اگرچه ظریف، در پی سرپوش‌گذاشتن بر خطای راهبردی خود در مواجهه با دشمنان ایران بود اما موج واکنش‌ها به قدم‌زدن وی با کری و دیدارش با فابیوس، حاکی از ناخرسندی از این اقدام است.

گروه سیاسی مشرق - آخرین دور مذاکرات ژنو در نوع خود حواشی زیادی داشت. حواشی که بنابر اصول دیپلماسی که بعضاً مهم‌تر از متن نمایان و تاثیرگذار می‌شود، نبود. جایگاه افراد، صندلی‌ها و حتی انداختن یک‌پا روی پای دیگر در عرف دیپلماتیک معنادار هستند اما باید دید پیاده‌روی در این راستا چه معنایی می‌تواند به جهان ‌بین‌الملل متبادر سازد. پیاده‌روی محمد جواد ظریف و جان کری در خیابان‌های ژنو که درست بعدازآن، آمریکایی‌ها چنگ دندان خود را دگربار نشان دادند و وزارت خارجه آمریکا ایران را برای اتباع خود ناامن اعلام کرد، ازجمله حواشی مهم این مذاکرات بود.

سخنگوی دولت سخنان چه کسانی را از سوی دیگر، نوبخت امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره پیاه‌روی ظریف و کری گفت: چه ایرادی داشته که ظریف با کری در ژنو قدم زده‌اند، ایراد شما به این است که چرا بعد از قدم زدن، سوار ماشین نشده‌اند؟ وی با بیان اینکه از عملکرد ظریف باید تشکرو تقدیر ویژه انجام شود، اظهارداشت: موضع ظریف قاطعانه بوده است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه خیلی سخیف است اگر قدم زدن ظریف با کری دبپلماسی ضعیف بدانیم، اظهارداشت:مردم این حرف‌ها را قبول ندارند، برخی چون می‌بینند مذاکرات به خوبی پیش می‌رود، این حرف‌ها را می‌زنند.

پیاده‌روی که در راستای «نرمش قهرمانانه» نبود

پیاده‌روی که در راستای «نرمش قهرمانانه» نبود

البته اقدام دیگر دستگاه دیپلماسی کشور نیز موردانتقاد واقع شد. بعد از توهین نشریه هتاک «شارلی ابدو» به پیامبر اکرم به بهانه مقابله با تروریسم داعش و حادثه تروریستی که منجر به کشته شدن 12 نفر از جمله کارمندان این نشریه هتاک شد، موجی از اسلام‌ستیزی در فرانسه با حمایت دولت این کشور از هتاکان به راه افتاد. در همین هنگامه و باوجود حمایت مقامات کاخ الیزه از انتشار کاریکاتورهای هتاکانه نسبت به ساحت پیامبر اعظم (ص)، محمد جواد ظریف به پاریس سفر کرد و ابتدا با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا چهارمین دیدار خود طی سه روز را انجام داد و سپس با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها اما موضوعی از توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام و هتاکی نشریه «شارلی ابدو» به میان نیامد. همه این موارد دست‌به‌دست هم داد تا منتقدان نسبت به عملکرد وزارت خارجه واکنش نشان دهند.

واکنش رسانه‌ها به پیاده‌روی صمیمی ظریف و جان کری

سخنگوی دولت سخنان چه کسانی را سخیف قلمداد کرد؟نخستین واکنش‌ها در برابر چنین عملکردی در رسانه‌ها و سرمقاله مطبوعات منعکس شد. روزنامه کیهان در این زمینه با قلم «حسین شریعتمداری» نوشت که «چرا وزیر خارجه کشورمان در اقدامی تعجب‌آور و برخلاف عرف شناخته‌شده و فرموله دیپلماتیک، به‌اتفاق جان کری، محل رسمی مذاکره را ترک کرده و همراه ایشان دریکی از خیابان‌های ژنو به قدم زدن می‌پردازد؟! قدم زدن صمیمانه با جان کری درحالی‌که اهانت به پیامبر اعظم(ص) و انتشار 3 میلیون کاریکاتور موهن به خبر اول دنیا تبدیل‌شده و آمریکا یکی از اصلی‌ترین حامیان این اهانت بی‌شرمانه است، غیر از بی‌اعتنایی جمهوری اسلامی ایران در قبال اهانت به رسول خدا(ص) چه مفهوم و معنای دیگری می‌تواند داشته باشد؟»[1]

دو روزنامه جوان و رسالت نیز در همین راستا نسبت به اقدام بدون نتیجه و همچنین خارج از عرف دیپلماتیک و دیدگاه وزارت خارجه کشورمان در مقابل آمریکا گلایه کردند. روزنامه جوان نوشت که «وزیر محترم خارجه به‌خوبی می‌داند که در مذاکرات پیش‌رو با طرف آمریکایی نباید رفتارهای مشخصی از خود بروز دهد که افکار عمومی جهانیان به‌ویژه ملت‌های آزادیخواه و ضد امپریالیستی، آن رفتارها را در تضاد و تقابل با آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی ببیند. قدم زدن با کری چه تأثیری و چه هدف مشخصی می‌تواند در مذاکرات هسته‌ای داشته باشد، آن‌هم درحالی‌که تصاویر قدم زدن ایشان هنوز از صفحات خبرگزاری‌ها و نشریات پاک نشده و در کنار تصاویر توهین فرهنگ غرب به پیامبر مسلمانان و به شهادت رسیدن پاسداران و فرماندهان حزب‌الله به دست سگ منطقه‌ای امریکا قرارگرفته است. این جز دهن‌کجی به خودی چه چیز دیگری است؟!»[2]

روزنامه رسالت نیز نسبت به نتیجه چنین عملکردی نوشت: «نباید فراموش کرد که جان کری همان وزیر امور خارجه‌ای است که پس از امضای توافقنامه ژنو، حق ذاتی غنی‌سازی کشورمان را نفی کرد و آن را به حقی اکتسابی، آن‌هم با اجازه قدرت‌های سلطه‌گر! تنزل داد. به‌راستی پیاده‌روی صمیمانه با او چه معنا و مفهومی دارد؟»[3]

توکلی: آیا توهین به پیامبر یک «آخ» از سوی وزارت خارجه نمی‌خواست؟

پیاده‌روی که در راستای «نرمش قهرمانانه» نبوداین انتقادات در تجمع مردمی مقابل سفارت فرانسه در ایران نیز ادامه یافت. احمد توکلی، از جمله نمایندگان شاخص مجلس شورای اسلامی با حضور در این تجمع اعتراضی سؤال انتقادی دیگری را از وزارت خارجه پرسید. توکلی با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه پس از توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر، گفت: «درحالی‌که چنین اقداماتی از سوی غرب و فرانسه علیه اسلام صورت می‌گیرد آیا باید مقامات وزارت امور خارجه آن رفتار را انجام می‌دادند؟ آیا آن اهانت به ساحت پیامبر یک «آخ» از سوی وزارت امور خارجه نمی‌خواست که شما آن سفر غیر خوشایند را انجام دادید؟»[4]

نقوی حسینی: قدم زدن با وزیر دولتی که در حق ما فقط جنایت کرده، یعنی چه؟!

سخنگوی دولت سخنان چه کسانی را سخیف قلمداد کرد؟مجلس شورای اسلامی نیز از زبان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معترض چنین اقدامی شد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در برنامه "متن حاشیه "بابیان این‌که باید در مسیر مذاکرات عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران رعایت شود، اظهار داشت: «رفتار دیپلماتیک تیم دیپلماسی ما اعم از وزیر خارجه و مابقی اعضا باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و قدم زدن با وزیر خارجه دولتی که در تاریخ کشور ما فقط خیانت و جنایت کرده واقعاً چه معنایی دارد؟ عزت و اقتدار ایران نباید به حراج گذاشته شود چراکه این مهم مفت به دست نیامده است.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: «تیم مذاکره‌کننده نباید در دام آمریکایی‌ها بیفتد و نباید گرفتار بازی‌های داخلی آمریکا شود، آمریکایی‌ها تزشان این است بازی پلیس خوب و پلیس بد در داخل کشورشان راه می‌اندازند تا ما را تحت تأثیر قرار دهند، مسائل داخلی آمریکا ارتباطی به ما ندارد چراکه ما با دولت آمریکا مذاکره می‌کنیم و مسئول پاسخ‌گویی دولت آمریکاست.»[5]

انتقاد اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از وزارت خارجه

در ادامه موج انتقادات از وزارت خارجه به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر حسن روحانی برگزار شد، رسید و برخی اعضای شورا طی سخنانی خواستار برخورد قاطع وزارت خارجه با رفتارهای هتاکانه مقامات فرانسوی نسبت به ساحت پیامبر اعظم (ص) شدند.

در این جلسه تعدادی از اعضای شورا از سفر محمد جواد ظریف به پاریس همزمان با حمایت مقامات کاخ الیزه از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز درباره پیامبر (ص) انتقاد کردند و خواستار احضار سفیر فرانسه در تهران و تذکر شدید به وی از سوی وزارت خارجه کشورمان شدند.[6]

پیاده‌روی که در راستای «نرمش قهرمانانه» نبودانتقاد آیت‌الله همدانی از سفر نابجای ظریف

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن محکوم کردن توهین وقیحانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) از سکوت معنادار مسؤولین در قبال این حرکت گستاخانه و همچنین سفر نابجای وزیر امور خارجه در چنین شرایطی به پاریس انتقاد کرد و گفت: «توقع و انتظار این است که مسؤولین واکنش جدی به این اقدام نشان دهند.»

حضرت آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: «وقتی آن‌ها در حال ستیز با ما و مقدسات اسلامی هستند، این‌گونه مسافرت‌ها چه معنایی دارد؟ به عقیده بنده در چنین شرایطی باید به دنبال تجدیدنظر در روابط خود با این کشورها باشیم نه مسافرت.»[7]

در مذاکرات با مقامات آمریکایی زیاده‌روی شد

کارشناسان و فعالان سیاسی نیز به این اقدامات وزارت خارجه واکنش نشان دادند. در این راستا محمد نبی حبیبی در نشست اعضای حزب موتلفه اسلامی گفت: «ما با این گفتگوهای دوجانبه مخالفیم. آن‌هم به صورت نمادین. دستگاه دیپلماسی کشور باید به این سؤال پاسخ دهد قدم زدن آقای کری و ظریف در خیابان‌های ژنو و مخابره عکس آن به جهان و چاپ آن در صفحه اول روزنامه‌های حاشیه‌ساز علیه نظام و مردم چه معنی می‌دهد؟»[8]

پیاده‌روی که در راستای «نرمش قهرمانانه» نبودمهدی فضائلی کارشناس امور بین‌الملل نیز در گفتگو با مشرق بیان داشت: «دست تیم مذاکره‌کننده به شکل بی‌سابقه‌ای باز گذاشته شد؛ اما آنچه اخیراً طی مذاکرات هسته‌ای در ژنو اتفاق افتاد این بود که مذاکرات از حالت رسمی خود خارج شد و شکل صمیمانه و به‌اصطلاح خصوصی پیدا کرد به‌طوری‌که آقای ظریف و جان کری در خیابان‌های ژنو باهم قدم زدند تا عکاسان و تصویربرداران بتوانند به‌راحتی این دیدار را به تصویر بکشند. در مذاکرات و در برخورد با مقامات آمریکایی افراط صورت گرفته است و پیامدهای این کار به لحاظ تأثیر بر افکار عمومی هم در داخل کشور و هم در سطح افکار عمومی علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان بسیار مهم است. این تأثیرگذاری نادیده گرفته‌شده است و این زیاده‌روی می‌تواند مورد بهره‌برداری‌های سوء قرار بگیرد. این اقدامات را می‌توان بی‌توجهی و غفلت پیامدها و تأثیراتی که در افکار عمومی دارد قلمداد کنیم و یا ناشی از یک نگاه متفاوت که احیاناً آقای ظریف و تیم وزارت خارجه قائل هستند بدانیم.»

سؤال اساسی که اکثر انتقادکنندگان از وزارت خارجه پرسیده‌اند و خواستار پاسخ آن شده‌اند، علت و ضرورت چنین رفتاری در این برهه تاریخی است. عدم سنخیت این رفتار و برخوردهای صمیمی افراط‌آمیز با اقدامات آمریکا و کشورهای غربی نظیر فرانسه در قبال ایران و جهان اسلام از جمله تناقضاتی است که این‌چنین موردانتقاد گروه‌ها مختلف سیاسی و شخصیت‌ها و مسئولان حوزه‌های مختلف قرار می‌گیرد. از سوی دیگر سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران درزمینهٔ سیاست خارجی بر سر در این وزارتخانه با شعار محوری «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» نقش بسته است که گویای گرایش و ایدئولوژی اساسی کشورمان در این زمینه است و در راستای موضوع اعتدال که دولت گفتمان خود را بر آن استوار کرده نیز این شعار محوری کاربرد دارد. البته برخی با تفکرات انحرافی سعی دارند تا سیاست خارجی ایران را در قبال آمریکا و غرب با نرمش افراطی که منهای اقتدار ملی است و نتیجه نامطلوبی در بر خواهد داشت، همراه سازند اما بنابر بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری رفتار و تعاملات وزارت خارجه در مذاکرات باید بر اساس «نرمش قهرمانانه» و حفظ اقتدار ملی باشد که این موضوع بایستی در رفتار دستگاه دیپلماسی کشور لحاظ شود.

ظریف باید از مردم عذرخواهی کند

پیاده‌روی که در راستای «نرمش قهرمانانه» نبودسردار نقدی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد سفر وزیر امور خارجه به پاریس در روزهایی که دولت آن کشور رسما از توهین به پیامبر حمایت می کند چیست، اظهار داشت: بنده تا حالا سعی کرده ام در خصوص وزارت امور خارجه اظهار نظر نکنم تا موضع ایشان در مذاکرات را تضعیف نکرده باشم ولی بعضی اشتباهات، دیگر قابل تحمل نیست و به صراحت می گویم که آقای ظریف از چشم و نظرم افتاد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: با حرف هایی که در مورد ایشان به من گفته بودند، تصور می کردم ایشان فرد فرهیخته، باوقار و دیپلمات کارکشته ای است اما ناشی گری های اخیر اثبات کرد که اگر بخواهیم با خوشبینی اظهار نظر کنیم، باید بگوییم ایشان متاسفانه الفبای دیپلماسی را هم رعایت نمی کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در انتها گفت: در این زمینه هیچ توضیح و توجیهی پذیرفته نیست و تنها راه اعاده ی حیثیت، عذرخواهی رسمی از ملت و تعهد به عدم تکرار چنین رفتارهایی است. البته ملت ایران نمی گذارند تصویر دروغین که می خواهند از ایران در دنیا نمایش دهند جا بیفتد؛ روز 22 بهمن ملت ایران تصویر واقعی خودش را با شعار لبیک یا محمد (ص) و مرگ بر آمریکا به نمایش خواهد گذاشت و دنیا خواهد دید که ملت ایران با همان صلابت جلوی آمریکا ایستاده و حقش را خواهد گرفت.

پیاده‌روی ظریف و کری یادآور داستان‌های لیلی و مجنون

سخنگوی دولت سخنان چه کسانی را سخیف قلمداد کرد؟منصور حقیقت پور عضو شورای مرکزی و هیات رئیسه فراکسیون (اصولگرایان رهروان ولایت) با بیان اینکه اقدامات اخیر وزیر امور خارجه به‌ویژه سفر ظریف به پاریس و پیاده روی با جان کری در خیابان های ژنو بسیار اشتباه و نابجا بود ، گفت: قطعا حفظ صلابت انقلابی در مذاکرات هسته‌ای با غرب، دارای ارزش والایی است و این‌گونه دلبری های سیاسی هیچ ارزشی ندارد.

منصور حقیقت پور عضو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اتفاقات اخیر در حاشیه مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا، گفت: به نظر اقدام اخیر ظریف وزیر امور خارجه در قبول پیشنهاد جان کری وزیر خارجه آمریکا و سفر به پاریس همزمان با اقدامات توهین‌آمیز نشریات فرانسوی به رسول اکرم(ص) کار نابجا و اشتباهی بزرگ بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا دلیلی نداشت که ظریف در زمان اوج توهین افراد معلوم الحال و برخی کشورهای غربی به پیامبر اسلام (ص) به پاریس سفر کند، از این‌رو به نظر من این سفر بسیار نسنجیده بوده است.

وی با اشاره به اقدام دیگر وزیر امور خارجه در پیاده روی با جان کری وزیر خارجه آمریکا در ژنو، تصریح کرد: به‌طور حتم این اقدام ظریف نیز در شرایط کنونی هیچ جایگاهی نداشت و این اقدام یادآور داستان‌های لیلی و مجنون است.

حقیقت‌پور ادامه داد: ظریف که در شرایط کنونی مسئولیت وزارت امور خارجه را برعهده گرفته است، مدت‌ها در کشورهای غربی مانند آمریکا زندگی کرده و با برخی از حساسیت‌های ملت ایران آشنا نیست.





[1] http://snn.ir/detail/News/382045/67

[2] http://www.khorasannews.com/OnlineNews.aspx?category=All&newsid=1323125

[3] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/382063

[4] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/381603

[5] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/382009

[6] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/382061

[7] http://salamdelfan.ir/archives/44856

[8] http://www.akharinnews.com/جهت-اطلاع/item/75654


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    همه رسانه ها و نمایندگان و فعالان سیاسی و آیت الله نوری همدانی و نقدی همگی اصولگران پس باید ناراحت بشن اما آقایان خاتمی و هاشمی ناراحت نیستن و مردم هم به خاطر اینها به روحانی رای دادن پس ۱۸ میلیون نفر ناراحت نیستن
  • شهروند ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    درسته که آقای ظریف کار درستی نکرد اما شما هم زیادی شلوغش می کنید. برای مثال آقای حقیقت پور گفته:ظریف...مدت‌ها در کشورهای غربی مانند آمریکا زندگی کرده و با برخی از حساسیت‌های ملت ایران آشنا نیست. آخه این چه ربطی داره؟
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    بحث آمریکا و تحریم و سیاست بکنار ولی انسان نباید یک جو غیرت دینی داشته باشد؟!! واقعا ما مسلمانیم؟؟؟
  • محمد ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    تندرو ها
  • محمد ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    آفرين به آقاي ظريف اسير سياستتم كارشو خوب بلده
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    بی تربیت!!! اگه دستم به معلمت برسه!!! نتونسته یه خورده ادب نشونت بده
  • مهدي ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    فكر نمي كنيد تعصب روي اين موضوع زيادي باشه. آيا باقهر با دنيا ميشه زندگي كرد . يا ما منطق گفتگو داريم
  • saeed ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    چرا چرت میگید و توهم میبافید؟؟؟بعد رابطه با امریکا مگه اصولگرا و... داره،یعنی شما معتقدید اصلاح طلبا وابسته و جیره خوار امریکان؟؟؟در ضمن بر فرض محااال و بازم تاکید میکنم بر فرض محال اون18میلیون موافق باشن پس قبول دارید که 18 میلیون دیگه مخالف امریکان دیگه؟؟؟
  • ایرانی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ظریف جان ما همه مسلمانیم چرا با کسی که حامی توهین به رسول مهربانی هاست خوش وبش داری آیابرای دخترش فاطمه زهرا جوابی داری؟چرا ابهت امریکا این شیطان بزرگ تو را گرفته
  • تقی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    57 میلیون ناراحتند نمک ناشناس
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    من منتقد ظریف و کلیه سیاستهای به اصطلاح اعتمادسازش هستم اما اگر فرض بگیریم که مذاکره با کدخدا باید صورت بگیره (که به نظر من نباید) قدم زدن رو یک اقدام تکنیکی در نظر می شه گرفت.
  • جاوید ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ازکسی که ایران نبوده و در آمریکا زندگی کرده بیشتر از این انتظار نیست.حالا معلوم شد ظریف علاوه بر محیط زیست که در مترو گفته بود چیزی بلد نیست ،سیاست و دیپلماسی رو هم بلد نیستن.
  • saeed ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    یه چیزی بدجور منو اذیت میکنه و اونم اینه که این اصلاح طلبا که خودشون همش برتر میدونن و مخالفای خودشونو با هر چی که لایق خودشونه خطاب میکنن تا الان برای این انقلاب و جنگ و حتی این چند سال اخیر شهید دادند؟؟اینا اینقدر مدعی هستند شده تو این چندساله یه کاری در راستای انقلاب و اسلام انجام بدن و اب تو اسیاب دشمن نریزن؟چرا بیشتر مواضعشون در راستای جلب توجه امریکا غربیاست و حاضر به خاطر رضایت اونا حتی به مرجع تقلید توهین کنن!!!حالا کارای سال88 و82و78و.....بماند.خیلی دوست دارم یه اصلاح طلب منو قانع کنه بدون اینکه توهین کنه و انگ بزنه
  • رمضان ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    این عمل وزیرمحترم یاداور مذاکرات خلع سلاح بین آمریکاواتحادجماهیرشوروی می باشدبعدازمذاکرات وزیرخارجه آمریکاوشوادنادزه سواربرقایق تفریحی می شوندوبرای وزیرخارجه شوروی موزیک گرجستانی می گزارند بعدازمدتی اتحادجماهیرشوروی فرومی پاشدآقای ظریف هرچندفرزنداین انقلاب وکشورمی باشندولی بایدخیلی مواظب باشند!!!!!!!
  • حسن ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    امتیازارو چین و روسیه قبلن از برادر محمود گرفتن دیگه امتیازی نداریم که ظریف بیچاره بخواد به امریکا بده
  • قاسم ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    اصلا بحث اصول گرا و اصلاح طلب را بزار کنار. ما همه مسلمانیم ، چرا دستگاه دیپلماسی ما نباید از این اقدام ضد اسلامی اعلام انزجار کند؟ رسید به توافق با غربی ها اینقدر برای این دولت ارزش دارد که حاضر است به مهمترین ارزش های ما پشت کند؟
  • میلاد ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    زنده باد ظریف
  • علي ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    هشت سال دستگاه اجرايي و ديپلماسي دست يك جناح بود همه ديدند چيكار كرد حالا كه اين دولت در راس امور قرار گرفته اجازه بديد كارشون بكنند.
  • کنده ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    آیا با آشتی زورکی هم میشود زندگی کرد چطور باید به شما حالی کرد آخه؟؟؟!!!!!
  • ناشناس ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    آراء روحانی الآن دیگر 18 میلیون نیست با این اوضاع اقتصادی و تورم و رکود و بیکاری و سقوط بورس نهایت 5 میلیون رای دارد.
  • ناشناس ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ظریف که هرچی امتیاز بود تو قرارداد ژنوچای به امریکا تقدیم کرد .
  • ناشناس ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    اگر کارش رو خوب بلد بود که حالا باید همه تحریمها لغو شده بود.
  • ناشناس ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    اصلاح طلبان نوکر جیره مواجب بگیر امریکا و غرب هستند.
  • ناشناس ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    توی 8 سال گذشته عزت داشتیم و از حقوق مسلم خود عقب نشینی نکردیم اما حالا داریم با اینهمه عقبگرد ذلیل میشویم .
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    همه اینها در دولت قبل لال بودند.حالا زبان دراوردند
  • محسن ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    خودبزرگ بینی شما واقعا جالبه! سند شهدا رو دربست به نام خودت زدی تموم شد رفت! شهدا کی گفتن ما اصولگرا هستیم ما خبر نداشتیم! ماشا الله اعتماد به نفس
  • محمود ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    بسم الله*سلام دوستان بزرگوار در نظر داشته باشید که برخی نظرها ممکن است از طرف منافقین ...یا اصلن اسراییلی باشه لازم نیست به همدیگه توهین کنیم.اما بنده نظرم اینه که آقای ظریف دیگه بیش از حد نرمش و ملاطفت به خرج دادن.شمارو به پیغمبر مهربانی ها دیگه بس کنید تا قران و مکتب مارا بدتر از این به سخره نگرفته اند ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسپندان
  • مغلم تاریخ ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    امام فرمودند امریکا از انگلیس بدتر انگلیس از امریکا بدتر شوروی از هر دو بدتر اگر از صدام هم بگذریم از آل سعود و فهد نمی گذریمعکس وزیر خارجه که تا کمر در مقابل فهد خم شده برای عرض تسلیت را نشان دهید ایشان هم باید از مردم غذرخواهی کند
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    جناب ايراني، مقام معظم رهبري به عنوان حاكم يك كشور اسلامي واكنشي نشون ندادن و البته اين براي خود من سواله كه چرا؟
  • aras ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ما فقط با اسرائیل و آمریکا نمیخوایم رابطه داشته باشیم ، چطوری اینو به کل دنیا تعمیم میدید؟ تازه فقط با یکیشون سرجنگ داریم در حالیکه بارها طرف مقابل ما رو تهدیدی علنی کرده ، حالا کی دنباله قهره؟
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ملت ایران میدانید النفاق ماالنفاق و ماادراک مالنفاق یعنی چه
  • مصطفی ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    همه چی رو قروقاتی می کنین بگین ما درست میگیم واقعا احمدی نژادی هستین
  • یه بی سوات ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    حتی اگه سیاست اقای ظریف تایید توهین به شخصیت والای پیامبر اسلام هم باشه بازم اسیر سیاستش هستی ؟! این کاربلدی نیست اتفاقا حرکت کاملا ناشیانیه ای بود که تیم دیپلماسی انجام داد. حالا دیگه مجال رو برای غربی ها فراهم کرده که پا رو فراتر بذارن و به مقدسات ما به شکل علنی و رسمی توهین کنن ... اگه کاربلد بودن معادل عزت فروشیه ما همون ناشی بمونیم برامون کفایت می کنه !!
  • مصطفی ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    آقای ظریف ، دهان اصولگراها و باقی تمامیت طلبا رو فقط با گل میشه بست ، سما کارتو بکن که دنبال خیر مردمی
  • سید ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    شما اسیر همان سیاستید که امام علی (ع) در کلام خود فرمود: امیر مؤمنان على(علیه السلام) مى فرماید: من به خوبى از تمام ریزه کاریهاى سیاست مخرّب باخبرم، و راههاى پیروزى بر دشمن را دقیقاً مى دانم و توانایى به کار بستن آنها را دارم، ولى مى دانم که حفظ ارزشها هرگز اجازه بسیارى از این چاره جویى هاى سیاسى را که از "اصول شیطانى" سرچشمه مى گیرد نمى دهد! من چشم به اوامر و نواهى الهى دوخته ام، هر جا به من اجازه پیشروى بدهد مى روم، و هر جا مانع شود، باز مى ایستم. «به خدا سوگند معاویه از من سیاستمدارتر نیست، ولى او نیرنگ مى زند و مرتکب گناه مى شود، اگر نیرنگ و پیمان شکنى ناپسند و ناشایسته نبود من از سیاستمدارترین مردم بودم»! (وَ اللهِ ما مُعاوِیةُ بِأَدْهى مِنّى وَلکِنَّهُ یغْدِرُ وَ یفْجُرُ وَ لَو لا کَراهِیةُ الْغَدْرِ لَکُنْتُ مِنْ أدْهَى النَّاسِ).(4)
  • سید ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    از چاله در اومدیم افتادیم تو چاه...
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    آره جون خودت
  • سلمان ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    البته حرف آقای عبدی درست نیست ولی حسن آقا او 20 درصد که آقای ظریف داد رفت جزو نقاط قوت ما نبود ، شما هم چند نمونه از امتیازاتی که محمود داده به روسیه و چین بگو تا ما هم روشن بشیم
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    آخه اینا "اصلاح طلب" نیستند "قدرت طلب" اند این جوری میگن رو گند خودشون رو لاپوشانی کنند
  • سلمان ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ایشان خدمت سربازی رو هم در نیویورک گذروندن در حالیکه طبق قانون گذراندن خدمت سربازی فقط در درون مرزهای کشور باید انجام بشه
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    چرا موضوع رو عوض میکنی؟ کی از قهر با دنیا حرف زد؟ دولت فرانسه از توهین کنندگان حمایت کرده انتظار داری به روی خودمون نیاریم و با هم آبگوشت بزنیم تو رگ؟
  • بی نام ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    یه سوال ساده ؟ فرق حرف زدن ظریف و جان کری در یک اطاق سقف دار و فرق حرف زدنشان در حال راه رفتن چیه که دارای ایراد میباشد خوب اونجا نشسته حرف زدند اینجا روان روان حرف زدن . یه چیزی را ایراد بگیرند که واقعا ایراده مثل وطن فروشی کردن . انقلاب فروشی کردن و غیره .
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    نه این که همین آقایون چوب لای چرخ دولت قبل نزاشتن! همش گفتن بلدم بلدم اینم نتیجه ش، وضع بهتر نشد که بدتر شد و بدتر از همه دشمن رو امیدوار کردن
  • امان از طاغوت ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    خوب چرا فکر نمی کنی امریکا فرو می پاشه؟ شما راستی ها همیشه ایران رو دست کم گرفتید. اون از اینکه فقط چشمتون به دهن بیگانه ست ببینید چی تحلیل می کنه تا شما بفهمید به نفعمون بوده یا ضرر اون هم از این ماجرا.
  • امان از طاغوت ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ما به ظریف اعتماد داریم.
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    به به آقا مصطفی استاد منطق و دموکراسی گلی!!! لابد بعدش هم این گل رو رو دهان مردم میخوای لگدمال کنی؟؟؟!!!
  • ناشناس ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    عزیزان من همه متوجه باشید اصلاح طلبی یعنی اسلام آمریکایی یعنی عدم اعتقاد به ولایت ، ولایت فقیه و یه جورایی منافق . ای ملت اینو درک کنید و در انتخابات به اصلاح طلبان رای ندید . شما که بیشتر از اصلاح طلبان می فیهمید یه مشت بی سواد رفتن یک مدرک از کشورهایی اروپایی می گرن و خوشدونو به رخ مردم می کشن. بفهمید که اینا دست نشانده انگلیس و آمریکا هستن که سر کار اورند . اصلاح طلبا دست نشانده انگلیس و آمریکا هستن .
  • سید ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    جبهه پایداری در دولت قبل بوجود اومد تا با انحراف مقابله کنه. اما اونا اگه از آرمان انقلاب زاویه گرفتند، این دولت....
  • محمود ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    متعصب ها افراطی اینجا کی که حالا تعصب گراییش گل کرده ؟!
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    دوست عزیز دو اتیشه قدم زدن ضریف قبل از تو هین به پیامبر و شهادت سردار الله دادی بوده از اب گل الود ماهی نگیرید
  • حاج عمو ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام .اگر ایشون راست میگه چرا منتقدان مذاکرات هیچ تریبونی برای اظهاراتشان ندارند؟ این دولت ومسئولش تا چه زمانی می خواهد اجازه دهد مقامات امریکایی اینقدر تحقیرشان کند. نهایت تا 2سال میتوانید با شانتاژ سر مردم را گرم کنید.بعد چه کار میکنید .مطمئنا مردم شما را نخواهند بخشید. بیا یید تا زمان دارید رفتارتان را اصلاح کنید. از غرب وشرق وامریکا ابی برای ما گرم نمی شود فقط و.قطمان تلف میشود.
  • پلو ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    وای به حال روزی که محتوای مذاکرات محرمانه ظریف وخانم اشتون پخش گردد
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    شب بخیر
  • مهدی ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    به فرموده امام خامنه ای همه باید تاریخ 100سال اول اسلام رو بخونن. هیچ نیرویی نمیتونه به نظام اسلامی ما لطمه ای بزنه غیر از بی بصیرتی مردم وخواص. در عصری که همه مظلومین جهان در حال قیام هستن دولت ایران انقلابی در حال باج دادن به دشمن 36 سالشه و امام و مقتدای ما بارها از بی نتیجه بودن این مذاکره ها گفته! حالا حتما تاریخ صدساله اسلام رو بخونید و ببینید اوضاع امروز ما شبیه کجای تاریخه و نتیجه این اوضاع چطور رقم خورده?
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    خیلی حیا کرد و ارفاق کرد که خفیف گفت - وگرنه جا داشت خیلی بدتر هم بگوید
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    بهتر نبود کسی وزیر خارجه میشد که حساسیتهای مردم رو درک کنه. وزیر مردم ایران شده نه وزیر مقامات غربی که فقط بخواد به حساسیتهای اونا پاسخ بده
  • علی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    حرف شما را قبول دارم اما به نظرم آقای ظریف تغییری نسبت به گذشته نکردن.
  • ناشناس ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    سفر ظریف به پاریس بعد از توهین به پیامبر (ص) بود.
  • ناشناس ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ما که فکر میکنیم اصلاح طلب ها تمامیت خواه و قدرت طلب و انحصار طلب هستند و دلیلش هم تهمت دروغ تقلب در سال 88 بود.
  • ناشناس ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ما به ایشان اعتماد نداریم چرا که بعد از توافق ژنو گفت تا سال آینده هم تحریمها لغو و برنامه اتمی ایران مثل ژاپن عادی میشود اما بر عکس تحریمها و فشارها افزایش یافت .
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ظریف به بن بست سیاسی رسیده.
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    دوستان عزیز که میگن متعصبها و... چطور کشورهای غربی درخصوص هلوکاست غیرتی میشند وتعصب دارند ولی توهین به پیامبر اسلام ارزش غیرت دینی وتعصب ندارد؟ چرابحث رو اصلاح طلبی واصولگرایی می کنید جدید می کنید مگر همه مسلمان نیستیم ونباید غیرت دینی داشته باشیم؟کارخوب از هرکه باشد جای تقدیر دارد وکاربد هم از هرکه باشد چه اصولگرا چه اصلاح طلب بد؟
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    این چه تاکتیک شاخ و دم داریه؟
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    درود بر ظریف من که همه پشتیبان او هستم آقایون مشرق هم بهتره خبر محکومیت رحیمی معاون احمدی نژاد به 5 سال حبس رو تیتر بکنه.
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    شلوغ ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حسن ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    سلام وقتی می بینیم عده ای از هموطنان این قدر سطحی مسائل را می نگرند ناراحت می شویم، آمریکا کسی است که هواپیمای مسافربری ما را با 290 مسافر پودر کرد، آمریکا کسی است که از صدام جنایتکار با سلاح های شیمیایی و میکروبی علیه ما حمایت کرد، آمریکا کسی است که فتنه های 78 و 88 را با تمام قوا راه انداخت و حمایت کرد، آمریکا تحریم های ظالمانه را سالهای سال علیه ما بوجود آورد، آمریکا نه تنها ما را بلکه بشریت را به استعمار کشید و به قول آقا هر کس از حقوق بشر حرف بزند، آمریکا حق ندارد حرف بزند، با این اوصاف شما می گویید اصولگرایان و اصلاح طلبان چنین و چنانند، ولله به خون شهدا و آرمانهای انقلاب باید پاسخگو باشیم از این اتفاقات... یاحق
  • عبدالرضا موحدي ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    اين ديگر چه نوع بر خورديست؟ پياده روي با وزير خارجه آمريكا ومذاكرهء دو نفره را با تعبير ناشايست دلبري كردن يعني چه ؟ اين همه توهين به كسي كه همهء وقتش را براي به نتيجه رسانيدن مذاكرات ميگذارد ، به جاي قدر داني با بيرحمانه ترين شكل مورد هجمه قرار دادن با كداميك از احكام اسلامي سازگار است ؟
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    اونها رو شاید امثال شما متوجه نشوند ک چ فرقی میکنه قدم زدن با نشستن تو اتاق و پا روی پا انداختن و حتی نحویه صندلی و... ولی به اینجور موارد میگن زبان دیپلماتیک عزیز.
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    افرين به ظريف وشجاعتش
  • یکی ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    دوست ناشناس19:34 به نظر می آید زمان را جلو عقب به سمع و نظرتان رساندند .قدم زدن عاشقانه ی این دو بعد از توهین هتاکانه ی این نشریه بوده یکم دقت کن.
  • ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    درود بر ظریف . همه فن حریف
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    ما نداریم
  • غریب آشنا ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    یک سؤال ؟ چرا فردی که مدتها در کشور خارجی زندگی کرده و با احساسات ملتش آشنا نیست باید به عنوان وزیر امور خارجی منصوب بشه ؟
  • غریب آشنا ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    پس بفرمایید ظریف اصلاً ایرانی نیست و خلاص
  • زمانی ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    جناب نوبخت لطف بفرماییدمنبعد که در مراسم نماز جمعه تشریف میاورید پنبه ها راازگوشتان دراورید تافریاد حزب الله را درست بشنوید
  • غریب آشنا ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    البته که شهید دادن.یادت نیست در فتنه 88 چند تا شهید برای خودشون دست و پا کردند دوباره زندشون کردند. تازه اصلاح طلبان معجزه هم دارن. اونها می تونن شهیداشون رو دوباره زنده کنن.
  • یکی از مردم ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    یعنی مردم ایران فقط کسانی هستند که به روحانی رای دادند تازه من مطمئنم خیلی از این 18 میلیون هم ناراحت شدند
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    نویسنده فقط دنبال جنگ است. اگر با مشت می زد تو صورت کری نویسنده خوشحال می شد! کمی هم وضعیت مردم عادی را بینید بعد به دنبال دشمن سازی باشید.
  • قند وعسل ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    این چه جور منطقیه که با قاتل مردمت مثل یه رفیق قدم بزنی
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    چرا همه چیز را جناحی میکنی مگه احترام پیامبر و عزت ایران جناحیه وزیر خارجه هر دولتی این کار سخیف را می کرد محکوم بود
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    من هم یکی از این مردم هستم کار ظریف قدم زدن روی خون بچه های این ملت بود باید رسما عذر خواهی کنند
  • حسن ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    جناب نیو بخت شما مردم به چه کسانی می گوئید انبوه جمعیت در مقابل سفارت فرانسه مردم نبودند یا آنها هم بی سواد و لبو فروش و بی شناسنامه بودند بس کنید این حرفها را ، مردم واقعی به شما اعتماد ندارند
  • مهدی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    از نظر شما چهار تا کشوری که به ما ها خیانت کردن و دارن ظلم میکنن و نتظرن ما رو زمین بزنن شدن دنیا!؟ باقی کشور ها پس چی شدن!؟!؟
  • آیت ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    اللهم اشفع کل مریض
  • سید ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    آبت رو بخور
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    ظریف خیلی کار زشتی کرد
  • مهد ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    ظریف دوست داریم
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    همه غربیها به پیامبر هجمه می کنند شما ککت نمی گزه حالا داغداری که چرا به ظریف انتقاد شده عجب روزگاری شده
  • غریب آشنا ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    آقای اصلاح طلب باثوات ، سما نه شما مجید جان . خ خ خ خ
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    والبته 18 میلیون هم ناراحت هستند
  • محمد ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    اعتماد داشتیم اما دیگه نداریم
  • محمد ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    ظریف واقعا ظریفه و حریف دیپلمات خوبی نیست
  • محمد ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    جنگ؟ کسانی که فکر می کنند نتیجه کار دولت دوری از جنگ و بهبود معیشت است اشتباه می کنند کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من
  • محمد ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    ظریف باید عذرخواهی کند البته نه عذرخواهی نمایشی مثل عذر خواهی که یک بار روحانی کرد و دیگر هیچ وقت تکرار نخواهد شد
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    الان دقیقا اسیر کدوم بخش سیاست هاش هستی؟؟؟؟
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    ب عنوان یک ایرانی وو البته یک مسلماااان ب دور از هر گروه وحزبی میگم ک این اقدام اقای ظریف خیلی بد بود .مث این میمونه ک عین کبک سرتو بکنی زیر برف .ب پیامبرمون توهین کردن انگار نه انگار اتفاقی افتاده.خدایاااااااا خودت کاری بکن
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    عزیزم مردم به این رای دادند که 100 روزه مشکلات اقتصادیشون حل بشه نه اینکه یک سال و نیم نمایش عاشقانه ببینند.
  • مردم ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    آقا مادیگه نخوایم مذاکره کنید باید کی روببینیم؟؟؟...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس