فعال عربستانی که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق توییتر با نام مستعار "مجتهد" شهرت یافته و هواداران بسیاری را کسب کرده است از بازداشت رئیس دفتر ملک عبدالله، شاه سابق سعودی خبر داد.

گروه بین‌الملل مشرق - فعال عربستانی که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق توییتر با نام مستعار "مجتهد" شهرت یافته و هواداران بسیاری را کسب کرده است از بازداشت رئیس دفتر ملک عبدالله، شاه سابق سعودی خبر داد.

بر اساس این گزارش، ملک سلمان بن عبدالعزیز که دیروز با صدور فرمانی دستور داده بود "خالد التویجری" از سمت ریاست دربار پادشاهی عربستان سعودی برکنار و به 10 سال ریاست وی بر دربار پادشاهی عربستان سعودی پایان داده شود، امروز وی را بازداشت کرد.

به گفته تحلیلگران سعودی، "التویجری" با توجه به بیماری و ضعف پادشاه عربستان طی ده سال گذشته، بانفوذترین شخصیت سیاسی در این کشور بوده است.

مجتهد در تازه‌ترین پست توییتری خود که لحظاتی پیش منتشر شد با اشاره به بازداشت التویجری نوشت: وی به علت تلاش برای خروج از عربستان، بازداشت شده است.

وی می‌افزاید: التویجری پیش از این به من (مجتهد) اطلاع داده بود که می‌خواهد از کشور خارج شود اما گویا در آخرین لحظات، جلو خروج وی گرفته و بازداشت شده است.

مجتهد می‌گوید: اصلی ترین درخواست التویجری در حال حاضر، صدور مجوز خروج از عربستان است.

وی می‌افزاید: از جمله تأثیراتی که برکناری التویجری بر این کشور خواهد داشت، تغییر سفرا، وزرا، علما، مسؤولان نهادهای دینی و فرمانداران است و ممکن است الجبير، عادل الفقيه، عبداللطیف آل‌الشیخ و شاید خالد الفیصل هم عزل شوند.

مجتهد با اشاره به اینکه احتمال دورکردن "مقرن بن عبدالعزیز" از ولایت عهدی و متعب، پسر شاه سابق از فرماندهی گارد ویژه نیز وجود دارد، نوشت: تغییر فرمانداران مناطق مختلف نیز در دستور کار است و صحبت‌های درباره احتمال عزل امیر منطقه مکه، ریاض و منطقه شمالی نیز شنیده می‌شود.

وی افزوده است: در حوزه سیاست خارجی نیز نزدیک‌شدن به قطر، دور شدن از امارات، توقف حمایت از السیسی (به علت کمبود بودجه نفتی) و تغییرات ساختاری دیگر از جمله تفقد از اسلام‌گرایان در دستور کار قرار خواهد گرفت.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    ظاهرا تا دویا سه ماه اینده باید شاهد هرج ومرج وبی ثباتی درعربستان وتشدید اخلتلافات وبالاخره خاتمه دوران پادشاهی ال سعود خواهیم بود ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس