یک گروه صهیونیستی در آمریکا با چاپ تبلیغاتی با مضامین اسلام‌هراسی برروی 50 دستگاه اتوبوس در شهر سانفرانسیسکوی این کشور از تمامی کشورهای جهان می‌خواهد تا کمک‌های خود را به کشورهای اسلامی قطع نمایند.

گروه جنگ نرم مشرق- چند ماه قبل، در مشرق خبری با عنوان «اسلام‌هراسی اتوبوسی در واشنگتن» منتشر شد که طی آن تبلیغاتی در اتوبوس‌های شهر واشنگتن به تصویر درآمده بود که در آن رهبران کشورهای اسلامی به یهودی‌ستیزی به سبک هیتلر متهم شده بودند. اکنون و پس از وقایع 10 روز اخیر درباره کاریکاتورهای پیامبر و ماجرای حمله مسلحانه به دفتر مجله شارلی ابدو، این تبلیغات اتوبوسی از واشنگتن به سانفرانسیسکو سفر کرده است.

به گزارش راشا تودی (Russia Today)، یک گروه صهیونیستی با تبلیغاتی با مضامین اسلام‌هراسی برروی 50 دستگاه اتوبوس در شهر سانفرانسیسکوی آمریکا از تمامی کشورهای جهان می‌خواهد تا کمک‌های خود را به کشورهای اسلامی قطع نمایند. این گروه ضد اسلام با نام «ابتکار دفاع از آزادی امریکا» (AFDI) هدف خود را بسیج مردم امریکا علیه مسلمانان پس از وقایع خونین پاریس عنوان کرده است. این تبلیغات که با مجوز آژانس حمل و نقل شهری سانفرانسیسکو چاپ شده‌اند تصویری از هیتلر در اوایل قرن بیستم را نشان می‌دهند که با یکی از رهبران فلسطینیان مشغول صحبت کردن است.

نیتجه نمایش شارلی‌ابدو، روی اتوبوس‌های آمریکا + تصاویر

پاملا گلر موسس این گروه تندرو در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفت، از اویل بهار سال گذشته برروی این تبلیغات کار می‌کرده است. وی افزود: این تنها راهیست که می‌شود با مردم مستقیم صحبت کرد.

نیتجه نمایش شارلی‌ابدو، روی اتوبوس‌های آمریکا + تصاویر
پاملا گلر

این گروه تندرو که چندی پیش نیز تبلیغات مشابه‌ای در نیویورک و واشنگتن به نمایش گذاشته بود با واکنش سیاستمداران و فعالان حقوق بشر مواجه شد. در تبلیغات سال 2012 این گروه آمده بود: در جنگ بین افراد دارای تمدن و فاقد تمدن از متمدن‌ها حمایت کنید. از اسرائیل حمایت کنید. با جهاد مقابله کنید. در تبلیغات سال 2013 نیز عکسی از اوسامه بن لادن آورده شده بود که از مردم می‌خواست با افراد مجاهد مقابله کنند. مسئولین آژانس حمل و نقل سانفرانسیسکو پس از دیدن واکنش‌های منفی مخاطبین از این تبلیغات انتقاد کرده‌اند، اما تا کنون کاری برای حذف آنها انجام نداده‌اند. سخن‌گوی این آژانس اعلام کرد: ما از مردم بخاطر توهین‌های این تبلیغ عذرخواهی می‌کنیم. هیچ‌یک از ما مضامین این تبلیغات را تایید نمی‌کنیم اما باید به آزادی بیان احترام گذاشت.

نیتجه نمایش شارلی‌ابدو، روی اتوبوس‌های آمریکا + تصاویر

شورای روابط آمریکایی‌های مسلمان (CAIR) در واکنش به این اقدام، هدف این گروه تندرو را تحریک عمدی احساسات مردم بمنظور کسب درآمد عنوان کرد. این شورا که در گذشته تبلیغاتی در جهت خنثی‌سازی گفته‌های این گروه تندرو منتشر کرده بود اعلام کرد که دیگر قصد چنین کاری را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    8 1
    اسراییل تمدن؟؟!! وحشی گری...
  • مهدی از قم ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    11 2
    هر کاری دلشون بخواد با مقدسات و شرف و همه چیز ما میکنند و فقط کافیه که در تهران چند تابلو با عنوان صداقت امریکایی نصب شود یه دسته افراد بی هویت چنان غوغای راه میاندازند که گوش فلک را کر کند.لعنت به این همه خفت این جماعت مدعی روشنفکری ... .مرحوم شریعتی به حق گفت در تمام جهان اسلام امضای این جماعت پای قرار دادهای استعماری مثل رویترز و 1919 و....دیده میشود
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    3 1
    مگه شما تبلیغ ضدامریکایی نمیکنید؟؟ مگه پوستر و بنر توی سطح شهرها پخش نمیکنید؟؟
  • محسن ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    9 1
    مگه کسی به دین اونها توهین کرده که میگی تبلیغات ضد آمریکایی نمیکنید؟ مه این تبلیغ ضد ایرانیه؟خیر این تبلیغ بر ضد یک میلیارد آدم و دین اونهاست.
  • خرگوشک ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 2
    راست میگه خود شما هم در مورد بنرهای ضدامریکایی چند بار خبر گذاشتید...
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    11 1
    خوش به حالشون که دولت اعتدال ندارن که اینجور پوسترها رو جمع کنه !
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 1
    از نظر اینا هیتلر بد بود چون به صهیونیست ها رو نمی داد.
  • ناشناس ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 9
    اعتدال یعنی حدوسط بین امریکاوایران
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    5 2
    نادون تبلیغ ضد مسیحیت دیدی تا حالا تو خیابونای ایران؟؟
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    9 1
    درست بخون ضد اسلام و ضد قرآن نه ضد ایران
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    7 1
    ا ضد مسیح و انجیل که بنر نزدیم
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 2
    درود بر هیتلر مرگ بر صهیونیسم
  • فائزه ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    9 2
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس