شاه سابق سعودی در تأمین امنیت رژیم اسرائیل و جلوگیری از تشکیل جبهه متحد ضد صهیونیستی و همچنین همراهی با توطئه‌های این رژیم در جهان عرب و اسلام تأثیر بسزایی داشت تا جایی که در تأمین هزینه‌های احداث شهرک‌های جدید صهیونیست‌نشین نیز مشارکت می‌کرد.

شاهی که نوکری را خوب بلد بودگروه بین‌الملل مشرق - پایگاه خبری الخلیج الجدید در مقاله‌ای به خدمات ملک عبدالله بن عبدالعزیز در راستای حفظ سازش و یهودیت در منطقه اشاره و تأکید کرد که عبدالله بن عبدالعزیز یکی از برجسته‌ترین حامیان سازش در خاورمیانه بود، به همین علت مرگ وی خسارت بزرگی برای اسرائیل به شمار می‌رود، چرا که پر شدن خلأ ناشی از مرگ وی به سال‌ها زمان و تلاش نیاز دارد.

نقش ملک عبدالله در ممانعت از تشکیل جبهه متحد اسلامی- عربی بر ضد اسرائیل را نمی‌توان نادیده گرفت، بعد از شهادت شیخ احمد یاسین ملک عبدالله تنها چهره عربی بود که می‌توانست افکار عمومی منطقه را آرام کند. در همین راستا مذاکرات سازش با تلاش‌های وی آغاز شد.

تاریخ در آینده خدمات این مرد به روند سازش جهانی و یهودیت را بیشتر فاش خواهد کرد، وی [بدون توجه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر ضد ملت فلسطین] ایمان واقعی به حفظ سازش و آرامش بین یهودیان و مسلمانان منطقه داشت. به همین علت بارها نمایندگانی از سوی خود به تل‌آویو اعزام کرد و حمایت‌های مالی گسترده‌ای برای ایجاد سازش در فلسطین انجام داد. وی همچنین از جبهه یاسر عرفات و گروه‌های فلسطینی سازش‌کار برای مقابله با جریان‌های مقاومت و اسلام‌گرا حمایت جدی می‌کرد. طرح صهیونیستی تغییر وجهه اردن به عنوان کشور جایگزین فلسطینی‌ها با دخالت و اصرار شخصی وی بود. وی اعتقاد داشت که تل‌آویو و ریاض می‌تواند این طرح‌ها را با پایداری و تسامح دنبال کنند.

شاهی که نوکری را خوب بلد بود

ملک عبدالله حتی در تأمین هزینه‌های احداث شهرک‌های جدید صهیونیست نشین در مناطق اشغالی فلسطین نقش داشت. این منابع مالی با استقبال شهرک‌نشینان صهیونیست مواجه شده و مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اقداماتی که شاه فقید عربستان برای خدمت به اسرائیل انجام داد با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. به ‌عنوان مثال همکاری وی با اسرائیل برای مهار نابسامانی‌های موجود در مصر و حمایت از حسنی مبارک و ادامه تحولات پس از آن برای بازگرداندن وی به قدرت اعجاب‌انگیز بود.

شاهی که نوکری را خوب بلد بود

ملک عبدالله حامی اساسی اسرائیل در پی شکست استراتژیک آمریکا در حمایت از محمد مرسی بود و همین موضوع باعث ایجاد امنیت نسبی در مصر و سرکوب جماعت اخوان ‌المسلمین شد.

همچنین نمی‌توان نقش اساسی وی در حفظ موازنه ها در عراق و سوریه و لبنان جهت جلوگیری از تهدید امنیت اسرائیل را نادیده گرفت. به این ترتیب بدون ملاحظه یا تردید می‌توان گفت که ملک عبدالله با قدرتی همسان با رهبران اروپایی از اسرائیل حمایت کرده است.

شاهی که نوکری را خوب بلد بود

این مقاله که با لحنی تمسخر آمیز و نیشخند وار نوشته شده، در پایان تاکید دارد: نخست‌وزیر یا رئیس رژیم صهیونیستی نتوانستند در مراسم تشییع ملک عبدالله حاضر شوند - که تصمیمی کاملاً درست بود- اما این انتظار وجود دارد که مسئولان ارشد اسرائیل، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را راضی کنند تا برخی از نمایندگان یهودی و اسرائیلی را در مراسم بزرگداشت وی شرکت دهد تا آن‌ها بتوانند از خدمات شاه سابق عربستان به اسرائیل تمجید کنند.

همچنین شایسته است که فرزندان شاه سابق مورد حمایت کامل قرار گیرند، چرا که این کمک‌ها می‌تواند چارچوب خدمات آن‌ها برای تأمین امنیت اسرائیل را گسترده ‌تر کند. در این راستا لازم است به پادشاه و فرزندانش قدرت باقی ماندن در هرم حاکمیت در عربستان داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 0
    خدا با شمر و عمر سعد محشورش بگرداند
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 0
    ننگ برسیدمحمدخاتمی
  • منتظر ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    مرگ بر دشمنان اسلام علی الخصوص لعنت بر آل سعود وفرقه ضاله وهابیت
  • ... ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 0
    مرگ بر سران فتنه
  • مهدی ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 0
    پیش یزیدمحشور شود
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 0
    آی گفتی دهنت درد نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس