به دنبال موج جدید حرمت شکنی های اخیر علیه پیامبر اکرم(ص) جمع زیادی از شاعران و نویسندگان،ناشران و اهالی رسانه با صدور بیانیه هایی این حرکت را محکوم کردند.این موج گسترده فریادها و اعتراضات و بیانیه ها به حرمت شکنی از ساحت نبی اکرم(ص) همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، به دنبال موج جدید اهانت ها و حرمت شکنی های اخیر علیه پیامبر اکرم(ص) جمع زیادی از شاعران و نویسندگان،ناشران و اهالی رسانه  این حرکت و هرگونه حمایت داخلی و خارجی از آن را محکوم کردند.این موج گسترده فریادها و اعتراضات و بیانیه ها به حرمت شکنی از ساحت نبی اکرم(ص) همچنان ادامه دارد.

1- اهالی رسانه بیانیه دادند
جمعی از اهالی رسانه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام انزجار از اعمال تروریستی در همه جای دنیا، توهین به ساحت مقدس پیامبر رحمت (ص) را محکوم کردند. 
در این بیانیه آمده است:
اهالی رسانه و اصحاب قلم در جمهوری اسلامی ایران با سلایق و گرایش‌های گوناگون، ضمن ابراز تأسف از حوادث تروریستی روی داده در همه نقاط جهان از جمله پاریس، اقدام مزورانه و تحریک‌آمیز نشریه «شارلی ابدو» در توهین مجدد به ساحت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) را محکوم می‌کنند و از عموم اندیشمندان، روزنامه‌نگاران و دانشگاهیان در ایران، جهان اسلام و گستره گیتی می‌خواهند تا با هوشیاری و زمان‌شناسی، نسبت به محکومیت این اقدامات و تبیین دقیق پشت صحنه آنها اقدام کرده و خطر گسترش افراط‌گرایی را به سهم خود کاهش دهند.

ناشران،نویسندگان و اهالی رسانه توهین کنندگان را محکوم کردند

2.بیش از 150 ناشر حرمت‌شکنی‌ به ساحت پیامبر رحمت را محکوم کردند

به دنبال موج جدید اهانت ها و حرمت شکنی های اخیر علیه پیامبر اکرم(ص) مجمع ناشران انقلاب اسلامی این حرکت و هرگونه حمایت داخلی و خارجی از آن را محکوم کرد و از اهالی قلم خواست تا با تبیین دقیق پشت پردۀ این حرمت‌شکنی‌ها، قدمی در راه اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان و صف‌آرایی یک‌پارچه در مقابل دشمنان مشترک بشریت و رسیدن به جامعۀ مطلوب اسلامی و آمادگی هر چه بیشتر برای ظهور منجی آخر ارواحنا فداه، بردارند .

در این بیانیه آمده است:
مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن این موج اهانت به نبی اعظم، به تبعیت از ولی امر مسلمین جهان، وحدت مسلمانان علیه تزویر و جنایات کافران حربی را راه مقابله با این اقدامات نفرت‌برانگیز می‌داند و ضمن هشدار به کسانی که در داخل کشور سعی در بی اهمیت جلوه دادن این موضوع و حتی حمایت از هتاکان غربی دارند، از همۀ اصحاب اندیشه و قلم دعوت می‌کند که با تبیین دقیق پشت پردۀ این حرمت‌شکنی‌ها، قدمی در راه اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان و صف‌آرایی یک‌پارچه در مقابل دشمنان مشترک بشریت و رسیدن به جامعۀ مطلوب اسلامی و آمادگی هر چه بیشتر برای ظهور منجی آخر ارواحنا فداه، بردارند. ان‌شاءالله

ناشران،نویسندگان و اهالی رسانه توهین کنندگان را محکوم کردند

3- سیصد تشکل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بیانیه دادند

300 تشکل شاخص و مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای انزجار خود را نسبت به اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در انتشار کاریکاتور پیامبر اعظم(ص) محکوم کردند و برخورد قاطعانه و انقلابی مسئولین را با این اقدام خواستار شدند.

در این بیانیه آمده است:
تشکل های شاخص و مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، ضمن محکومیت شدید این اقدام موهن، تمامی حلقه های به هم وصل شده در این ماجرا را یک طرح غرب صهیونیستی می داند که هدفی جز بدنامی اسلام ومتوقف کردن بیداری اسلامی ندارد و مجدانه از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهد که در مواجهه با این اقدام تاسف بار، قاطعانه و انقلابی برخورد نماید. برخی از تشکلهایی که این بیانیه را امضا کرده اند عبارتند از: کانون نخبگان تبلیغ قم،کانون مداحان و شعرای آئینی کشور،شورای هیئات مذهبی کشور،هیأت محبان علی ابن‌ابیطالب (ع)،هیأت قمر بنی هاشم (ع) و کانون رهپویان وصال شیراز

ناشران،نویسندگان و اهالی رسانه توهین کنندگان را محکوم کردند

4-شاعران انقلاب در محکومیت کاریکاتور موهن نشریه فرانسوی بیانیه دادند

شاعران انقلاب اسلامی کاریکاتور موهن نشریه فرانسوی را که با دسیسه‌های استعمار غرب طراحی شده است، طی بیانیه‌ای محکوم کردند. در این بیانیه آمده است:
باردیگر دسیسه چینان استعمار غرب و کوچک ابدالان اردوی نکبت استکبار، طراحی دسیسه‌ای دیگر را کلید زدند و این بار با انتشار کاریکاتورهای موهن در نشریه‌ی مزدور فرانسوی نسبت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم توهین روا داشتند و با این کار شیطانی خود نه تنها قلوب مسلمین جهان که وجدان بشریت موحد و صلح طلب در سراسر گیتی را به درد آوردند.
علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، محمدحسین جعفریان، رضا اسماعیلی، عباس خوش عمل کاشانی، علی محمد مودب، محمد مهدی سیار، میلاد عرفان پور، محمدحسین نعمتی، هاشم کرونی، طیبه نیکو و سعید بیابانکی از امضا کنندگان این بیانیه هستند.


تقدیرشدگان فرانسه هم محکوم کردند
کامبیز درم‌بخش که چندی پیش از فرانسه نشان گرفت نیز ضمن محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام در نشریه فرانسوی شارلی ابدو، گفت:  در طول سال‌هایی که کاریکاتوریست‌های ایرانی را می‌شناسم، نه تنها هیچ یک از آنها به پیامبران سایر ادیان توهین نکرده‌اند، بلکه به سایر انبیاء الهی احترام گذاشته‌اند. ما نیز انتظار داریم که کاریکاتوریست سایر ادیان به پیامبر ما هم احترام بگذارند.
وی در ادامه توهین به مقدسات و ترور کاریکاتوریست‌های فرانسوی طی دو هفته گذشته را محکوم کرد.

محمدعلی سپانلو نیز ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری میتینگ سراسری در کشورهای اسلامی در راستای محکومیت اهانت به پیامبر رحمت گفت: هنرمندان ما هم تصاویری از پیامبر به زیبایی می‌کشند که توهین آمیز هم نیست، اما گاهی می‌بینیم که عده‌ای در مقابل یک اهانت به کافی شاپ‌های یهودیان حمله می‌کنند.به نظر من با تشکیل یک میتینگ در سراسر کشوهای اسلامی می توانستیم آن اهانت را محکوم کنیم.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس