اسلامی ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    سرفراز باشی میهن من- ای فدایت جان و تن من.
  • محسن از اصفهان ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    توی این اخبار جز فریبکاری از سوی طرفهای مقابلایران چیزی دیده نمی شد. آمریکا با سیاست هویج و چماق و روسیه با سیاست خنجر ازپشت زدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس