کد خبر 386034
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری گفت: مدرسه عالی تدبیر با هدف تربیت نیروهای پژوهشگر در عرصه سیاست عمومی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مشرق، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری امروز دوشنبه در نشست خبری، گفت: هیچ‌گاه حکومت‌ها از مشورت با نخبگان و دانشمندان بی‌نیاز نبوده و نیستند، اما متاسفانه جریان سیاست همواره به گونه‌ای نبوده که نخبگان قدر شناخته شوند و بر صدر بنشینند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با بیان اینکه همواره نقد قدرت و حکومت تبعات تلخی برای نخبگان داشته و از نقد، طرد و زندان و داغ و درفش نصیب‌شان شده است، تصریح کرد: اگر در یک کشور قرار است اتفاق بزرگی میان دولت و ملت بیافتد، ابتدا دولت باید تکلیف خود را با نخبگان مشخص کند و از جامعه نخبه کشور که نگاه ذغدغه‌مند، دورن‌گرانه به مصالح ملی دارند به نحو احسن برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده کند.

آشنا ادامه داد: شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی(شمس) بر همین اساس در دولت تدبیر و امید برای پیوند زدن میان نخبگان و سطوح مختلف ایجاد شده است.

وی با اشاره به رونمایی از شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی(شمس) گفت: سال‌های سال در کشورمان سرمایه‌گذاری عظیمی برای تربیت نخبگان شده و دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و نهادهای آموزشی و پژوهشی عمدتا از محل بودجه عمومی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا صدها دانشمند و دانش‌پژوه در کشور رشد کنند.

به گفته آشنا شبکه‌سازی راه نجات کشور است و نمی‌توان بدون نظر خواستن از متخصصان تصمیمات درست را اجرایی کرد.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر متخصصان از تصمیم‌گیری و ذینفعان از نظارت حذف شوند، راه تباهی و فساد هموار می‌شود، اظهار داشت: شمس دعوتی عام از همه کسانی است که تصور می‌کنند سخنی جدی برای گفتن دارند و سخنهای‌شان نه از جنس فریاد و ناله بلکه از جنس گله و پیشنهاد و راه‌هایی برای حل مشکلات واقعی کشور است.

آشنا با بیان اینکه در گام‌های بعدی مدرسه عالی تدبیر با هدف تربیت نیروهای پژوهشگر در عرصه سیاست عمومی راه‌اندازی می‌شود، گفت: با انجام این کار و پیوند آن با اتاق‌فکر استان‌ها و شمس 3 حلقه مکمل برای ایجاد تحول در عرصه سیاست عمومی کشور تشکیل و دستاوردهای ارزشمندی را کسب خواهیم کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    0 0
    مثل اینکه نون تو آموزشه احمدی نژاد دانشگاه ساخت روحانی هم مدرسه عالی(کالج) هههههههه حالا میخواهند چی به جوانان یاد بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟یکی قلدری و یکی تسلیم!!!!!!
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    0 0
    مگر مملکت ارث پدر اینهاست که از امکاناتش برای شعارهای جناحیشون استفاده میکنن؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس