کد خبر 380785
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از ورود داروهای جدید و گران قیمت به لیست داروهای بیمه‌ای خبر داد و گفت: تا اوایل سال ۹۴، این امر مهم صورت می‌گیرد چرا که یکی از سیاست‌های رفاهی دولت حمایت در این بخش است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، انوشیروان محسنی بندپی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بیمه سلامت ایران جهت گسترش طرح جایگزینی کارت‌های ملی به جای دفترچه بیمه در مراکز درمانی و بیمارستانی اظهار داشت: این طرح در مرحله نخست در چند بیمارستان و در استان‌های مختلف برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بنا داریم طرح اشاره شده را به صورت گام به گام و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در سایر استان‌ها نیز گسترش دهیم که البته این موضوع ملزم به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: طرح جایگزینی کارت‌های ملی به جای دفترچه بیمه، در ابتدا در بخش بستری اجرا شده است و به تدریج در بخش پاراکلینیک اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با اجرای طرح اشاره شده در بخش بررسی اسناد درمانی و همچنین پرداخت هزینه‌ها زمان کمتری صرف خواهد شد و در واقع خدمات به صورت مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش اعتبارات سازمان بیمه سلامت در لایحه بودجه 94 گفت: با تأکید شخص رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه (رفاه و بهداشت) اعتبارات خوبی در این زمینه پیش‌بینی شده است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز با اعتبارات لحاظ‌شده موافقت کند.

محسنی بندپی اشاره کرد: علاوه بر اعتبارات پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه 94، 10 درصد از اعتبارات قانون هدفمندی یارانه‌ها و همچنین یک درصد از ارزش افزوده در بخش بیمه‌ها هزینه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه با اشاره به ورود داروهای جدید و گرانقیمت به لیست بیمه، گفت: این موضوع توسط کارشناسان مربوطه در بخش سازمان غذا و دارو و بیمه در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌شود در اوایل سال 94، داروهای جدیدی به لیست داروهای بیمه‌ای اضافه شود.

وی در خصوص نوع داروهایی که قرار است تحت پوشش بیمه قرار گیرند، گفت: این داروها در بخش‌های مختلف مصرف می‌شوند.

محسنی بندپی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت ادغام سازمان های بیمه‌گر گفت: بنده به شخصه اعتقاد دارم باید یک سازمان بیمه‌ای در کشور وجود داشته باشد و سایر صندوق‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای زیرمجموعه این سازمان قرار گیرند که امیدوارم در آینده نزدیک تمامی سازمان‌های فعال در حوزه بیمه‌ای زیرمجموعه سازمان سلامت قرار گیرند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سحر ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    شما را به محمد و آل محمد قسم میدم داروی زیبان که مال افسردگی است را در داروخانه ها بزارید که سخت نیازمندم و درایران پیدانمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس