وزارت دفاع آمریکا دیروز اعلام کرد که مارتین دمپسی رئیس ستاد ارتش این کشور تصمیم گرفته مسابقه‌ای در مورد پژوهش و تألیف کتاب با عنوان تکریم ملک عبدالله بن عبدالعزیز شاه فقید عربستان سعودی در دانشکده دفاع ملی آمریکا برگزار کند.

مسابقه تکریم پادشاه سابق عربستان در وزارت دفاع آمریکاگروه بین‌الملل مشرق - وزارت دفاع آمریکا دیروز اعلام کرد که مارتین دمپسی رئیس ستاد ارتش این کشور تصمیم گرفته مسابقه‌ای در مورد پژوهش و تألیف کتاب با عنوان تکریم ملک عبدالله بن عبدالعزیز شاه فقید عربستان سعودی در دانشکده دفاع ملی آمریکا برگزار کند.
 
براساس این گزارش این مسابقه به بررسی‌ها در مورد اوضاع کشورهای عربی و اسلامی منحصر می شود.
 
وزارت دفاع آمریکا دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ملک عبدالله که در 90 سالگی از دنیا رفت نظارت بر پروژه نوآوری نظامی در کشورش در سال‌های فرماندهی گارد ملی این کشور بین 1963 تا 2005 را بر عهده داشت.
 
دمپسی این مسابقه را تکریمی مناسب برای دوره زندگی و پادشاهی ملک عبدالله دانست.
 
این بیانیه آمریکا تأکید دارد که ملک عبدالله پایه اساسی ارتباط بین عربستان و آمریکا بود. دمپسی در این زمینه می افزاید: مسابقه مذکور فرصت مهمی برای تکریم این پادشاه است، آن‌هم در شرایطی که تلاش‌های مراکز آکادمیک و مطالعاتی در جهان عرب و اسلام در این راستا قرار دارد و در جهان هیچ جایی بهتر از دانشکده دفاع ملی آمریکا برای انجام این کار نیست.

مسابقه تکریم پادشاه سابق عربستان در وزارت دفاع آمریکا

وزارت دفاع آمریکا تأکید دارد که این مسابقه مشوقی برای تفکر راهبردی و پژوهش‌های عمیق در زمینه این بخش از جهان است و برنامه آن به صورت کامل از سال آینده تحصیلی آغاز می‌شود.
 
بیانیه وزارت دفاع آمریکا اولین دیدار بین دمپسی و ملک عبدالله را در سال 2001 دانست و نوشت که دمپسی در آن زمان سرتیپ بود و مشاور نظامی آمریکا در گارد ملی عربستان بود. دمپسی در این زمینه می گوید: در زمان مأموریت من در آموزش نیروهای نظامی و انجام مشاوره با آن‌ها، متوجه شدم که وی شخصیتی متمایز و شجاع دارد.
 
خدمات شاه فقید عربستان در وابستگی مطلق به آمریکا در طول سلطنت وی، سهم بزرگی در پیشبرد طرح خاورمیانه جدید آمریکا در منطقه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    در تکریم این قلاده وهابی فقط میتونم بگم که ............. خانوم ها نخونن خوبیت نداره
  • غريبه ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    نظرت عالي بود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس