کد خبر 382471
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

معاون مسافری شرکت راه آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطار در 4 بهمن خبر داد و گفت: امسال پیش فروش به صورت اینترنتی و حضوری در فواصل 12 ساعته در سه محور انجام می گیرد.

به گزارش مشرق، سید محمد راشدی در نشستی خبری با اشاره به اینکه شروع پیک نوروزی قطارهای مسافری از 25 اسفند 93 به مدت 20 روز تا 15 فروردین 94 ادامه دارد، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته در تاریخ های 4، 5 و 6 بهمن ماه به صورت محوری فروش اینترنتی و در تاریخ های 5، 6 و 7 بهمن فروش آنلاین از طریق دفاتر فروش بلیت داریم.

وی با بیان اینکه فروش اینترنتی 12 ساعت قبل از شروع فروش آژانس ها آغاز می شود، بیان کرد: از روز شنبه 4 بهمن برای محورهای شمال، شمال غرب و محور آذربایجان 7 بعد از ظهر پیش فروش بلیت به صورت اینترنتی آغاز می شود.

معاون مسافری شرکت راه آهن افزود: برای محور جنوب، جنوب شرق، بندرعباس، زاهدان، کرمان، اصفهان، شیراز و اهواز از روز 5 بهمن ساعت 19 پیش فروش اینترنتی بلیت آغاز می شود. همچنین در روز 6 بهمن برای محور خراسان، تهران- مشهد از ساعت 19 پیش فروش اینترنتی آغاز می شود.

راشدی با تاکید بر اینکه تمام قطارهای کمربندی به مقصد مشهد از سایر شهرها در روز پیش فروش بلیت هر محور انجام می گیرد، افزود: پیش فروش بلیت قطارها از طریق آژانس های فروش بلیت از روز یکشنبه 5 بهمن ساعت 7 صبح برای محورهای شمال، شمال غرب و آذربایجان آغاز می شود.

وی تصریح کرد: ساعت 7 صبح روز 6 بهمن پیش فروش بلیت برای محور جنوب، جنوب شرق و روز سه شنبه ساعت 7 صبح 7 بهمن برای محور خراسان و تهران- مشهد از طریق دفاتر فروش بلیت انجام می شود.

معاون مسافری شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه صدور بلیت بر اساس شماره کد ملی انجام می گیرد، اظهار داشت: امسال به سامانه ثبت احوال متصل هستیم و هر فردی با کد ملی می تواند بلیت خریداری کند، بنابراین مسافران کارت ملی را به همراه داشته باشند.

راشدی با اشاره به کنترل بلیت به وسیله دستگاه بارکدخوان در ایستگاههای مسافری، گفت: از شهروندان تقاضا داریم بلیت را از مراکز رسمی فروش بلیت که آژانس‌های مسافرتی هستند، تهیه کنند.

وی با اشاره به تنوع قطارها در برخی از مسیرها، گفت: در برخی مسیرها تنوع قطار زیاد است که مسافران با اطلاع کامل از شرایط هر قطار می توانند انتخاب مشخص‌تری داشته باشند. به عنوان مثال در قطارهای سالنی دو نوع اتوبوسی معمولی، ترن ست و توربو ترن داریم که نوع کلاس آن متفاوت است.

معاون مسافری شرکت راه آهن با اشاره به نظارت نامحسوس در ایستگاهها و داخل قطار گفت: سهمیه بلیت را 50 درصد اینترنتی می فروشیم و 50 درصد هم از طریق آژانس ها فروش بلیت انجام می شود .

راشدی با بیان اینکه در راستای حقوق شهروندی، سامانه صدای مسافر را راه اندازی کرده ایم که دهه فجر راه اندازی می شود، گفت: شماره تلفن 5149 از تهران و 021-5149 از تمام نقاط ایران آماده پاسخگویی به شکایات و اطلاعات قطارها است.

وی به نظرسنجی در قطارهای نوروزی اشاره کرد و افزود: این نظرسنجی توسط مجموعه ای دانشگاهی انجام می شود تا سطح رضایتمندی داخل قطار را از نگاه مسافران داشته باشیم.

معاون مسافری شرکت راه آهن با اشاره به اینکه در جهت رعایت حقوق شهروندی ثبت ساعت ورود قطار به مقصد بر روی بلیت درج می شود، افزود: جدولی تعیین شده تا بر حسب ساعت تاخیر از 50 تا 100 درصد نرخ بلیت به مسافران بازگردانده می شود.

راشدی افزود: به عنوان مثال در قطارهای تهران- مشهد اگر سه ساعت تاخیر داشته باشد 50 درصد از وجه بلیت برگشت داده می شود و اگر 5 ساعت به 3 ساعت اضافه شود 100 درصد پول به مسافر بازمی گردد.

وی با اشاره به اینکه در مسیرهای یک خطه با محدودیت ها و ترافیک شبکه روبرو هستیم گفت: متوسط تاخیر ما در قطارهای مسافری 30 تا 40 دقیقه است اما برای حفظ حقوق شهروندی این جدول را در نظر گرفته ایم که مسافران تا یک ماه می توانند با مراجعه به آژانس ها پول بلیت را دریافت کنند.

معاون مسافری شرکت راه آهن با بیان اینکه در نوروز 93 تعداد 56 قطار یا 53 رام در مسیر تهران- مشهد داشته ایم، گفت: در نوروز امسال این تعداد را به 54 رام یا 60 قطار افزایش دادیم که رشد 7 درصدی را نشان می دهد.

راشدی افزود: در کمربندی منتهی به مشهد، نوروز 93 ، 22 رام قطار داشتیم که در نوروز 94 این تعداد به 30 رام افزایش می یابد. امسال تعداد قطارهای منتهی به مشهد از دیگر شهرها را افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه امسال در برخی مسیرها تعداد قطارها افزایش می یابد، گفت: به عنوان مثال قطار کرج به مشهد یک روز در میان بود که هر روزه می شود همچنین در مسیرهای زنجان- مشهد، قزوین- مشهد و قم – مشهد هم قطارهای روزانه را در نظر گرفتیم.

معاون مسافری شرکت راه آهن با اشاره به اینکه امسال یک میلیون و 960 هزار صندلی ایجادی را داریم که نسبت به نوروز سال قبل 5 درصد افزایش دارد، گفت: در نوروز 93 ، یک میلیون و 829 هزار مسافر جابه جایی داشتیم که امسال این رقم با 5 درصد افزایش به حدود 2 میلیون نفر مسافر می رسد.

راشدی با بیان اینکه امسال 4 رام واگن جدید از سوی شرکت ها خریداری شده است که در سیر قرار می گیرد، گفت: تعدادی از شرکت ها هم واگن های بازسازی شده دارند که آنها را نیز در سیر قرار می دهیم.

وی افزود: از این 4 رام قطار جدید 3 رام قطارهای 4 تخته پلور سبز و یک رام قطار 4 تخته واگن پارس است که به صورت نو وارد ناوگان می شود.

معاون مسافری شرکت راه آهن با اشاره به پیش فروش بلیت قطارهای بین المللی اظهار داشت: در مسیرهای تهران- آنکارا، و تبریز- وان پیش فروش بلیت از چهارشنبه 8 بهمن ساعت 8:30 صبح از طریق دفاتر فروش بلیت انجام می شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس