کد خبر 380469
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: کسانی که بخواهند راه را عوضی بروند جریان اصلاحات با آنها تسویه و جداسازی فکری، قلمی و اندیشه‌ای خواهد کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات بعدازظهر امروز پنجشنبه در همایش اصلاح‌طلبان، با بیان "تحلیل من از این اجتماع و حضور این است که برگزارکنندگان و متولیان امر برگزاری این نشست خواستند بر یک اصل تأکید کنند و آن اینکه جریان اصیل اصلاحات خود را در متن نظام اسلامی دیده و برای تحقق آرمان‌های والای این نظام اعلام حضور می‌کند" گفت: اصلاحات هرچند ناملایماتی بر سر راه داشته، اما در جهت بهره‌گیری از توان و ظرفیت عمومی جامعه تلاش خواهد کرد و می‌کوشد تا ناملایمات برطرف شود و مسیر حرکت جامعه یک مسیر عقلانی صحیح و منطبق بر قوانین موضوعه کشور باشد.

وی افزود: این جمع علاقمندند تا زیر چتر قانون اساسی آن‌گونه که شایسته یک انسان است تلاش کنند و حضور در عرصه‌هایی را که لازم است مغتنم شمارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز "تکلیف ما این است که در بهبود وضعیت جامعه‌مان سهمی داشته باشیم و نمی‌توانیم نسبت به مسائل مختلفی که در جامعه می‌گذرد بی‌طرف و بی‌تفاوت باشیم" اظهار داشت: در این راستا اولین حقوقی که مجموعه ملت دارد این است که بتواند سرنوشت خود را رقم بزند و من فکر نمی‌کنم حقی از این بالاتر و مقدم‌تر وجود داشته باشد.

موسوی‌لاری تلاش در راستای اعتلا و رشد جامعه در حد استطاعت را یک تکلیف برشمرد و گفت: در مقابل، تکلیف حقوقی نیز داریم و اولی‌ترین حقوق ملت این است که بتوانند سرنوشت خود را رقم بزنند و این نخستین حق است.

وی ادامه داد: همه باید بتوانند در عرصه‌های لازم فرصت حضور را پیدا و توانایی خود را به جامعه عرضه کنند و یکی از جاهایی که این حق مشاهده می‌شود عرصه انتخابات است، چرا که وقتی مسئولیت‌ها شفاف شود و مدیریت تغییر کرده و سلایق کنار و یا مقابل یکدیگر قرار گیرند، ملت داوری می‌کند که کدام‌ باور بهتر می‌تواند کشور را اداره کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اعلام "ما می‌خواهیم از حق خود برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران بهره ببریم و وحدت سلایق را به نمایش بگذاریم" یادآور شد: تشکیل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به‌معنای آن است که درون جبهه اصلاحات سلایق متفاوت است و احزاب مختلفی هستند.

موسوی‌لاری افزود: ما این سلایق را به رسمیت می‌شناسیم و می‌توانند کنار یکدیگر و در جهت هدف از قدر مشترک خود استفاده کنند و پیام جدی این نشست این است که ما آمادگی داریم با وفاق سلایق متفاوت در جهت رسیدن به سرنوشت کنار هم قرار بگیریم.

وی ضمن دسته‌بندی مخاطبان همایش اصلاح‌طلبان، تصریح کرد: ما تابلوی سال 84 و تابلوی 92 را پیشِ‌رو داریم که تابلوی سال 84 به ما می‌گوید که با وجود امکانات نسبی به‌دلیل تشتت ناموفق بودیم و تابلوی سال 92 نشان می‌دهد با وجود محدودیت از طریق هماهنگی می‌توانیم موفق شویم و آنچه این نشست باید نشان دهد، وحدت و انسجام است و احزاب و گروه‌های مختلف و نیروهای سیاسی باید با یک عنوان کلی فعالیت کنند.

وزیر کشور دولت اصلاحات با تأکید بر همگرایی جریان عمومی اصلاحات، اظهار داشت: ما باید به انتخابات به‌صورت یک پروژه نگاه کنیم و این پروژه نباید ناقص اجرا شود و کسانی که رقیب ما هستند باید بدانند جامعه ما، چندصدایی است و نیروهای اصلاح‌طلب حذف‌‌شدنی نیستند.

موسوی‌لاری افزود: رسانه‌ها بسیار بر طبل تفرقه کوبیدند و تلاش کردند تا جریان اصیل اصلاح‌طلبی را از نظام حذف کنند و از روش‌های مختلفی بهره گرفتند، در حالی که ما با مجموعه‌های افراطی و تندرو کاری نداریم، چون زبان یکدیگر را نمی‌فهمیم.

وی با بیان "سخن ما در اردوگاه اصول‌گرایان با کسانی است که ملی و اسلامی و ایرانی فکر می‌کنند" گفت: ما نباید براساس حذف رقیب عمل کنیم و روش حذف رقیب که جریان تندرو در اصول‌گرایان آن را دنبال کرد، جامعه را دچار مشکل کرد، اما به حذف اصلاح‌طلبان منتهی نشد و بنابراین جریان رقیب باید خود را با واقعیات وفق دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه جریان اصلاح‌طلب با انسجام یک‌هفته‌ای مسیر انتخابات را عوض کرد، گفت: وحدت روش کارآمدی است و به نتیجه می‌رسد و من به عقلای اصولگرا توصیه می‌کنم دور هم جمع شوند و به‌جای اینکه از افراطی‌ها در جلسات خود دعوت کنند، نگاهی به مرکزیت جامعه داشته باشند و با روشنفکران آشتی کنند.

موسوی‌لاری ادامه داد: اصلاح‌طلبان باید قدم اصلی انسجام را بردارند و در این مسئله هیچ چیز پذیرفته نیست و خارج شدن از جمع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در اصلاحات بخواهند مسیر اصلاح‌طلبی را به‌گونه‌ای دیگر ترسیم کرده و آن را تغییر دهند باید بدانند که ما به‌عنوان اصلاح‌طلبان راه را می‌دانیم و چگونه راه‌رفتن را هم بلد هستیم و کسانی که بخواهند راه را عوضی بروند جریان اصلاحات با آنها تسویه و جداسازی فکری، قلمی و اندیشه‌ای خواهد کرد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    ما که حق تعیین سرنوشت رو داریم اصلا اینا به جز انتخابات به فکر چیزی دیگه ای هم هستند ؟ چی کار کردن برای مردم ؟
  • امیر تبریز اوغلی ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    اصلاح طلب. افساد طلب
  • رضا ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    واما سال۸۸ ما کلا همه قوانین را فراموش کرده ودر یک کلام جر زنی کردیم بله!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس