کد خبر 283247
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱

صف بستن برای غذا، برای خرید آیفون 5، برای باز شدن یک رستوران جدید، برای رأی دادن و برای هر چیز دیگری، نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای دنیا یک رسم بشری محسوب می شود و نشانه هیچ چیز غیر از انضباط اجتماعی نیست.

به گزارش مشرق، مسعود یارضوی در وبلاگ "عبور" نوشت: منهای انتقادات پیرامونی از طرح توزیع سبد کالا، عده‌ای قصد داشتند و دارند که از لابه لای آن پیام های خاصی را به داخل و خارج کشور مخابره کنند.

پیام های خاصی که خیلی خیلی خطرناکتر از اشکالات واضح طرح بودند و هستند و مثلاً اینگونه در صحبت های خانم وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا تبلور یافتند که اخیراً در سنای آمریکا گفت:

"شما در اخبار دیدید که ایران اخیراً به طور قابل مشاهده‌ای غذا به مردم فقیر در جامعه داد که به نوعی نشان‌دهنده این است که کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تاثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است، همانطور که روحانی قول داده بود که این پول صرف اهداف دیگر نشود"
دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران
و البته می گذرم از اینکه عده‌ای در رسانه ها فهم درستی از نحوه اطلاع رسانی صحیح ندارند و ایضاً صاحب تحلیل های غلطی هستند که یا پوشش اخبارشان آب به آسیاب دشمن می ریزد (که ریخت!) و یا اظهار نظرهایشان درباره رفتار مردم و توده جامعه ایرانی به هیچ وجه صحیح نیست و ملاک درستی ندارد.

من با تحلیل خانم وندی شرمن و آقای علی مطهری درباره نیازمند بودن مردم ایران، تمایل آنها به صف بستن، تأثیرگذاری تحریم ها، تأثیرگذار لغو محدود تحریم ها و جولان گسترده فقر در ایران مخالفم.

به این دلیل که اولاً تأثیر تحریم ها در اقتصاد ایران به گواه عقل و آمار منتشر شده بیش از 25 درصد نیست.

ثانیاً اقتصاددانان ایرانی قبل از لغو محدود تحریمها و اساساً قبل از شروع تئاتر مسخره تحریم ها، طرح توزیع کوپن غذایی و یا کالاهای اساسی را در میان قشرهای جامعه ارائه کرده بودند و طرح توزیع سبد کالا ربطی به تحریم ها ندارد. (رجوع شود به آرای دکتر احمد توکلی در سال 91)

و ثالثاً صف بستن برای غذا، برای خرید آیفون 5، برای باز شدن یک رستوران جدید، برای رأی دادن و برای هر چیز دیگری، نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای دنیا یک رسم بشری محسوب می شود و نشانه هیچ چیز غیر از انضباط اجتماعی نیست. (حتی اگر داخل صف زد و خورد صورت بگیرد یا یکنفر سکته کند)

در آخر هم این عکس ها و توضیحات ذیل آنها را بعنوان فصل الخطاب ارائه می کنم تا خانم شرمن، آقای مطهری و طرفداران نظرات این دو نفر، تحلیل بهتری راجع به ماجرای توزیع خدمات رایگان توسط دولت و البته ماجرای "صف بستن"! درباره هرچیزی و در هرکجای دنیا داشته باشند و نتایج درستی در این باره بگیرند.

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران
این تصویر، جوانان و خانواده های ایرانی را نشان می دهد که برای دیدن یک فیلم سینمایی صف بسته اند. قاعدتاً این تصویر بیانگر آن است که تصور خانم وندی شرمن و همچنین آقای مطهری از دلایل صف بستن ایرانی ها به بهانه هایی مثل تحریم ها و یا کالاهای رایگان، تصوّر صحیحی نیست.

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

این تصویر، مردم یکی از شهرهای اروپا را نشان می دهد که برای خریدن آیفون 5 صف بسته اند. صف بستن امر مرسومی در دنیا محسوب می شود و هیچ تحلیلگر منصفی و حتی نامنصفی به خودش اجازه نمی دهد؛ حضور مردم در یک صف را به فقر و تحریم مربوط بداند!

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

این تصویر یک زن یونانی را نشان می دهد که در صف توزیع کالای رایگان در کشور یونان ایستاده و از خدمات رایگان عمومی کشورش استفاده می کند. تبعاً خانم شرمن و آقای مطهری این قضاوت را ندارند که یونان تحریم بوده یا فرهنگ مردم یونان، طوری است که اگر جارو هم توزیع رایگان داشته باشد؛ آنها برای داشتنش صف می کشند...

یونان هم مثل هر کشور دیگری در دنیا مشکلاتی دارد و مردمش از خدمات عمومی دولت نخست وزیر ساماراس استفاده کرده اند.

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

این تصویر که توسط رسانه های ایرانی منتشر شده، جوانان مشتاق ایرانی را نشان می دهد که در انتظار آغاز توزیع گوشی هوشمند ال جی 2 هستند. به نظر من، حرفهای خانم شرمن درباره فقر در ایران و اثرگذاری تحریمها! با واقعیت این تصویر هیچ تطابقی ندارد.

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

این تصویر، آلمانیها را نشان می دهد که برای بهره مندی از خدمات عمومی کشورشان که شامل غذا و لباس است در صف ایستاده اند. خانم شرمن با دیدن این عکسها هیچگاه نگفته و البته نخواهد گفت که آلمان یک کشور فقیر است...

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

این عکس مربوط به مردم ایرلند است و سایت ایریش میرور، آنرا مخابره کرده است. گویا آنها با مشکل کار مواجه هستند و در صف ایستاده اند تا یک مرکز کاریابی مشکل آنها را حل کند. در صف ایستادن و استفاده از خدمات عمومی در هیچ کشوری از دنیا نماد فقر و تحریم نیست.

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

این تصویر مربوط به یک مرکز توزیع غذای رایگان در انگلستان است. مردم برای استفاده از خدمات این مرکز باید در صف بایستند. انگلستان تحریم نیست...

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

این تصویر مردم ایران را نشان می دهد که برای بهره مندی از طرح عمومی دولت در ارائه سبد رایگان کالا، در صف ایستاده اند.

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

این افراد، استرالیایی هایی هستند که در صف توزیع خدمات رایگان یک مرکز عمومی ایستاده اند. قاعدتاً خانم شرمن و آقای مطهری می دانند که کشور استرالیا نه تحریم است و نه برخی از چهره های دولتی و پارلمانی اش معتقدند که مردم استرالیا برای توزیع جارو! یا مرگ موش در صف می ایستند!

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

این مردم ایران هستند که در یکی از خیابان های تهران در انتظار توزیع گوشی های گلکسی نوت 2 سامسونگ هستند. این در حالی است که خانم شرمن مدعی تأثیرگذاری گسترده تحریمها و فقر عمده مردم در ایران است!

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

این عکس که از یک گزارش تصویری اخذ شده، مردم یکی از شهرهای استان قشنگ فارس را نشان می دهد که در یکی از انتخاباتها، برای انداختن رأی خود، در صف ایستاده اند. ایرانی ها مثل مردم همه دنیا، برای کارهای مختلفی در صف می ایستند. ضمن اینکه تئاتر تحریم ها نیز میزان حمایت سیاسی آنها از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است.

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

صف بستن گاهی ممکن است برای اعتراض به مدیریت بد بانک های یک کشور صورت بگیرد. این تصویر متعلق به بحران مالی چند سال قبل بانک های کشور قبرس است که در پیامد آن مردم این کشور با ازدحام در مقابل بانکها تلاش کردند تا حساب های پس انداز خود را خالی کنند. خانم شرمن در آن مقطع مدعی نشد که کشور قبرس با فقر شدید مواجه است!

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

گویا مردم فرانسه هم گاهی در مقابل فروشگاه های مواد غذایی صف می بندند. قابل توجه خانم شرمن اینکه مثل محتوای همین عکس؛ در تهران هم رستوران ها و کافی شاپ های زیادی وجود دارد که هرگاه قصد کنید وارد آنها بشوید؛ اول باید چند ساعتی را در صف بایستید تا نوبت شما برسد.

آنها جای خالی ندارند.

***

دی اِن اِی خانم شرمن و واقعیتهای ایران

فکر می کنم بهتر است خانم شرمن به جای تحلیل غلط وضعیت اقتصادی ایران و مردم ایران؛ فکری به حال اوضاع رو به سقوط کشور خودش بکند.

این تصویر که سایت انگلیسی دیلی میل آنرا منتشر کرده است؛ یکی از 49 میلیون مادر تنها و بی خانمان آمریکایی را نشان می دهد که در کنار یکی از پیاده روهای خیابان های آمریکا نشسته و بر روی تابلوی خود نوشته است: "فقط یک شغل. من یک مادر تنها هستم. لطفاً کمک کنید. متشکرم. خدا به شما خیر بدهد."

و البته امیدوارم خانم شرمن بعد از آنکه فکری به حال پدیده مادران تنهای بی خانمان در آمریکا کردند؛ سپس فکری هم به حال 47 میلیون آمریکایی استفاده کننده از کوپن غذا بکنند و بعد هم فکری به حال بیکارهایی که هم اکنون در کانالهای فاضلاب آمریکا زندگی می کنند و بعد هم فکری به حال تحلیلهای غلط خودشان و سایر مقامات آمریکایی از وضعیت جمهوری اسلامی ایران در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که ممکن است تبعات جبران ناپذیری را برای دولت آمریکا به همراه داشته باشد...

خانم شرمن حتماً فراموش نکرده اگر این روزها قیمت سوخت در کشورش افزایش نیافته و یا در راهروی وزارت خارجه آمریکا از سرما خبری نیست؛ فقط و فقط به خاطر این است که تنگه هرمز بعنوان شاهراه 80 درصد انرژی فسیلی جهان، هنوز باز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    ژنهای این حرامزاده را اگر ازمایش کنند دران اسپرم شیطان را پیدا خواهند کرد
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    مرگ بر سفارت شنود.. ووو.... مرگ بر دروغ...ووو... مرگ بر....
  • لانچر ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    انها فقط کشتن را خوب بلد هستند
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    عالی بود...
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    قربان فهم و شعور و درکت اقا مسعود کلی روحیه شکسته ام را بهم برگرداندید شما را بخدا قسم چند نفر از شما دانایان کلاسهایی دایر کنید برای فهماندن و توجیه کسانی که مناصب حساس کشور عزیزمان را اشغال کرده و ما ملت را مسخره عفاریت امریکا و اروپا کرده اند
  • احمد ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    خبر جالبی بود دمتون گرم. شرمن که دشمن ماست یه ماستی خورده مهم نیست ولی آقازاده نامبرده شده:اگه سابقه حضور در جبهه داشت میشد به حرفاش امید داشت که از روی هواو هوس نیست ولی حیف! که ایشون موقعی که پدر من 8سال تو جبهه بود و من و خانوادم در هول و بلا و بعد جنگ باید هرازگاهی تاول های پدر رو تحملو تسکین میدادیم ایشون تو خونه نشسته بودن و برای رزمندگان دعا! میکردن و قسمتشون نشد برن جبهه. البته جبهه رفتن کسی باعث تطهیر نمیشه ولی برعکسش کسی که میتونسته بره نرفته وضعش مشخصه
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    آفرین
  • حزب الله پیروز است ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    صف بستن درست اما ،زمانی که ندانم کاریه دولتمردان و کتک کاری مردم برای چند کیلو برنج و تخم مرغ با هم جمع شوند ذهنیتی جز کشور جنگ زده،مردم بی فرهنگ و عقب گرده اقتصادی و فرهنگی ایجاد نمیکنه
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    اي چلمانگا! آقا يك تصوير از صف بستن مردم پاي صندوق‌هاي راي ميذاشتين! مي‌فهميد كه مردم ايران فقط براي شكم صف نمي بندند!
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    اقا یکی به ما بگه این مطهری کدوم وریه . این اقا با همه مخالفه که .....
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    تحویلش نمیگیرند یکی به نعل میزنه یکی به تخته تا چهره بشه
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    یه تنه 6 تا شونو حریفیم.این جماعت انگلا ساکسون مال جنگیدن نیستن.یه مشت خوک و کفتار و گرگن.چشم آبی های" مو بلوند کافر"جماعت مشرک"مزدور یهود
  • میترا1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    همانطور که روحانی قول داده بود که این پول صرف اهداف دیگر نشود" کاش اقای روهانی تو مصاحبه شون بجای اینکه وقت مردمو تلف کنن تا ضرغامی را مجبور کنن بر خلاف قانون مجری محبوب اقای رئیس جمهور را به صحنه بیارن توضیح میدادن که به کی قول دادن ؟؟!!!!!!!!!!!! من دیگه حرفی ندارم ! مشرق جون لطفا تائید کن !
  • Anti Devil ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    بنده به این سبد کالا مشکوکم. کسی که میدونه مردم برای جارو اینجوری صف میکشن و کشته میدن چرا بعد از تحویل پول از آمریکا سبد تحقیر میدن؟؟؟
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    زنیکه...
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    مردم ایران سالها است که در صفّ های چند کیلو متری فریاد میزنند مرگ بر آمریکا، مرک بر استکبار، مرک بر دشمن وطن، مرک بر اهریمن، مرک بر منافق، مرک برخائن ووووو. این عجوزه دشمن ملت ایران است و این صفّ ها را نادیده بگیرد بر او حرجی نیست امّا اینکه علی مطهری چطور این صفّ های روزمرّه و فریاد مرگ بر آمریکا، مرک بر استکبار آنها را ندیده است جای تعجّب و سوال است.
  • حسین ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    دشمنان اسلام و انقلاب با تاسیس اندیشکده ها و کانون های فکری جوانب گوناگون وقایع ایران و دنیا را رصد و تحلیل میکنند تا به اهداف نهایی خود برسند لذا ما نیز به حکم عقل و دستور دین باید به چاره جویی و مفهوم سازی مسائل بپردازیم تا بتوانیم با اگاهی بخشی عمومی و اقناع و ارضای ذهنی و فکری مردم تلاش دشمنان را خنثی کنیم.از مسعود ازین جهت تشکر میکنم.
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    با استاد ژنتیک! داخل ژن اسپرم هم هست؟
  • مهدی ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    سبد کالا کدومه؟میخواند با شکلات بچه گول بزنند
  • حسین ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    بله قابل توجه کسانی‌ که قصد دارن سفارت شیطان دوباره باز گشایی بشه میخوان کار را برای این حرامزدگان آسان‌تر کنن که از نزدیک و مستقیما به شیطنت و توطئه بپردازند خود آمریکاییها یه ضرب المثل قشنگ دارند : چرا تو ایالات متحده هیچوقت کودتا نمی‌شه؟ چون تو ایالات متحده سفارت آمریکا وجود نداره!
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    جای خالی تصویر وحشی گریشون برای خرید یه جفت کفش(از لندن تا نیویورک) در حراج آخر سالشون خالیه!
  • حسن ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    عالی بود کلی خندیدیم
  • حمید ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    بابا ناشناس 16.30تودیگه کی هستی حالا برعکسش درست شد؟؟؟؟؟
  • مطهری ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    نتیجه اخلاقی از علی مطهری میدونید چیه؟؟؟ سعی کنید اگر بچه دارید تا بزرگ شدن بچه تون شهید نشید چون هر چقدر هم که علامه باشید بچه ای که رو سرش پدر نباشه علی مطهری میشه
  • پپه ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    قابل توجه آقاياني كه اين جند روز به جاي اينكه قبول كنند كه اين روش توزيع بود كه ايراد داشت هي سعي داشتند بگويند اين مردم هستنند كه مشكل فرهنگي دارند. ايشان همواره به عوام فريبي مشغولند زمان جمع آوري راي مردم ايران را داراي شعور بالا ميدانند و اينجور موقع ها جاي اينكه قبول كنند كه اشتباه كرده اند ميگويند مردم بي شعورند اين يكي را براي با سواد ها ميگم آقايان (صف) خودش هيچ مشكلي ندارد چون خودش يك معلول است اساسا (صف) علامت است مثل زماني كه عضوي درد ميگيرد درد هم يك علامت است يك رفنكس است رفلكس از يك مشكل در خصوص صفي كه براي سبد بسته شده بود نيز مشكل نوع توزيع يارانه بود نه گرسنگي يا بي فرهنگي مردم توي همين مردم بودند كساني كه گرفتند و به محتاج تر از خودشان هديه كردند اين مردم اين قدر با كرامت است كه زمان گرسنگي هرگز دست جلوي كسي دراز نميكند ولي شما حقشان را بد توزيع نموديد. ميتوانيد درك كنيد حق شان را بد توزيع كرديد اگر اين را نفهميد همين مردم بي سواد منتقد به شما خواهند فهماند
  • مهدی ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    ممنون ازمشرق که در فضای مجازی این امکان را فراهم آورد اگر کامنتها مستدل و دور از لجبازی و کینه ورزی باشه زمینه رشد و بالندگی برای ایران اسلامی و ملت شریفش می باشد یاعلی
  • خاک پای مدافعان حرم بی بی ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    الکی می گه ههه
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    این چه عکسهاییه مگه برای اثبات ادعا باید از راه شبهه ناک وارد شد.؟ این همه عکس زن ها با پوشش نا مناسب میدونین شرایط گناهو فراهم میاره؟ بابا دقت کنید
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    حزب باده
  • amir ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    چه قد راحت فحش میدید!
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    بابا 47 ملیون مطمئنی عدد درستیه مشرق جون؟ هیچ جوره با عقل جور در نمیاد. بابا اگه اینطور باشه اینا چطوری از شورش اجتماعی جلوگیری میکنن؟ آخه کل آمریکا مگه 300 ملیون نیستن؟
  • شیدا ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    مطهری در اکثر مواقع حرف حق میزنه که به ضرر همه س.
  • ایرج ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    کشور ایران همیشه از سوی خائنان نادان در طول تاریخ اخیر ضربه خورده.
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    هزاران مثبت
  • مسعود ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    از یکی از دوستانم شنیدم که می گفت این صف آی پد بخاطر تبلیغ آن بوده است. در واقع در تبلیغ اعلام شده بود که تعدادی به صورت مجانی توزیع می‌گردد. و این افراد فقیر بودند که برای تصاحب یک دستگاه آی پد در صفهای طولانی منتظر بودند. ایشان می‌گفت که فقیر شدن آمریکایی‌ها را به وضوح می توان دید.
  • عبدالله ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    مطلب شما تو دهنی به این آمریکائی بی هویت خوب بود.ولی نباید خودمان را با آنها مقایسه کنیم.وقتی راه بهتر هست بایستی همان را اجرا کرد
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    دولت اعتدال سوتي داده حالا بايد ما بياييم و ماست مالي كنيم اين بود آن عزتي كه قولش را داده بودند
  • liA ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    شما كه انتشار نميديد اين جور كه شما نوشتي همه چي گل و بلبل البته شرايط داخلي به كسي ربط نداره تا وقتي كه خودتون ( رئيس ج ... و ز ي ... فلان و رييس مجمع فلان و ... ............. )اين آدم حسابياي شهرتون نگن فقط اونا ميتونن مشكلو حل كنن شما بيا بين مردم ببين چه خبر برا يه لقمه نون خودشونو ميفروشن برا ما كه اعتقاد به يه چيزايي داريم بد سرمون و بالا تر بگيريم
  • مجتبی ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    این اخباری که از اوضاع بد اقتصادی در آمریکا منتشر میشه در صدا و سیما من اوایل فکر می کردم دارند بزرگنمایی می کنند.ولی یکی از آشنایان که به آمریکا رفته بود و برگشته بود گفت که وضع از اون چیزی که صدا و سیما میگه خراب تره مثلا کالیفرنیا که یکی از ثروتمندترین ایالت هاست کنار خیابوناش پر از کارتن خواب بود آسفالت های خیابان ها پر از ترک بود که مشخص بود که چندین سال با خاطر مشکلات اقتصادی نمی توند حتی خیابوناشون رو آسفالت کنند حالا این ثروتمندترین ایالتش رفته بود ایالت های دیگه که وضعشون خراب تره همش هم به خاطر جنگ های مختلف آمریکا است.اونا با روحیه جنگ طلبیشون زندگی سختی برای مردمشون درست کردند.
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    مودب باش عزیزم. حالا طرف یه شکری خورد. ما ملت با فرهنگی هستیم. با این آدم کشا فرق داریم.
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    اون گوشی هم خیلی بد تر از این سبد کالا بود نصف قیمت میدادن 100 نه اینکه ملت برن صف بکشن مشرق حرف ها میزنی ها تو اون صف چه ظلم ها که نشد...
  • ناشناس تر ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    گزارش جالبی بود. تشکر. فقط این قسمت اصلاح شود: آن خانم امریکایی روی تابلوی خود نوشته: «شغلم را از دست داده ام، من یک مادر تنها هستم ...» "فقط یک شغل" صحیح نیست.
  • امیرفرهنگ ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    تواین چند روز تنها حرف حسابی که شنیدم همین بوده.
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    جمله اول تابلو اون مادر آمریکایی اشتباه ترجمه شده. lost job : یعنی شغل از دست داده،یا همون بیکار ، نه "فقط یک شغل"
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    از دشمن جز دشمنی مگه بر میاد؟ حالا دشمن چه خانم شرمن باشه چه آقای...
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    در ترجمه هاتون بیشتر دقت کنید، آخری رو میگم
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    درود بر شرافتت مشرق که تو این اوضاع از شرافت ایران و ایرانی دفاع میکنی.
  • جواد ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    22 بهمن صف طولانی مردم رو خواهن دید که مشت بر دهان یاوه گویشان می زنند.
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    فعلا که وضع اونا بهتر از ماس
  • محمد ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    میدونید چیه؟ کشورایی که بالا ازشون عکس گذاشتید کیهان و وطن امروز و رجا نیوز و مشرق نداشتن که برای کوبیدن جناح رقیبشون مردمشونو تحقیر کنن. اولا اگه صف عادیه چرا شماها وامصیبتا سر دادید؟ دوما اگه اینجور صفها کرامت انسانی رو زیر سوال میبره(که میبره) چرا تو دوران احمدی نژاد اعتراضی نمیکردید؟ از صف شیر گرفته تا صف مرغ 5 تومنی ولی سوما، که یکم بی ربطه به موضوع. ولی واقعیته، یه عده مردم ما میرن تو صف گلکسی، یه عده هم میرن تو صف تخم مرغ. هر دو هم دارن تو یه کشور و یه شهر و حتی برای یه اداره و شرکت کار میکنن. مقصر این موضوع همه اید(چپ و راست و وسط و اینور و اونور). چیکار کنیم که چاپ کنید آخه؟ یکم به مخاطبتون احترام بذارید
  • ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    جاهل را نمی بینی مگر در افراط یا تفریط
  • ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    باید یکی از شرایط ایران برای شرکت در اجلاسهای بعدی با 1+5 عدم حضور این پیره زن به عنوان نماینده امریکا باشد یعنی انسانی بی طرف را معرفی منند!
  • ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    مرگ بر تحريم و بدبختي.مرگ بر عامل بدبختي و تحريم.مرگ بر افراطي
  • ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    همه بايد برن جبهه؟ داخل كشور به پزشك و مهندس و كارگر و ... نيازي نيست؟ چرا انقدر شماها عقب مونده هستيد؟
  • ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    تكفيري ها هم مثل تو ديگران رو تكفير ميكنن.
  • ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    دوست عزيز كه ادعاي سوادت ميشه روحاني درسته نه روهاني. شما نيازي نيست حرفي بزني رئيس جمهور محبوبت 8 سال هر كاري تونست عليه كشور انجام داد.
  • ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    شما رو ول كنن به خودتونم شك ميكنيد.
  • ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    تو همين صفهاي به قول شما چمد ميلومتري سانديس داده ميشه.
  • ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    اين خانم چه كارس مگه شما ايمجوري جبهه ميگيريد؟ مگه اولين باره از اين حرفها ميزنن؟ مگه يادتون رفته نتانيابو هر روز تهديد به حمله ميكرد؟ اين همه ما مرگ بر امريكا ميگيم يه بارم اونا يه چرندي گفتن. مشكل شما چيز ديگس شما هنوز از اراده مردم در انتخابات 92 داريد ميسوزيد و پيشنهاد من اينه كه به قول جناب آبريزان آبو بريزيد ...
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    خودکم بینی داره ٬ با این حرفا میخواد خودشو مطرح کنه یعنی که آره . . . منم هستم
  • کیانوش ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    اینم یه چیزی گفت ٬ نگن لاله
  • حمید ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    چلمنگ جان عکس یازدهم مربوط به رای گیریه!!!!
  • امان از طاغوت ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    چقدر کامنت بی ارزشی گذاشته بودی رفیق!
  • امان از طاغوت ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    کجاش عالی بود دوست من؟ معلومه مطلب با جستجوی کلمه ی صف در اینترنت تهیه شده و نه چیزی بیشتر. همه جای دنیا فقیر داره و همه جای دنیا صف برای گرفتن غذای مجانی. ولی هیچ جای دنیا 10 ملیون نفر (با خانواده) در تمام کشور در صف نمی ایستند. مشرق واقعا داره تبدیل میشه یه یه وبلاگ!
  • مردم ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    نه داداش !!! فقر در کشور واقعا خیلییییییییی وجود داره نه کم . مشکل اینکه ما فقط چند کلان شهر در ظاهر دارای امکانات خوب را ملاک قضاوت در برابر 32 کلان استان در کشور می بینیم . ضمنا مردمی که در صف تخم مرغ و برنج بودن و یا برخی سکته کردن واقعا فقر بهشون فشار آورده بود و سهم روزیشون در جیب وزیر و وکیل پولدار و پولدارهای خصوصی و غیره گیر کرده بود . ضمنا مسلما دشمن همیشه ما را تحقیر کرده و خواهد کرد . موضوع اینکه مدام بخواهیم در برابر اذیت دشمن لاپوشی کنیم حل مشکل یا حتی جواب آنها نیست .
  • طاها ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    سلام. خداوند را سپاس که دشمنان ما را از احمقها قرار داد.
  • حمید ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    چی میشد به جای سبد کالا پول بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 چولاق بودن خودشون برن بخرن!!!!!!!!!!همین کم بود یه عفریته تحقیرمون کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    ممنون از آقای یارضوی که بارعایت کامل نزاکت و دلایل ساده ای که ذهن هر انسان بیسوادی را(البته نه از اون بیسوادهای منظور نظر آقای روحانی ,بیسوادهای راستکی ) هم قانع می کند .
  • ناشناس ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    متإسفانه بچهه هم داره, هم در غلطان رو میده هم احساس برد داره.
  • سجاد چ ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    2 حالت داره یا برای انتخابات مجلس خیز برداشته که رای اصولگرا رو سمت خودش بکشه یا کلا مخالفه مثل برنامه 7
  • مهران ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    اگر دست امام زمان بر سر این کشور نبود شک نکنید تا الان ایرانی وجود نداشت
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    این مطالب ارزشمند مشرق رو علاوه بر خانم شرمن باید به آقایون سیاستمدار داخلی که مدعی شدن تحریم ها مردم رو از پا درآورده هم باید گفت!
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    اگه تحریم ها با لبخند و وادادگی برداشته شد این خط | اینم نشون x
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    واقعا برای دولت11 متاسفم
  • ایرانی ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    عزیزم داخل ژن شیطان تخمک شرمن است.
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    بله باید میرفتن جبهه وقتی از جبهه راحت میشدیم میومدن سرکارشون برای رفع نیاز های جامعه هم هر چند وقت یک بار مرخصی کار میگرفتن میومدن اگه این کار رو میکردن حتما تعداد تلفات و زخمی های ما کمتر میشد و جنگ سریع تر تموم میشد و نیازی به جام زهر نبود
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    ناشناس در چه حالی؟
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    اگه اینجوری بود شرکت ساندیس باید بزرگترین شرکت صنایع غذایی جهان میشد چون هر سال میلیون ها مشتری در یک روز براش تضمینه!!!
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    اشتباهی + دادم ربطی داره
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    آمریکا=بدبخت ترین کشور جهان
  • ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    شخص"امان از طاغوت " تا زمانی که اغتشاش گران وشایعه پراکننانی مثل شما در کشور هستن مردم ساده وپاک دل ایران بایدم هول بشن واینجوری بشه البته بعضی هام شیطونی کردن ونگفتن توزیع سبد کالا تا پایان سال ادامه داره(یه ماهو خورده ای)
  • احمد ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    این چیه تایید کردی
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    حاج آقا گیرینف شما خودشو ناراحت نکن
  • علی ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    امریکا دشمن است و طبیعاست که از تمام رفتارهای ما در راستای منافع خودش تفسیر کند این کار به حقیقت و واقعیت امر کاری ندارد. ماهیت استبدادی و دیکتاتوری امریکا غیر این نیست
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    جواب به ناشناسي كه مي گه((تكفيري ها هم مثل تو ديگران رو تكفير ميكنن. ))) تكفيري ها مثل تو چشم و دوتا گوش و يه دماغ دارن. تكفيري ها مغز تو كلشون هست دقيقا مثل شما. مثل اين كه شما به تكفيري ها بيشتر شبيه شدي مواظب باشااااا
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    حرف مفت سيخي چند؟؟ اين همه فرزندان شهدا كه بدون شلوغ كردن دارند خدمت مي كنن رو نديدي؟؟؟ پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    ايشون اشتباه جاست خونده
  • سامان ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    نوشته lost job یعنی شغلم و از دست دادم شما ترجمه کردی فقط یک شغل !
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    الان سلاح «دشمن،ئ دشمن« دست کدام باند است.
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    دوست نادان از چند تا دشمن دانا خطرناکتراست. وقتی یه مچنون سنگی را در چاه می اندازد و صد عاقل حیران برای در آوردنش . باید به طراح سبد کالا جایزه نوبل داد. دولتمردان نخبه و مسئولین نابغه لطفا قبل از اجرای هر طرحی جوانب آن را بسنجید. هم وطن - همشهری مشکل خانوادگی ست ربطی به دیگران و بیگانه ندارد. هیچ بیگانه ای دلش برای ما نمی سوزد ...
  • ناشناس ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    شرمن عوضي بي شخصيت
  • ناشناس ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    تو خودتو ناراحت نکن مشرق مردمی که نمی تونن درست انتخاب کنن حقشونه تحقیر بشن و حتی از کسایی که بهشون رأی دادن فحش بشنون . خلایق هر چه لایق
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    زنیکه مثل اسکلت رو کش داره.
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    جناب امان از طاغوت! واقعا امان از طاغوت دیکتاتوری که مخالفانش را بیسواد و افراطی می خواند و خودش کارمندان و مردم خودش را فقیر جلوه می دهد!
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    این شبزا هنوز توهم دارن! بابا خب بیا ساندیس بگیر عکسشم بفرست اینترنت. آخه چقدر توهم؟!
  • مجید ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    حرفتون درسته ولی تحلیلتون غلطه
  • جواد ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    همه این اتفاقات میخاد اینو بگه که جز صاحب الزمان قادر به پاسخگویی نیازهای بشری نیست وما شیعیان ابزار و کمک حال ایشان هستیم 0وتمام این مشکلات به این دلیل است که عقلها هنوز کامل نشده. مثل دوران حضرت رسول(ص)باید منتظر بروز استعدادهای نهفته بشری بعداز ظهورباشیم اما تا اون دوران بقول حضرت اقا سر این پیچ تاریخی باید مواظب باشیم که چپه نشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس