پرداختن به فتنه 88 و محکوم کردن آن توسط رهبران اصلاحات، سبب سرخوردگی بدنه از رهبران می‌شود، لذا اشخاصی همچون عارف، کواکبیان، هادی خامنه‌ای، موسوی لاری و ... خود آلزایمری موقت و شاید هم دائمی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

گروه سیاسی مشرق - بعدازظهر روز پنج‌شنبه هفته گذشته در کانون توحید، همایشی با مدیریت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار شد، همایشی که مدعی نشان دادن وحدت میان اصلاح‌طلبان بود اما حاشیه و متن همایش، واقعیت دیگری را به مخاطب بیرونی ثابت می‌کند.

بسیاری از رسانه‌های زنجیره‌ای مکتوب و غیر مکتوب اصلاحات، در روزهای گذشته اعلام کردند بعد از شش سال، توانسته‌اند همایشی برای وحدت و همگرایی اصلاح‌طلبی برگزار کنند و مجریان همایش نیز مدعی بودند، این همایش در چارچوب نظام اسلامی و با در نظر گرفتن تمام خط قرمزها برگزار خواهد شد!

همایشی اصلاح طلبان

آلزایمر مصلحتی مدعیان قانون‌گرایی درباره فتنه 88

به‌طورقطع، یکی از موضوعاتی که در زمان حال معیار سنجش احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌ها برای قرار گرفتن در داخل یا خارج از نظام اسلامی است، حوادث ریاست جمهوری دهم یا به عبارت دقیق، فتنه 88 است.

همایشی اصلاح طلباناگرچه کسی نمی‌تواند ادعا کند تمامی شخصیت‌ها و احزاب اصلاح‌طلب در فتنه 88 دخیل بودند اما بر اساس نگاه ظاهری و نگاه عرف جامعه اعم از جامعه نخبه و غیره، بدنه و شخصیت‌های اصلاحات در این فتنه دخیل بودند و این دخالت در سطوح مختلف قابل احصاء است، لذا برای جبران این خطای راهبردی، رهبران فکری و اجرایی این جریان می‌بایست به اشکال مختلف با موضع‌گیری، رابطه و فاصله خود از فتنه 88 را نشان دهند ولی واقعیت این است که در همایش اصلاحات یک نفر هم حوادث 88 را محکوم نکرد، این عدم محکومیت نشان از آلزایمر مصلحتی اصلاحات برای چند هدف دیگر است که عبارت‌اند از:

1- اصلاحات از زنده نگه‌داشتن حوادث 88 احساس خسران و باخت می‌کند و به هر نحوی به دنبال فراموش کردن فتنه 88 است.

2- اصلاحات برای حوادث 88 جوابی برای قانع کردن افکار عمومی ندارد، لذا سکوت بهترین راهبرد این جریان است.

3- پرداختن به فتنه 88 و محکوم کردن آن توسط رهبران اصلاحات، سبب سرخوردگی بدنه از رهبران می‌شود، لذا اشخاصی همچون عارف، کواکبیان، هادی خامنه‌ای، موسوی لاری و ... خود آلزایمری موقتی و شاید هم دائمی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

4- اصلاحات برای برگشتن به ریل نظام اسلامی، می‌خواهد بدون هیچ هزینه‌ای از کنار ضربه‌هایی که به کشور و امنیت ملی وارد کرده، عبور کند.


همایشی که نشان داد اصلاحات هنوز در ریل نظام قرار نگرفته است

بسیاری از حامیان و مدعیان قانون‌گرایی در جریان اصلاحات، اعلام می‌کنند این جریان درون چارچوب‌های نظام اسلامی تعریف می‌شود و کسی نمی‌تواند اصلاحات را خارج از نظام معرفی کند؛ اما واقعیت‌ها در همایش روز پنج‌شنبه، حرف دیگری را نشان داد.

هادی خامنه‌ای دبیر کل مجمع نیروهای خط امام در همایش می‌گوید: بازگشت به قانون و دوران طلایی انقلاب اسلامی اصلی‌ترین هدف اصلاح‌طلبی است که میرحسین موسوی هم این تعبیر را داشت.[1]

موسوی لاری یکی از اعضای شورای خاتمی می‌گوید: تلقی بنده از حضور در این همایش این است که متولیان این نشست و بزرگان این جریان می‌خواهند تأکید کنند که جریان اصلاحات، خود را در متن نظام اسلامی می‌بیند و برای تحقق آرمان‌های بالای نظام اعلام حضور می‌کند، هرچند که ناملایماتی وجود داشته باشد.[2]

همایش خسران برای این ادعاها از سوی اصلاح‌طلبان در حالی مطرح می‌شود که رهبر انقلاب پنج سال بعد از حوادث 88 و برای اولین‌بار، با قرار دادن فتنه 88 به عنوان خط قرمز ایران اسلامی، تکلیف همگان را برای هماهنگ کردن خود با سیاست‌های کلان نظام را اعلام کردند، لذا مسئله حصر و عذرخواهی فتنه‌گران به خصوص خاتمی به عنوان حامی و مباشر در فتنه 88 و همچنین رهبر جریان اصلاحات، از مواردی است که هیچ شکی در آن نیست و این جریان اصلاحات است که باید برای قرار گرفتن در چارچوب سیاست‌های اعمالی و اعلامی، خود را هماهنگ کند؛ اما دبیران این جریان همچون مصطفی کواکبیان با استفاده از منطق خود (صدای بلند) به انضمام تجاهل، اعلام می‌کند: ما برای محاکمه تقاضا نداریم بلکه برای رفع حصر تقاضا داریم؛ رئیس شورای امنیت طبق قانون اساسی به این کار (حصر سران فتنه) همت برد.[3]


خط‌ و نشان برای نظام اسلامی در مسئله حصر بدون توجه به امنیت ملی

اگرچه مجری این همایش از ابتدا مدعی شد این همایش و محورهای مدعوین در چارچوب‌های نظام خواهد بود، اما تمام مدعوین در این همایش، در کنار تنوعی از تیکه‌پرانی‌ها به مسؤولان و جریان انقلابی، به نوعی خطاب به نظام اسلامی، به دنبال رفع حصر آن هم بدون عذرخواهی، توبه، تبیین و اصلاح بودند.

عارف در این همایش می‌گوید: عارف در پایان درباره عملکرد دولت برای رفع حصر اظهار کرد: همه بخش‌ها حاکمیت و دولت باید با هم تعامل داشته باشند و امیدواریم این مسئله را در یک فضای صمیمی از طریق شورای عالی امنیت ملی به نفع امنیت ملی حل کنند. قطعاً اقداماتی در این مورد صورت گرفته و دعا می‌کنیم هر چه زودتر به نتیجه برسد.[4]

کواکبیان با تهدید نظام اعلام می‌کند بدون محاکمه خواستار رفع حصر هستیم.

علی محمد غریبانی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، در همایش طی سخنانی با بیان اینکه رفع حصر یک مطالبه ملی است اظهار داشت: حصر موسوی و کروبی و رهنور را غیر قانونی می‌دانیم و از برگزاری دادگاه در این زمینه حمایت می‌کنیم.[5]

فاطمه راکعی دبیر کل جامعه زنان نواندیش در همایش سراسری اصلاح‌طلبان گفت: می‌خواهم به نمایندگی از تمامی زنان مسلمان نواندیش بعضی از آرزوهای کوچک که امروز بسیار بزرگ جلوه می‌کنند را بیان کنم. وی ادامه داد: اولین مسئله و آرزو حل موضوع حصر و آزادی انسان‌های شریف ازجمله دکتر زهرا رهنورد باشم.[6]

محسن رهامی در همایش سراسری اصلاح‌طلبان در سالن کانون توحید تهران برای تحقق رفع حصر موسوی، کروبی، رهنورد ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم که به‌زودی حصر این عزیزان برداشته شود و ما دوستان خودمان را در کنارمان ببینیم.[7]

آنچه سبب می‌شود حامیان فتنه 88 یا به تعبیری ناطقین همایش اصلاحات از حصر سخن بگویند نیز نیاز به تبیین جداگانه‌ای دارد، ولی به‌صورت خلاصه می‌توان گفت، اصلاح‌طلبان برای جلوگیری از ریزش در بدنه حامیان، به‌صورت نمایشی و گاهی اوقات معاندانه خواستار رفع حصر می‌شوند آن هم بدون اشاره به زیر سؤال بردن امنیت ملی توسط فتنه‌گران در حصر و بدون هیچ توبه و عذرخواهی از مردم ایران اسلامی.

همایشی اصلاح طلبان

گدایی وحدت در قالب تهدید به تسویه

از دیگر موارد قابل اشاره در این گردهمایی، ادعای مجریان همایش برای همگرایی و وحدت اصلاح‌طلبان بود، همایشی که پر از غایبین معنادار بود، از حزب کارگزاران گرفته تا شورای مشورتی خاتمی.

از سوی دیگر، با توجه به پیغام خاتمی و هاشمی برای این همایش، کاملاً مشخص است میان شورای مشورتی خاتمی، حزب حامی آقای هاشمی (کارگزاران) و شورای هماهنگی اصلاحات، وحدتی وجود ندارد و عملاً شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ازجمله آقای عارف به عنوان بزرگ این جبهه، رهبری خاتمی در جریان اصلاحات را نپذیرفته‌اند و همین مسئله عامل اصلی عدم وحدت در اردوگاه اصلاحات است.

رییس بنیاد امید ایرانیان پرهیز از دودستگی و اختلاف میان اصلاح‌طلبان را یک ضرورت خواند و با گلایه تلویحی از کارگزاران و شورای مشورتی خاتمی، اظهار کرد: هر حرکت و فعالیت از طرف هر گروه و دفتری که باعث تضعیف همبستگی و وحدت ما باشد مضر است و انتظار ما این است که فراموش نکنیم که ما به نیابت از جبهه بزرگ اصلاحات مسئله حزب خودمان را دنبال کنیم. ما باید برای اکثریت برنامه‌ریزی کنیم و اگر ابتدا برای یک اقلیت برنامه بریزیم نمی‌دانم که به چه خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه بعد از کنار رفتن عارف در انتخابات ریاست جمهوری به قواعد ائتلاف عمل نشد، افزود: سیاست کلی انتخابات در تهران به‌وسیله بزرگان اصلاحات و شورای مصلحتی خاتمی و عارف و شورای هماهنگی اصلاحات تعیین می‌شود.

رئیس کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی اصلاحات گفت: تلاش داریم در بحث انتخابات مجلس، خروجی ما در تهران و شهرستان‌ها در مجموعه‌ای که آن را خاتمی چی، عارف چی یا هاشمی چی می‌نامند یک خروجی باشد.[8]

همایشی اصلاح طلبان

همایشی که در آن، اصلاحات رهبر ندارد

از دیگر موضوعات قابل توجه در همایش فوق، مشخص نبودن رهبر اصلاحات است به نحوی که قبل از همایش اکثریت جریان اصلاحات اعلام کردند رهبر اصلاحات خاتمی است و لاغیر اما آنچه در جمع روز پنجشنبه اصلاحات از آن حرفی زده نشد، اسم بردن از خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات بود.

از سوی دیگر، عارف به صراحت در همایش اصلاح‌طلبان به رهبری جریان اشاره می‌کند و اعلام می‌کند هنوز دراین‌باره تصمیم اتخاذ نشده است و قرار نیست راهبردها به‌صورت علنی اعلام شود و در زمان مقتضی با توجه به روش‌های دموکراسی مشخص می‌شود که چه کسی حرف آخر را بزند (نقل به مضمون)

به نظر می‌رسد در اردوگاه اصلاح‌طلبی چند دیدگاه برای رهبری اصلاحات وجود دارد و یکی دیگر از نقاط افتراق همین مسئله است:

1- دیدگاهی مبنی بر این‌که خاتمی در فتنه 88 به عنوان یکی از افراد معلق در نظام تبدیل‌شده است و چنین شخصی پتانسیل رهبری جریان را ندارد و می‌توان به عنوان مشاور از او استفاده کرد و نباید حرف آخر توسط خاتمی زده شود.

2- دیدگاهی که تصور می‌کند کارگزاران می‌تواند اصلاحات را زیر پرچم خود قرار دهد و به‌تبع قرار گرفتن اصلاحات تحت نماد کارگزاران، هاشمی رفسنجانی رهبری جریان را بر عهده خواهد گرفت.

3- دیدگاهی که می‌گوید باید بر اساس روش‌های دموکراسی رهبری جریان انتخاب شود و عارف بر اساس چنین روشی در حال فعالیت است.

4- دیدگاهی که با قبول بی‌قیدوشرط خاتمی به عنوان رهبر جریان اصلاحات، اعلام می‌کند اگر خاتمی به عنوان رهبر جریان اصلاحات، محور واقع نشود، یعنی حوادث 88 را پذیرفته‌ایم و خاتمی را به همین دلیل کنار گذاشتیم.

همایشی اصلاح طلبان

ناطق نوری و عکس‌العمل وی در پاسخ به اصلاحات

بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، بسیاری از تحلیل‌گران اصلاحات بر ای باور بودند که شیخ نور یعنی علی‌اکبر ناطق نوری، در اردوگاه این جریان قدم خواهد زد و بر همین تحلیل غلط تا جایی پیش رفتند که ناطق را قبل از هماهنگی رسمی با خودش، به عنوان یکی از مدعوین برای همایش معرفی کردند و ناطق نوری ضمن تکذیب هرگونه دعوتی صراحتاً اعلام کرد قصد حضور در چنین همایشی را ندارد و برای زدن ضربه آخر، به‌جای شرکت در این همایش، در همایش جامعه مدرسین در قم شرکت کرد و نشان داد اصالت ناطق با روحانیت سنتی و انقلابی گره‌خورده است و نه روحانیت مدافع فتنه.

همایش خسران برای

همایشی که نشان داد دولت رحم اجاره‌ای اصلاحات است

از دیگر موضوعات قابل توجه در این مراسم، تلاش اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات مجلس بود تا بتوانند با استفاده از فرصت دولت یازدهم، آن‌چنان که عارف به آن اشاره کرد، برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم آماده بشوند. در این همایش "فاطمه شجاعی" رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب ایران با کنایه به دولت یازدهم اعلام می کند من وابستگی به دولت فعلی ندارم و اگر از دولتی نمایندگی داشته باشم، دولت اصلاحات است (نقل به مضمون)، آنچه در این همایش هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌شود، کمک به دولت برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است و محور تمام عبارات، استفاده و شاید هم سوءاستفاده از فرصت بوجود آمده در دولت روحانی است تا اصلاحات بتواند به عنوان نردبان برای عبور از دوران گذار، از آن استفاده کند.


حضور مدیر کل وزارت کشور و صیانت از رأی مردم!

اصلاحات هنوز در ادبیات صیانت از رأی مردم متوقف شده است و این جریان بواسطه دروغ گویی‌هایی که در فتنه 88 درباره تقلب به حامیان خود داشت، واقعا تصور می‌کند نظام اسلامی به دنبال مهدسی آرا و به تبع آن مهندسی انتخابات است، عارف درباره صیانت از رأی مردم می‌گوید: وی درمورد انتخابات سال آینده نیز بیان کرد: امیدوارم همه نهاد‌های حکومتی صحبت مقام معظم رهبری را که فرمودند رای مردم حق‌الناس است را سرلوحه و مد نظر خود قرار دهند ما به هیچ وجه نگران اینگونه مسائل نیستیم زیرا تجربه کاشتن گل در پارک‌ها را داریم امروز دیگر کسی گل‌های پارک‌ها را نمی‌کند. (بهار نیوز)

از سوی دیگر رهامی دبیر کل انجمن اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: باید خاطر جمع شویم که انتخابات آتی سالم برگزار می‌شود ما اساساً با قهر از صندوق‌های رأی مخالفیم. محسن رهامی دبیر کل انجمن اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور عصر امروز (پنج‌شنبه) در همایش اصلاح‌طلبان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا حضورتان در این همایش به معنای این است که در انتخابات 88 تقلبی صورت نگرفته است گفت: شرکت کردن در این همایش و حتی انتخابات آتی اثبات نفی شیء نیست و ما می‌خواهیم این انتخابات سالم برگزار شود. (بهار نیوز)

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ژاله فرامرزیان یکی از مدیرکل‌های وزارت کشور که مسؤول برگزاری سالم انتخابات در کشور است، دبیر شورای هماهنگی اصلاحات حضور داشت و پیام محمد خاتمی را برای حضار قرائت کرد!

همایشی اصلاح طلبان

همایشی که جز خسران، نتیجه‌ای برای اصلاحات نداشت

در کل همایش اصلاحات با چنین مسؤولین و مدعوینی که هنوز در آرزوی به نتیجه رسیدن اقدامات خود و رهبرانشان در فتنه 88، متوقف شده‌اند، حاکی از این واقعیت است که اصلاحات بعد از فتنه 88 تابه‌حال، وارد ریل نظام نشده است و نمی‌توان این تفکر را به عنوان گفتمان درون انقلاب تصور کرد، جریانی که خلاف راهبرد رهبر انقلاب، فتنه 88 را نه‌تنها خط قرمز نمی‌داند بلکه از آن به عنوان ناملایمات علیه جریان اصلاح‌طلب، نام می‌برد.

از دیگر نتایج همایش فوق، آشکار شدن اختلافات در سطح رهبری این جریان است که به نظر می‌رسد با توجه به خطوط قرمز نظام در فتنه 88، قرار گرفتن اشخاصی همچون محمد خاتمی که به عنوان حامی فتنه و فتنه‌گر معرفی می‌شوند، در کل به ضرر جریان اصلاحات تمام خواهد شد و اگر این جریان برای رهبری خود به نتیجه نرسد، باوجود داشتن بدنه مردمی در سطح کشور، به عاقبت نهضت آزادی دچار خواهد شد و بدنه مردمی نیز جذب دیگر گرایش‌ها مشابه خواهند شد.



[1]- http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931025001056

[2] - همان قبلی

[3]- http://www.entekhab.ir/fa/news/185489

[4] - http://www.entekhab.ir/fa/news/185489

[5] - http://www.baharnews.ir/vdcaaeni.49nia15kk4.html

[6] - همان قبلی

[7]-http://www.baharnews.ir/vdcezx8p.jh8poi9bbj.html

 - [8]http://www.tasnimnews.com/Home/Single/621915


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • عباس ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    عبور افسادطلبان از فتنه با آلزایمر مصلحتی و تدارک و نقشه کشیدن برای فتنه بعدی، این جماعت درست بشو نیستند
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    اصل نظام و انقلاب له انحراف کشیده شده است - انجا که دیگر میزان رای ملت نیست - اینها همه بازی است - اصول گرایان و سایت مشرق آخرت خود را تباه کردند - در حالی که در زبان دم از دین می زنند در قلب و عمل به دنیا چسبیده اند - البته این حالت داستان همیشگی تاریخ است
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    فعلا كه دارند سنگر به سنگر فتح ميكنند ا
  • ناشناس ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    محاکمه و اعدام سران فتنه مطالبه اکثریت مردم ایران است و انشاءالله که هر چه سریعتر محقق شود.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    به کوری چشم مشرق داعشی کمونیستی(طرفداره روس)اصلاح طلبان همیشه پیروزند
  • ناشناس ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    کسانی که با تهمت دروغ تقلب کشور را به آشوب کشیدند و امنیت ملی را تهدید کردند و باعث افزایش و تشدید تحریمهای ظالمانه شدند قابل عفو و بخشش نیستند و باید اعدام شوند.
  • ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    سران فتنه با مطرح کردن دروغ تقلب باعث تفرقه بین مردم و مخدوش شدن وحدت ملی شدند و اقتدار ملی را کاهش دادند و باید محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوند.
  • ناشناس ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر شوراي نگهبان اجازه ميداد اصلاح طلبان با تمام نيروهاي اصلي خودشون وارد انتخابات شوند مي فهميديد كه مردم چطور از آنها استقبال مي كردند وديگر مجلس جايي براي اصولگرايان به اصطلاح نماينده مردم نبود.
  • ناشناس ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    لعن علی عدوک یا علی ؛ خاتمی و کروبی و موسوی
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    خداروشکر که طرف افرادی مثل هاشمی و خاتمی و زیباکلام و کواکبیان و ... نیستم. اینا یا فکر میکنن راهشون درسته و شعور ندارند یا واقعا ضد نظام و اسلام اند.
  • مسافر ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    کی گفته احمدی نژاد پاکه؟ کی گفته احمدی نژاد باید تطهیر بشه؟ احمدی نژاد خودش محور اختلاف و بی اخلاقی و بی قانونی و اقدامات غیر شرعی تو کشور بود و در کنار این موارد، ضد ولایت فقیه بود همه باید در تبیین این خسارت ها و چهره واقعی احمدی ژاد تلاش کنیم
  • ناشناس ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    عمرا" اگر تو طرفدار اصولگرایان باشی !
  • جواد ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    مراقب حرفات باش داعشی شما ها هستید که میرید دست به آمریکا می دید
  • جواد ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    بلند بگو
  • ناشناس ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر دوره امام خمینی (ره) بود نظام خاتمی و موسوی و کروبی را حتما" اعدام میکرد.
  • ناشناس ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    زرشک .
  • ناشناس ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    در هر صورت اصلاحات با گندی که تو فتنه 88 زد محکوم به شکست است .
  • ناشناس ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    لعن علی عدوک یا حسین / خاتمی و کروبی و میر حسین
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    اصلاح طلب همان برانداز است. منتهی قدری باهوشتر و آب زیرکاه تر.
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    خوبه که جز خسران چیزی نداشته که مشرق و فارس نیوز روزی 100 تا خبر راجع بهش منتشر میکنند! راستی از اجماع اصولگرایان چه خبر؟
  • ایرونی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    خب عزیز من! شورای نگهبان رو گذاشتن که افساد طلبان به قول شما اصلاح طلبان که تو مجلس ششم افتضاحشون رو دیدیم نتونن (حداقل) تو لباس نمایندگی خیانت کنند.
  • مجید ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    شماکه الکی ادعای اصولگرابودن میکنید پس چراحدود نیمی ازجامعه به نامزدان اصولگرا رأی دادند؟مگرخود آقای روحانی قبلاً جزو جامعه روحانیت مبارز که یه تشکل اصولگراست نبوده ونیست؟احمدی نژاد هرچی باشه ازخیلی اصوالگراهایی که مدعی اصولگرایی هستنداصولگراتره
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    این شمایید که فراموش کردید ما برای شکممون انقلاب نکردیم ...برای رقابت با عرب ها در فروش مفت نفت(طلای سیاه) انقلاب نکردیم...هنوز سران خود فروخته ی شما و حتی تو هیچ مدرکی جز عروس آذر بایجان و داماد لرستان کردن ارایه ندادید... آخه تو کدوم یکی از این کشور هایی که دارید براشون دل ضعفه میرید اگه یکی پاشه بدون مدرک و با لشکر کشی ادعای تقلب کنه آدم حسابش میکنن؟...جمع کنید بساط هرزه گویی رو.
  • وحید۹۳ ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    تجربه ثابت کرده نهایت منطق شما بالا تر از این نمیره...به همین راحتی تهمت داعشی بودن میزنن
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    انتخابات 92 پیروزی بود نه شکست
  • سیدرضا ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    اصلاحات پیشرفته - ایران شایسته
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    اصلاحات پیشرفته رو هم تو مجلس ششم و فتنه های 78 و 88 و.. دیدیم
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    قالب سایت رو خراب کردی اه اه اهههههههههههههههههههههههههههههه قبلی خوب بود
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    مردم خودشان عاقلند و وکیل نمیخواهند و به هرکسی میپسندند رای می دهند شما خودتونو خفه نکنید.
  • محمد ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    مشرق قالب سایت رو برگردون به حالت قبلی با این قالب جدید ادم سرگیجه میگیره حالمو بهم زد
  • میرزاعباس ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    انا لله وانا الیه راجعون
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    به امید دیدن این عزیزان در ان دنیا و انها را در کنار همدیگر در برزخ ببینیم!!!!
  • محمد ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    مشرق دلم میخواد خفت کنم اخه قالب سایتو چرا دست زدی این چیه دیگه ای خدااااااااااااااا
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    2 قالبه کن مشرق بذار هرکی هر کدوم از غالب ها رو دوس داره باهاش بیاد بالا
  • کامبیز ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    آره بعد از سنگر 88 که مردم ازشون گرفتن دوباره فعال شدن اینا دوباره جواب مردم رو میخوان
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    الفاتحه
  • عباس ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    مشرق یهو چرا این شکلی شدی؟ زود باش به قالب قبلی برگرد، شدی عین این وبلاگ های تازه به دوران رسیده
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    سرعت پایییییینه
  • عباس ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    مشرق درست کن این قالب سایت رو، چیه مثل پنیر پیتزا کش اومدی هر چی میریم پایین تموم نمیشی
  • سرباز ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    هیاهوی پایان حصر اگر نظام را مجبور به آزادی محصورین کند که به معنی عقب نشینی از فتنه ۸۸ است ، اگر هم به دادگاه ارجاع دهد فشار بر دادگاه و هیاهو برای انتخاب قاضی و شرایط برگزاری دادگاه و تبدیل محاکمه به تریبون فتنه گرها آغاز میشود ، حکم دادگاه مهم نیست چه باشد هر چه باشد باطل است و این دادگاه فرمایشی باید متوقف شود ، اگر هم حکم اعدام باشد و اجرا شود که نور علی نور میشود ، ... این پیراهن عثمان میتواند اپوزیسیون های طرفدار غرب را حداقل یک دهه بر کشور حاکم کند و فرصت پی ریزی تغییر حاکمیت را در اختیار غرب قرار دهد ، کمترین سود اجرای این سناریو ایجاد فضای احساسی و مورد توجه قرار گرفتن جریان متمایل به غرب حداقل برای ۲ سال آینده و بالا بردن احتمال تصاحب کرسی های مجلس توسط این جریان و تداوم دولت فعلی و همچنین پوشش ضعف هاست ...
  • ناشناس ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    انتخابات 96 منتظر شکست اصلاح طلبان باشید البته بشرطی که نگویید تقلب شده است !!!
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    البته بعد از انتخابات 94
  • حاج عمو ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    سلام .دوستان سران فتنه تطهیرکنندگان فتنه ساکتین فتنه وتمام کسانی که نوعی با فتنه قرابت دارند مگر مغز (......) خورده اتد که فتنه را محکوم کنند؟اصل وجودیشان وصل به فتنه است.خدا وکیلی ببینیم کسانی که حوادث 88 رافتنه نمیدانند بعد از رحلت امام چه مواضعی داشته اند؟ اینها هنوز حوادث 78 راهم محکوم نکرده اند. اینها با ولایت فقیه مشکل دارند.حلا انتظار داریم فتنه را یا بنوعی خودشان را محکوم کنند. واقعاشکست فتنه معجزه بود.اینکه مرتب ادعا میکنند حصر سران فتنه برداشته شود هم یک دروغ بزرگ است.با این ادعا درحال مطرح کردن خودشان هستنند.حزب الله باید روشنگری کند تا این افراد مظلوم نمایی نکنند.
  • سید ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    راست میگه این چه وضعه قالبه....
  • عباس ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    مشرق یه نظرسنجی بذار ببین کاربرات قالب قبلی رو می پسندن یا جدید رو
  • یار ولایت ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر دست این جماعت باشه حیثیت و آبروی مسلمانی رو به دوستانشان در آمریکا می فروشند.. مرگ بر فتنه گر اصلاحات به زباله دانی تاریخ پیوسته
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    شاید شما درست بگویید. اما با منطق شما باید عدالت را همیشه برای مصلحت تعطیل کرد. همیشه ظالمان زورگو رسانه ها و قدرت بین المللی و اوباش را در کنترل خود دارند. اما مساله این است که ما باید باور کنیم این یک جنگ بر سر بقای اسلام در ایران است و دشمن ما کاملا آن را درک کرده است. در جنک هم حلوا خیرات نمی کنند. باید با سرسختی تمام دادگاه را اجرا کرد و هر نوع حمایت در هر روزنامه و رسانه و سایتی پایان عمر آن سایت و رونامه و گردانندگانش باشد و همچنین بدون هیچ مماشاتی هر نوع اغتشاشگری در هم کوبیده شود. اصلا هم نباید ملاحظه اتحادیه اروپایی و روابط خارجی را بنمایید. اگر قرار است حمهوری اسلامی نابود شود بهتر است با یک حمله خارجی نابود شود نه آنکه از داخل بپوسد و از بین برود. دقت کنید که ما با افراد نا آگاه طرف نیستیم که واقعا چون خیال کنند تقلب شده شعار بدهند. ما با کسانی طرف هستیم که خودشان می دانند این شعار صرفا بهانه ای است برای سکولاریزه کردن ایران. برای کشف حجاب. برای روابط خاک بر سری. لهذا هر چه قدر هم صبر کنید و تببین مواضع کنید و روشنگری کنید و دلیل و توضیح بیاورید محال ممکن است اینها گوش بدهند. در این شرایط نباید از جنگ داخلی ترسید. ایران و کل دنیا برای دو تفکر اسلام و سکولار جا ندارد. یک پروه باید به دست دیگری محل شد. پس بهتر است بدون واهمه به استقبال این جنگ و نبرد نهایی تاریخ برویم. پس با وجود اینکه حرفهایتان درست است، اما با آن مخالفم. نابودی ما زمانی است که آرمانهایمان نابود شود.
  • رضا ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    بالاخره فتنه از طرف جناح اصلاحات بوده و بزرگان جبهه منتسب به سران فتنه گر رو تشویق به عذرخواهی کنید شاید مشمول رحمت و بخشش مقام معظم انقلاب و خانواده های معظم شهدای این جریان قرار بگیرید (خدا وکیلی نمیخواهم بچه گول بزنم ها چون اسناد زیادی مبنی بر فتنه گری وجود دارد)بگید که بد کردن و کشور رو به اضمحلال کشاندندو دشمنان رو خوشحال کردند اینها خیانت بوده و نیاز به توبه دارد
  • علی ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    لعنت بر افساد طلبان بی هویت
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    مسافر واقعا شعورت نمی رسد اگر احمدی مژاد ولایت فقیه است چرا اصلاح طلبان دارند اینطور او را می کوبند؟ البته متوجه هستم مشکل توشخصی است. اما بدان نواصب هم علی علیه السلام را عامل تفرقه می دانند. چون برخورد کردن با حلقه قدرت و بزرگان و استوانه ها یعنی ایجاد تنش!
  • اسد میرزائی ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    بسمه تعالی من دوتا سوال دارم محض خاطر خدا جواب منطقی بدید 1-چرا همه یارهای نزدیک امام خمینی(ره) الان یا تو صحنه نیستند یا جزء فتنه گرا هستند؟ 2-چرا همه اونائی که حرفای امام رو به اسم حکم مولوی و حکم ارشادی زیر پا می گذاشتند امروز ولایتی دو آتشه شدند؟
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    احسنت
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر راست میگید قضاوت را به مردم بگذارید شما فقط 3میلیون رای دارید. بدون شوای نگهبان آنهم معلوم نیست بدست آورید
  • سجاد ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    این آقای مهدی خزعلی که کنار آقای هادی خامنه ای نشسته در شبکه ی صدای آمریکا با مهدی فلاحتی ( مجری صدای آمریکا ) چه دل و قلوه ای به هم که نمی دهند. می توان گفت مهدی خزعلی دستیار اول فلاحتی و محمد نوریزاد دستیار دوم اوست
  • امیر تبریز اوغلی ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    مرگ بر فتنه گر. از یک سوراخ نباید دو بار گزیده شد. افساد طلبان رونباید ازاد گذاشت
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    داعشی شما افساد طلبایین که از شهادت شیر سامرا به دست داعش خوش حال شدید نه مشرق و مخاطباش
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    الان که به لطف دولت اعتدال صغیر و کبیر سرکارند و بخشدارو دهدارو دهیار هم تعویض شدند ضمنا موضع گیریهای اینها رو میبینیم اگر رهبر معظم انقلاب رو به عنوان عالم و فقیهی که درد دین دارند شاخص قرار دهیم که به زعم حتی دوست و دشمن از بصیرت کاملی برخوردار است و اشراف نسبت به مسائل جهانی برخوردارندمتوجه خواهید شد که حق کجاست قطعا و قطعا اگر حاج احمد آقا بودند شرایط فرق میکرد و نمی گذاشت تحریفی در آرمانهای امام صورت گیرد
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مگر عارف در انتخابات 92 "آزادانه" نبود؟ پس چرا از روحانی (روحانیت مبارز) نتوانست پیشی بگیرد؟ مگر معین و مهرعلیزاده در انتخابات 84 آزادانه نبودند؟ پس چرا مردم احمدی نژادی که هنوز به درستی مشهور نشده بود را به اونها ترجیح دادند؟؟؟؟؟؟
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    لعن علی عدوک یا حسین خاتمی و کروبی و میرحسین
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اگه عارف رای می آورد، شااااااااااید
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    یعنی توی جهنم مخصوص مخالفان حکومت اسلامی؟؟؟؟!!!!!
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بقول منتجب نیا: (جبهه اصلاحات سر ندارد ) بجز موج سواری روی رأی مردم و بعد لذت های ریاست و رانت خواری و نوشابه خوردن با دشمنان خارجی و.... توأم با شعارهای اتوکشیده در داخل!
  • علیرضا ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    حتی اونوری ها هم می دونن که به دیوار این چهره ها اصلا نمیشه یادگاری نوشت. غیبت هاشمی و ... و ... و ... دلیل روشن همین مدعاست.
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    با میزان حق اشخاص را بسنجید نه با میزان اشخاص حق را .
  • ایرانی ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    عزیز دلم کی را میخواهی فریب بدی؟کسانی که دنبال دنیا وفساد و پیروی از کدخا هستند را همه ی مردم ایران میشناسند دیگه پرده از چهره ی منافق افتاده بیخود از این راه تلاش نکنید
  • ایرانی ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اصلاح طلبی های شعبه ی داعش توی ایران هستند هر دو هم داعش و هم اصلاح طلب ها از یک جا خط میگیرند و نوکر یک کدخدا هستند
  • ایرانی ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    توهم خود بزرگ بینی نداشته باشید بدنه ی مردم ایران هنوز انقلابی هستند و با نوکران کدخدا دشمنی اساسی دارند به هر حال همه رای 25 میلیونی را دیدند شما بهتره به فکر افساد خودتان باشید و توهم نماینده ی مردم بودن را نداشته باشید نماینده ی مردم ایران فاسد و نوکر غرب نیست
  • ایرانی ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    عزیز دلم اول اینکه شما به افراد هیچ وقت متکی نباش! سخن و عمل را ببین!سخن و عمل امام همان راه اصول گرایان واقعی است البته اندکی از اصلاح طلب ها هم واقعا انسان های انقلابی و خوبی هستند. دوم هم اینکه شما فکر میکنی که هر کس با امام عکس یادگاری داره طرفدار امام بوده؟همین موسوی از همان سال های دهه ی شصت دنبال دنیا بوده ولی از ترس ملت انقلابی و امام به نفاق رو آورده بوده در ضمن شما تعداد زیادی افرادی را ببین که هنوز هم از همان سال ها تا الان در خط اسلام و انقلاب باقی ماندند نه چند منافق را در ضمن اگه دقت بکنی این منافق ها کسایی بودند که در سال های اوایل انقلاب خیلی در مسائل سیاسی و دینی تند روی میکردند ولی الان چهره ی واقعی خودشان را نشان دادند
  • مسترژ ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وطنی این استراتژی میشه " استراتژی سنگ پای قزوین "
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شما جماعت با تزریق آلزایمر قصد دارید ما جنایتهای محمود ننگ دوران را فراموش کنیم ولی نمیکنیم. باشید تا صبح دولتتان بدمد.
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آخه ناشناس ابله کثافت کاری شما توی فته و آتیش زدن رای مردم رو با چی میخوای بپوشونی؟ با دروغ گفتن درباره محمود؟
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آخه بی شرافتی و بی حیایی هم حدی داره شما چقدر وقیح هستید که با وجود کثافتی که بعد از انتخابات ۸۸ زدید و رای مردم رو ریختن سطل زباله و آتیشش زدین چون به مذاقتون خوش نمیومد هنوز هم درباره رای مردم ور میزنید خودتان از این همه دورویی و خباثت خودتان حال تهوع نمیگیرید؟
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ابله مهم ترین نامزد شما که ۲۰ سال تو آب نمک خوابونده بودینش موسوی بود که با اون فضاحت خاتمی رو حذف کرد و خودشم انتخابات رو باخت و مملکت رو به کثافت کشید. هنوز هم روتون زیاده؟
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    تو نگران اجماع اصو لگرایان نباش تو تمرین کن انتخابتی رو که میبازین کشور رو به گند و کثافت نکشین
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اصلاحات پیشرفته؟ احتمالا منظورت به خصوص در مواقعیه که انتخابات رو میبازن
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    قطعا دولت روحانی به اصلاح طلبان نزدیکتر است تا اصولگرایان پس پیروزی بود . در ضمن در ایران هر دولتی 8 ساله است .
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    کی میگه روحانی اصلاح طلبه؟
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    قالب
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    و بی شناسنامه که از جایی معدود تغذیه میشن باید به مشرق گفت برید به جهنم تا جای گرم پیدا کنید بزدلای سیاسیِ افراطیه عصر حجری
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سرش بیرون مرزهاست
  • میانه رو ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    روحانی اصلاح طلب نیست اصلاح طلبها ادمهای عقده ایه افراطی هستند که دوره حکومتشون رو یادم نمیره که چقدر نا امید بودیم که خدا رو شکر احمدی نژاد اومد و دولت را لا ملت آشتی داد و البته دور دوم احمدی نژآد به هامون نامیدی دوره دوم خاتمی برگشتیم بلکه بسیار بیشتر باز روحانی اومد امیدوار شدیم و احتمالا دوره دوم روحانی باز نا امید
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    توهم داری؟ کواکبیان حتی از شهر خودش هم رای نیاورد
  • افشین تهران ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اصولگرایان اخرت خود را تباه کردن!!!!بابا اصلاح طلب اخرت دوست!اون روزیکه در عاشورای حسینی کف میزدید هورا میکشید عزاداران را مسخره و به مساجد حمله میکردید حتما در حال محکم کردن پایه های اخرت خود بودید؟خجالت نمیکشید که از اخرت و دین و مذهب حرف میزنید؟عمل شما برای این ملت کاملا شناخته شده هست و البته جوابش را در 9دی گرفتید.
  • افشین تهران ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خوشم میاد این مهره های سوخته وطرفداراشون از اعتماد بنفس کاذب تاریخی برخوردار هستند.
  • افشین تهران ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    92پیروزی نبود بلکه کلاه گشادی بود که سر مردم رفت انهم با قولهایی که یکیش انجام نشد.فقط حرف حرف حرف.
  • افشین تهران ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اصلاحات پیش رفته=عقلانیت پس رفته
  • افشین تهران ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    در این مورد فقط نظر رهبری را تایید کنید.
  • افشین تهران ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    با هر میزان که بسنجیم از این جماعت جز خیانت چیزی نمیبینیم.
  • الهیار ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اصلاح طلب هائی که به مشرق تهمت داعشی میزنیدسایت مشرق یکی ازبهترین سایتهائی است که همانندکیهان همیشه دستان ناپاک شمارورومیکنه داعشی کسی هست که باپیشرفت مملکت ناراحت وباپسرفت مملکت عمیقا خوشحال میشه تاکورشودهرانکه نتوانددیداینها همش امتحان الهی است که بعداز35سال که هنوزشهیدان گمنام راتشیع میکنیم امثال خوارج خودرابه خواب زدهاند
  • افشین تهران ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اون اقایی که موز را با پوست میخوره اسمش چی هست؟؟بگید اول در خوردن موزش اصلاحات کنه بعد به چیزهای دیگه برسه.همین اقایون امید نیتانیابو و اسراییل هستند؟؟بابا کلاهتون رو بزارید بالاتر.
  • لیلی ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مردم به کلید رای دادن... نه به روحانی نه اصولگرا نه اصلاح طلب الانم که دیدن کلید سرابی بیش نبود
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    شعار ملت ما: لعن علی عدوک یا علی ؛ خاتمی و کروبی و موسوی
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    سیدرضا خدایی انقدر شعار دادی خسته نشدی؟
  • سعید ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع افسردگی سیاسی – ۸ دی ۹۳ رو گوش بدید تا اصلاح طلبان رو بشناسید
  • ناشناس ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    چرا بعضی از اقایان با لحن بی ادبانه صحبت میکنن مگر نه اینکه ما باید نظرات مخالف را هم بشنویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس