کد خبر 381773
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا و افشاگر برنامه های جاسوسی کاخ سفید، به دلایل امنیتی حاضر به استفاده از محصولات آیفون نیست.

به گزارش مشرق، اسپاتنیک نوشت: وکیل ادوارد اسنودن تاکید کرد که وی هرگز از آیفون استفاده نمی کند چرا که این وسیله نرم افزاری دارد که قادر است اطلاعات شخصی مربوط به دارنده آن را جمع آوری کند.

آناتولی کوچرنا وکیل اسنودن تصریح کرد که "ادوارد هرگز از یک آیفون استفاده نمی کند، وی یک گوشی ساده تلفن دارد. آیفون نرم افزار ویژه‌ای دارد که می تواند بدون اجازه دارنده آن فعال شده و اطلاعات شخصی مربوط به وی را جمع آوری کند، به همین دلایل امنیتی است که اسنودن حاضر به استفاده از این گوشی نیست."

وی در ادامه گفت: تصمیم در خصوص اینکه از آیفون استفاده شود یا نشود، مساله‌ای است که مربوط به انتخاب شخصی افراد است ولی اسنودن از نظر حرفه‌ای با استفاده از آیفون مخالف است.

وی در پایان گفت: اسنودن از وضعیت زندگی اش در روسیه راضی است.

در ژوئن 2013 میلادی، ادوارد اسنودن اطلاعات و اسنادی را در خصوص برنامه‌های جاسوسی آمریکا فاش کرد. وی در آمریکا به اتهامات متعددی از جمله سرقت اطلاعات دولتی و جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفت. اول اوت 2013 میلادی وی به روسیه پناهنده شد و سپس به مدت 3 سال حق اقامت در این کشور را گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    نوکیا با اینکه یه شرکت فنلاندی بود اطلاعات کاربران گوشی رو جمع میکرد حالا آیفون که یه شرکت آمریکاییه و مسلما اینکار رو میکنه ... آمریکا با جاسوسی عجین شده
  • mohtaj ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اینم مثل من پولشو نداره بخره بهانه میاره!!!!
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    خوب ایشون گوشی ساده تلفنشون چیه؟؟؟ ما بریم همونو بخریم به هر حال طرف تو ان اس ای کار میکرده میدونه چطوری باید نذاشت ازش بدزدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس