سیدحسین خادمیان در سن ۱۹ سالگی به مدت یک سال شب‌های چهارشنبه در مسجد مقدس جمکران سخنرانی داشته و در دومین همایش چهره‌های ماندگار از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان چهره ماندگار تبلیغ و خطیب برتر انتخاب شده است.

قناری؛ تشبیه بی‌بی‌سی از روحانی زردپوش + عکس // در حال ویرایش
گروه جنگ نرم مشرق- روز 18 دی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم برنامه‌ای تحت عنوان «جشن خاتم» روی آنتن شبکه تهران رفت که حضور یک روحانی با لباس متفاوت از نقاط قابل توجه آن بود. این روحانی با لباس زرد و عبا و عمامه مشکی در برنامه حاضر شده بود. این روحانی ضمن هماهنگ بودن جوراب و کفشش با لباس‌هایش، ساعت مچی زرد هم به دست بسته بود.

این روحانی حجت‌الاسلام «سیدحسین خادمیان» است که سال‌ها در برنامه‌های متعدد تلویزیونی به عنوان کارشناس حضور داشته است. پایگاه تخصصی محققان حوزه در رابطه با زندگی این روحانی می‌نویسد: «سید حسین خادمیان نوش‌آبادی در آبان ماه سال ۱۳۵۴ شمسی (۱۳۹۵ قمری) در تهران در خانواده روحانی و فرهنگی متولد شد جد ایشان مرحوم آیت الله حاج سید حسن خادمیان نوش آبادی از علما و خطبا و عرفای معروف کاشان و تهران بود. دروس مقدماتی را در محضر پدر آغاز و سپس به شهر مقدس قم هجرت نمود و از دروس خارج فقه مقام معظم رهبری دام ظله و آیت الله جوادی آملی کسب فیض نمود.»

اما به نظر می‌رسد سابقه این روحانی به اندازه نحوه لباس پوشیدن وی می‌تواند جذاب باشد. خادمیان از آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اجازه و تصدیق اجتهاد و نقل روایت و حدیث داشته و همچنین از مرحوم آیت الله تویسرکانی (ره) ، حاج شیخ میرزاعلی آهی ، آیت الله حائری تهرانی نیز اجازه اجتهاد و نقل حدیث دارد.

نکته جالب توجه اینکه خادمیان این روزها حضور پررنگی در دانشگاه‌ها دارد، در سن ۱۹ سالگی به مدت یک سال شب‌های چهارشنبه در مسجد مقدس جمکران سخنرانی داشته و در دومین همایش چهره‌های ماندگار از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان چهره ماندگار تبلیغ و خطیب برتر انتخاب شده است.

اما اخیرا حضور وی با قبای زرد رنگ در برابر دوربین تلویزیون، باعث شده که ابتدا در شبکه‌های اجتماعی مشهورتر شده و سپس پای تصویرش به خروجی رسانه‌ای چون بی‌بی‌سی هم کشیده شود.

قناری؛ تشبیه بی‌بی‌سی از روحانی زردپوش + عکس // در حال ویرایش

بی‌بی‌سی در مورد این روحانی می‌نویسد: «حسین خادمیان با پوشیدن قبا، کفش، و ساعت زرد در تلویزیون دولتی ظاهر شد. روحانیون ایرانی معمولاً بصورت محافظه‌کارانه قبای سفید و ابای تیره و کفش‌های سیاه و قهوه‌ای می‌پوشند و انتخاب عجیب آقای خادمیان توسط کاربران رسانه‌های اجتماعی ایران مورد تمسخر قرار گرفت. درحالی که برخی وی را متهم به دنبال معروفیت بودن کردند، ذهن برخی دیگر به سمت نوعی میوه رفت. یکی از این کاربران در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: ترکیب سیاه و زرد شبیه موز پیر است. برخی دیگر او را به قناری تشبیه کردند.»

بی‌بی‌سی که نتوانسته نسبت به اقدام این روحانی ایرانی واکنش نشان ندهد، حرف‌های خودش را از زبان چند کاربر فضای مجازی زده و عباراتی مانند موز پیر و قناری را از طرف کاربران فضای مجازی به این روحانی نسبت داده است.

بی‌بی‌سی در ادامه آورده است: «اگرچه ظاهر وی باعث ایجاد حرف و حدیث‌هایی در ایران شده است، آقای خادمیان می‌گوید اصلاً نمی‌داند که موضوع چیست چراکه این اولین باری نیست که وی شیوه معمول لباس پوشیدن را زیر سوال برده است. بار قبل هم وی در تلویزیون با قبای صورتی ظاهر شده بود و هیچ حرف و حدیثی رخ نداده بود. وی گفت: در قیاس با رنگ قبلی، رنگ قبای جدید من چیز جدیدی نیست. به‌علاوه، زرد هم مثل بقیه رنگ‌ها طبیعی است.»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 1
    منم حسین خادمیانم ولی سید نیستم (شایدم باشم و خبر ندارم) ولی می دونم که فامیلم میشه خادم های امام حسین و بهش افتخار می کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس