اگرچه هاشمی خود را محور احساس می‌کند اما به‌طور پنهان، به مجری سیاست‌های اصلاح‌طلبان بدل شده و در این روند سعی دارد با تاکتیک «شبهه افکنی در اصول برگزاری انتخابات» شکنندگی آرای اصلاح‌طلبان را ترمیم کند.

گروه سیاسی مشرق - فعالیت رسمی گروه‌های سیاسی برای انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی در حالی آغازشده است که بیش از یک سال به زمان برگزاری این دو انتخابات وقت داریم؛ این موضوع بیش از هر چیز به حساسیت بالای این رویدادهای سیاسی اشاره دارد.

اصلاح‌طلبان ‌همایش برگزار کردند و اصولگرایان درصدد برگزاری همایش هستند؛ بسترسازی‌ها برای ورود به انتخابات مجلس آغازشده است و از همین حالا می‌توان از لابه‌لای سخنان شخصیت‌های مختلف سیاسی به تاکتیک و راهبرد انتخاباتی آنان پی برد.

فحوای سخنان اصلاح‌طلبان در همایشی که برگزار شد نیز کلیدواژه «صیانت از آرای مردم» بود، واژه‌ای که بیش از این در فتنه 88 کاربرد یافت و در کنار «انتخابات آزاد» توسط اصلاح‌طلبان وارد ادبیات سیاسی کشور شد.

هادی خامنه‌ای در این میان با تأکید بر حفظ و حراست از آرای مردم گفت: «ممیزین نباید بیش‌ازحد در صلاحیت‌های مردم دخالت کنند و اگر واقعاً مسئولان و ممیزین به سخنان مقام معظم رهبری اعتقاد دارند باید به این مطلب اهمیت بدهند.»[1]

حجت‌الاسلام رهامی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز با تأکید بر اینکه «غربالگری‌ها باید به مردم سپرده شود» اظهار کرد: «ما اصلاح‌طلبان نه ابزارهای نظامی، قضایی، نظارتی و نه پول‌های کلان داریم، اما آرای مردم را داریم؛ چون با وجود خطاهایی که داشته‌ایم نسبت به سایر رقبا درست‌تر عمل کرده‌ایم.»[2]

چرا هاشمی در دیگ انتخابات فضله می‌اندازد؟// اماده انتشار

اما در این راستا کسی که معروف است، تاکتیک‌ها و سناریوهای سیاسی آینده در کلام او بیشتر از دیگران مستتر است، حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی است؛ به نظر می‌رسد، هاشمی بازهم آغازگر جریان اپوزیسیون دیگری با خط اعتراض انتخاباتی در این برهه حساس سیاسی است.

نگاهی به عملکرد هاشمی در بسترسازی بساط فتنه سال 88 نشان می‌دهد، وی فضای سیاسی کشور را همواره در دوران دولت نهم به چنین فضایی هدایت می‌کرد.

این مسئله بعد از انتخابات سال 84 آغاز شد و هاشمی با عدم صدور پیام تبریک به رئیس‌جمهور جدید فضای نارضایتی از دولت نهم  و بساط فتنه 88 را در جریان اصلاحات کلید زد. در این زمینه بود که بسیاری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با نگاهی تحقیرآمیز اعلام می‌کردند که رئیس‌جمهور منتخب ملت، رئیس‌جمهور آنان نیست و همین فضا تا سال 88 به‌طور چرا هاشمی در دیگ انتخابات فضله می‌اندازد؟// اماده انتشارافراطی کلام اصلاح‌طلبان و جلسات دانشگاهی و سیاسی ادامه یافت و به‌مرور زمان بر شدت آن افزوده شد تا حدی که نوبخت در سال 93 به‌عنوان یکی از حامیان اصلی هاشمی رفسنجانی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی می‌گوید: تبریک و تهنیت‌های بعد از انتخابات گاهی دلی است و گاهی سیاسی. دل ما باکسی که سال 84 پیروز شد اصلاً صاف نشد و هیچ‌وقت نتوانستیم او را به‌عنوان مظهر جمهوریت مردم فهیم و بافرهنگ و صادق جمهوری اسلامی ایران بدانیم. شاید هم اشتباه می‌کردیم اما به‌هرحال اگر دوباره به عقب برگردیم فکر می‌کنم انتخاب‌های من درست بود، هرچند به‌وسیله اکثریت تأیید نشد.[3]

سخنان فائزه هاشمی که ادعای تقلب در سال 84 آن‌هم در دولت اصلاحات را دارد، در این زمینه گویای این فضاسازی منفی است: «از بس خاتمی بی‌عرضه بود، در انتخابات 84 اون همه تقلب شد و بابا نتونست رأی بیاره. خاتمی آخرش گفت انتخابات سالم بوده، چون خودش برگزار کرده بود و به نام خودش نوشته می‌شد. خاتمی خیلی خیانت کرد.»[4]

اما در برهه انتخابات نیز این خانواده هاشمی بود که تقلب در انتخابات را کلید زد. سخنان عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی در پای صندوق رأی در انتخابات سال 88 هم یکی از معروف‌ترین سخنان در فتنه‌ای است که در این سال به وجود آمد. عفت مرعشی دراین‌باره پای صندوق رأی گفته است: «اگر تقلب شود از مردم می‌خواهم با حضور در خیابان‌ها واکنش نشان دهند؛ اما درصورتی‌که تقلب انجام نشود مطمئن هستم که میرحسین موسوی رأی خواهد آورد».[5]

نامه بدون سلام هاشمی به رهبر انقلاب که بی‌پاسخ ماند - مشرق در آینده نزدیک نسبت به تحلیل آن اقدام خواهد کرد - تلاشی دیگر از سوی هاشمی برای دمیدن بر آتش فتنه بود. وی با ادبیات سیاسی خود در آن نامه پیش‌بینی فتنه 88 را می‌کند و می‌نویسد «بااین‌همه برفرض اینکه این‌جانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم، بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریان‌ها این وضع را بیش از این برنمی‌تابند و آتش‌فشان‌هایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدان‌ها، خیابان‌ها و دانشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم» و همین نامه فضا را بیش‌ازپیش متشنج ساخت.

این بار هاشمی نیز با سخنان شبهه برانگیز فضاسازی دیگری را آغاز کرده که نشانگر همان خط سیاسی مألوف اوست.

چرا هاشمی در دیگ انتخابات فضله می‌اندازد؟// اماده انتشاروی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، با توجه به سخنان رهبری معظم انقلاب، مبنی بر حق‌الناس بودن رأی مردم از زمان تبلیغات انتخاباتی تا تأیید صلاحیت‌ها، رأی‌گیری و شمارش آرا، گفت: این جمله ایشان آشکارترین تفسیر بندهای مربوط به انتخابات در قانون اساسی است و کسی نمی‌تواند فراتر از ایشان قوانین بالادستی جمهوری اسلامی را تفسیر نماید[6].

هاشمی همچنین در پیامی که به همایش اصلاحات ارسال کرده است، می‌گوید: «ضرورت دارد کلیه مسئولین دلسوز کشور و به‌خصوص دست‌اندرکاران انتخابات، بسترهای مناسب را برای جلب مشارکت حداکثری مردم از طرق مختلف، ازجمله فراهم ساختن زمینه فعالیت رسمی و گسترده احزاب و تشکل‌های سیاسی محیا سازند و از اعمال شیوه‌هایی که موجب محدودیت حق انتخاب مردم و گردش آزاد و قانونمند قدرت می‌شود خودداری کرده و خود را مکلف به اجرای قانون و حق انتخاب آزاد و رقابتی مردم که حقیقتاً حق‌الناس محسوب می‌گردد، بدانند»[7]

حال باید این سؤال را از هاشمی پرسید که چرا هرازگاهی و به‌صورت متناوب قبل از انتخابات جمهوری اسلامی ایران، ندای صیانت از آراء بلند می‌کند؟ آیا بنا بر شنیده‌ها و اظهارنظر فائزه هاشمی، هرگاه هاشمی رفسنجانی و هم طیفانش در انتخاباتی پیروز نشوند، به معنای عدم صیانت از آراء است؟ چرا رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام باآن‌همه تجربه و اطلاعات از کم و کیف انتخابات (آن‌هم انتخابات مجلس شورای اسلامی که احتمال کارشکنی در آن کمتر از انتخابات ریاست جمهوری است) در دیگ انتخابات فضله فتنه و اختلاف می‌اندازد؟

از سوی دیگر، همایش روز پنج‌شنبه هفته گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، نشان داد جریان اصلاحات هنوز در چارچوب نظام اسلامی قرار نگرفته است و این تفکر بازهم در رؤیای ادامه شعارهای فتنه 88 طی مسیر می‌کند، حال جای این سؤال که چه ارتباطی میان اظهارنظرهای حامیان فتنه همچون هادی خامنه‌ای و رهامی برای صیانت از آراء با تکیه هاشمی بر حق‌الناس بودن رأی مردم دارد؟

آیا در این نظام فقط هاشمی نگران رأی مردم است و فقط ایشان می‌داند باید از آراء مردم به‌عنوان حق‌الناس، صیانت کرد؟

اگرچه هاشمی خود را محور احساس می‌کند اما به‌طور پنهان، به مجری سیاست‌های اصلاح‌طلبان بدل شده است و در این روند سعی دارد با تاکتیک «شبهه افکنی در اصول برگزاری انتخابات» شکنندگی آرای اصلاح‌طلبان را ترمیم کند.

هاشمی حتی در این روند تعریف جدیدی از اصلاح‌طلبی ارائه می‌دهد: «اصلاح‌طلبی و اصلاح‌گرایی درواقع میراث جاودان خط اصیل امام خمینی (ره) است که از قرائت اخیر ایشان، حفظ ارزش‌های دینی ملی و دفاع از وجوه اسلامیت و جمهوریت نظام کاملاً هماهنگ بوده و در این قرائت هیچ اقدام و حاکمیتی به نام دین، در غیاب خواست و انتخاب مردم متصور نیست»[8]

چرا هاشمی در دیگ انتخابات فضله می‌اندازد؟// اماده انتشار

به هر جهت هاشمی با جریانی سروکار دارد که خود را در وضعیت منتقد و بعضاً اپوزیسیون در ساختار سیاسی کشور تعریف کرده است - (در حال حاضر این جریان با توجه به حمایت از فتنه 88، خارج از نظام تعریف می‌شود) و به نظر می‌رسد هاشمی با کوتاه کردن قد خود در حد فتنه‌گران و حامیان فتنه، تبدیل به بازیچه جریانی شده است که روزگاری وی را عالی‌جناب سرخ‌پوش خطاب می‌کردند و هاشمی را به‌عنوان دشمن خود ترسیم کرده بودند.



[1]- http://aftabnews.ir/fa/news/279906

[2]- aftabnews.ir/fa/news/279905

 3- http://www.baharnews.ir/vdcizva5.t1awz2bcct.html

[4]- http://khorasannews.com/PrintOnlineNews.aspx?id=1310759

[5]- http://rajanews.com/detail.asp?id=156863

[6] - http://www.entekhab.ir/fa/news/185339

[7]- http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931025000612

[8]- http://www.ghatreh.com/news/nn24406624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • عباس ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    خاطره جدید چی داری؟
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    چون هنوز هیج تاوانی بابت انتخابات هشتاد و هشت نداده
  • علی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    هاشمی یه بار اینها رو به خدا سپرده سال84، برای هفت پشتشون بسه.
  • مهدی ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    وقتی می خواندم امام بجای حاجت های عالی تر از خدا فقط عاقبت بخیری را می خواسته به امام در دلنم ایراد می گرفتم ولی الان که سرنوشت این حضرات را می بینم به امام حق می دهم که از خدا بخواهد که عاقبت به خیرش کند . خدایا هاشمی در دوران طاغوت خیلی زحمت کشید ولی به فرنگ رفته ها خوش بین بود و فرزندانش را بیشتر از خدا و اسلام دوست دارد . خدایا تورا به عزتت بیدارش کن انطور که حر را بیدار کردی و توفیق توبه به او بده .
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اگه این کارو نمیکرد جای تعجب داشت
  • منتظر ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    از عربستان منتظرِ : «خبر مرگش» هستیم در داخل هم منتظر هدایت یا میمانیم. مشرق تا حالا چندین بار نظرامو منتشر نکردی. این آخرین نظره، اگه منتشر نکنی تحریمت می کنم. به جان خودت قسم تمام.
  • ثروتمند ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ما هم میدانیم ثروت و قدرت لازمه ولی به همین قدر قدرت که به سجده بریم وبی تکیه به این و آن نماز بگذاریم قانعیم.ما به همین اندازه که فهمیدیم قناعت بزرگترین ثروت است و به این سخن ایمان آوردیم ثروتمند شدیم و دست از تلاش اما نکشیدیم.اما شما نه ایمان آوردید و نه حتی به ظاهر عمل کردید.
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مشرق جان دادا خودتو ناراحت نکن مردم فهمیدن چه خبره اینا دلشون واسه مردم نمیسوزه، اینا دنبال کارهای مهمشون هستن....
  • ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اگه شماها واقعا دلتون برای حق الناس میسوزه و احساس میکنید انتهاب آزاد نیست و تقلب و از این حرفا مثل یه مرد« مرد ها، ممممممممممرد» کاندید نشین. اگه هم اومدین و باختین زر« زززززززززززر» نزنین دیگه. باخت رو گردن دیگران نیندازین.
  • یکی ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    چون هاشمی است.جزاین بود جای تردید داشت.
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اون وقت استایت اویل حق الناس نیست!! بودجه میلیاردی دانشگاه آزاد حق الناس نیست!! ۳ هزار میلیارد حق الناس نیست!! فساد کرسنت و اون همه ضرر و زیان ایران حق الناس نیست!! دهان آدمو باز میکنن، والا.
  • احمدي ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اقتضاي طبيعت اش همينه و بس ....
  • کهنه رفیق ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اقای نویسنده محترم نمی دانم کی هستی ولی هر وقت من به تو فحش و بی احترامی کردم و تو برام دسته گل فرستادی و منو به شام دعوت کردی اونوقت از دیگران هم همین توقع را داشته باش !!! شماها که همینطوری بعضی از مسعولین و مردم رو خود فروخته و نوکر خارجی و جاسوس معرفی می کنید و حالا از دیگران انتظار گذشت و ..... دارید. اول یک سوزن به خودتان بزنید بعد جوالدوز رو توی تن دیگران فرو کنید!!!!
  • فرشاد ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اقای محسن رهامی اهل روستای حسین آباد قیدار که پدرش آدمی بسیار خوب و با خدا بود فقط بفرمائید چظور شد مرحوم پدرتون شما را به خانه اش راه نمیداد میگفت شما منحرف هستی اگر سرمایه دار نیستی میتونی بگی وضع زندگیت در روستا با الانت چقدر فرق کرده
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مشرق جان: از این تفرقه افکنی دست بردار، باید به فکر یکدلی اتحادجامعه باشیم.
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ایول اکبر خوب اینا رو سوزروندی
  • ایرانی والا ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مردم بصیرتشون خیلی بیشتر از این حرفاست اینا مقدمه چینی فتنه دیگری است و انشالله مردم یوم الله دیگه ای برپا کرده و کلا خانواده فتنه رو نابود خواهند کرد.
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    هاشمی هاشمی بابا بی خیال اصلا برای من اسم مطرح نیست آقای نویسنده شماچه گلی به سر این مملکت زدی تورم کنترل کردی چکار کردی یه روز به این و آن گیر میدی خسته نشدی
  • سیستانی ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    دقیقایادم هست همین اقا،درست شش ماه مانده به انتخابات ،شبهه تقلب رابرسرزبان اوردند!باوجودی که خودشان تجربه برگزاری چندین انتخابات راداشته اندوخوب میداننداجرای تقلب انهم دران سطح وسیع امکان ندارد،چراهم زمان باضدانقلاب فراری این شایبه رابوجوداوردند؟درمقطع فعلی هم زدن چنین حرفهایی حکایت ازطرحی سری ومرموزداردوبایدهوشیاربود!
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    تا حال اصولگرایان را بگیره!!
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    "ما اصلاح‌طلبان نه ابزارهای نظامی، قضایی، نظارتی و نه پول‌های کلان داریم، اما آرای مردم را داریم؛" عجب طنز بي مزه اي
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    دنیای عجیبی یک سری لباس دو رویی تنش میکنند به بعضی ها گیر می دهند که لباس دو رویی در تنش هست و از یک سری میخواهند در این خصوص نظر بدهند اول خودم را میگم بیایید ابتدا خودمان را درست کنیم سپس به این و ان گیر بدهیم چه بسا اگر ما همه درست بشیم دیگر نیازی به گیر دادن نباشد
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    هر انتخاباتی که ایشون و دارو دستش رای بیارن تجلی رای ملت و جمهوریت نظام بوده هر انتخاباتی هم که جناح مخالف پیروز بشه تخلف، دارای شبهه، خیانت به امانت و حتی تقلب بوده لعنت به دورویی/با امام زمان چه جوری می خوای روبه رو بشی؟
  • ناشناس ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    تفرقه افکنی کار کسانی است که از الآن بدنبال شبهه افکنی در انتخابات آینده هستند و رای اکثریت را در سال 88 به سخره گرفته بودند.
  • ناشناس ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    این جماعت قدرت طلب و انحصار طلب همین هستند اگر برنده انتخابات باشند میگن انتخابات سالم بوده و اگر بازنده شوند میگن دموکراتیک نبوده و تقلب شده است !
  • ناشناس ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    بعد از فتنه 88 مردم ایران بیدار شده اند و دیگر فریب صاحبان زر و زور و شبهه افکنی در انتخابات را نخواهند خورد و بازیچه فتنه آقایان نخواهند شد.
  • ناشناس ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    انتخابات 88 فتنه اکبر بود.
  • ناشناس ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    حربه شبهه افکنی و تهمت دروغ تقلب برای از میدان به در کردن رقیب دیگر نخ نما شده است و مردم فریب اینها را نخواهند خورد.
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    سال 76 ، اصلاح طلبان و حزب مشاركت با شعار (ايران براي همه ايرانيان ) به هاشمي تاختند ،كه اگر اين شعار رو از اون طرف معني كنيد ،يعني ايران شده براي عده خاصي (كه منظور همون دولت قبل و در راس ايشان پدر عزيز فائزه خانم هستند . اگر بعدازجنگ و براي ساختن مملكت اعتقاداتتان را نصف و نيمه در مملكت داري به كارنمي گرفتيد و به جاي استفاده از منابع داخلي و فرهنگ و اعتقادات و ايثارگري ملت ،دست در دست سرمايه داران بي انصاف داخلي و خارجي ،الگو برداري نادرست از مملكت داري آنها وبه جان مردم انداختن بانكهاي تشنه سود ، و بكارگيري اقوام و نزديكان نالايق ، رانت ، بي عدالتي ،اشرافي گري و ........ نميكرديد ، حالا هيچ نيازي به ادعاي تقلب و بي عرضگي آقاي خاتمي نبود. همه اين اعمال ميتواند مملكتي را زير و رو كند . ليكتن همين است كه خون شهيدان اين مملكت را بيمه كرده وهنوز ملت ايران به دنبال آرمان هايش است و عده اي فكر ميكنند كه اين مملكت مال آنها و پدرشان است و به مردم و حتي خودشان هم دروغ ميگويند تا باورشان بيايد كه هيچ تقصيري ندارند و اگر راي نمي آورند به خاطر تقلب است . هرچند سنگ كجي را كه شما گذاشتيد و..... قصد راست كردن آنرا هم نداريد ، و از رفتارها و گفتارتان چنين نتيجه گيري نميشود.
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    نميدونم چرا مشرق كسي رو كه يه واقعيت يا خطري رو درك كنه انگ توهم ميزنه البته شايد در جناح مقابل هم براي تخريب رقيب اين كارو بكنن اما اخلاق مداري كه در دين ما اين همه سفارش شده از جانب اصولگرايان بيشتر بايد رعايت بشه كه ادعاشونم بيشتره
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    چون خودش خبر دارد که در انتخابات قبلی چه گذشته است بخصوص 76 که اگر او وارد گود نشده بود .............
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اصلاح طلبی دیگه اره؟؟؟چون این ادبیات فقط از اصلاح طلباست
  • حمید ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    آب را گل نکنیم ! از آب گل آلود ماهی نگیریم! اون مال قدیما بود! الان آب ها سمی هستند! میوه را با پوست نخورید ! مرغ درشت نخورید ! سبزی نخورید ! به خانم ابتکار گیر ندهید ! اِوا خاک عالم! راستی پرونده م .ه چی شد؟!؟! کی تبرئه می شود !؟
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    آفرین برادر
  • حاج عمو ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام.یه روزی مخاطب ایشون توده مردم حزب الله بود بعداز زحلت امام خواب هایی راکه برای انقلاب دیده بود تعبیر نشد.بعدبچه هاش موجب زیر سوال رفتنش شدنیواش یواش علامتهای سوال مردم نسبت به ایشون دررابطه با دانشگاه ازاد-اتهامات مهدی وفایزه واصل مطلب مواضع ایشون در فتنه88 زیاد شد.اگر منصفانه قضاوت کنیم سزان فتنه نه مثلث بلکه مربع بودند.ایشون دچار ریزش مخاطب عام شده وقبول نداره دیگه زمانش تموم شده.الان هم اصلاح طلبان دوروغین برای مطرح کردن خودشون ازش سواستفاده میکنن .با این طرز فکر بعیده ایشون مواضعش رو اصلاح کنه.
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    سرنخ این جریانات دست کسی است که حجت شرعی برای مبارزه با شاه نداشت؟!؟ خدا به آقای هاشمی عمر با عزت بدهد
  • نقی ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    پسر نوح با .........
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    نــه ، راس میگی ؟
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    در کوته فکریتان همین بس که فکر سوزاندن هموطن هستید از داعش بدترید عرضه دارید 5+1 را بسوزانید و نه مردم را!!!!!!!!!!!!!!
  • ناشناس ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    کلید زدن فتنه با رمز دروغ تقلب دیگه کاربردی نداره باید بفکر ترفند جدیدی باشند .
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    شیر مادرت حلالت
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    بیشتر حال حیثیت خودشو داره میگیره این کاراش به نفع مخالفینشه
  • مردم ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اینهایی که سنگ مردم را به سینه میزنند همراهی با دزدی را کنار بگذارنند کسانی که به خانواده خود اشرافیت ندارد برای مردم تعیین تکلیف نکنند مردم صاحبان زر و قدرت را بعد از فتنه تشخیص دادند......
  • لیلی ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    گیرم که معجزه شد و توبه کرد حق میلیونها ایرانی زنده و مرده چطوری باید جبران بشه ؟ خون کشته های 88 و خسارت وحشتناک فتنه چطوری قابل جبرانه؟ بقیه شو بگم مشرق نمیذاره اگه بهش دقیق نگاه کنی متوجه میشی خیلی وقته پلها رو پشت سرش خراب کرده مشرق خواهشا بذار
  • سینا ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    مشرق معلوم شد از مغرب غربی تری چرا نظر منو منعکس نمکنی واقعا من از امثال ر..ها که فقط به فکر خودشون هستند و یه مشت سرمایه دار متنفرم ب..
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    چراازخاطرات حاجیه خانم(ع.م)چیزی نمی نویسید.یعنی این پیرزن توی این مدت خواب ندیده. تکلیف (م.ه)گردن کلفت چی شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس