کد خبر 380516
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

یک عضو گروه تروریستی داعش که قصد ترور شماری از قانونگذاران آمریکایی و مقامات رسمی این کشور را داشته دستگیر شد.

به گزارش مشرق، مسوولان اداره اف‌بی‌آی آمریکا یک جوان آمریکایی را که به گفته آن‌ها با الهام از تبلیغات گروه تروریستی داعش قصد بمب‌گذاری در کنگره و ترور قانونگذاران آمریکایی را داشته، بازداشت کردند.

مسوولان اداره اف‌بی‌آی آمریکا به خبرنگاران اعلام کردند که جوانی به نام «کریستوفر لی کورنل» با نام مستعار «راحیل عبیده» به اتهام اینکه تحت تاثیر تبلیغات گروه تروریستی داعش قصد ترور شماری از قانونگذاران آمریکایی و مقامات رسمی این کشور را داشته بازداشت و مورد بازجویی قرار داده‌اند.

این جوان ۲۰ ساله آمریکایی خیال داشته است که با استفاده از بمب‌های لوله‌ای به ساختمان کنگره آمریکا حمله کند و قانونگذاران آمریکایی را که او دشمن خود خطاب کرده، به قتل برساند.

بنا بر مدارک و اطلاعاتی که از یکی از مامورین اف بی‌آی به دست آمده جوان مذکور با خرید دو اسلحه خودکار و بالغ بر ۶۰۰ قبضه فشنگ قصد سفر به واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره این کشور را داشته است.

اف‌بی‌آی به خبرنگاران گفته است که مأمور نفوذی این اداره با مشاهده پیام‌های حمایت این جوان از گروه داعش روی شبکه توئیتر به او مشکوک شده و مراتب را به مسوولان اطلاع داده و با نزدیک شدن به وی از نقشه‌های او اطلاع پیدا کرده است.

وزارت امنیت ملی آمریکا با اشاره به اینکه جوان مذکور در یادداشت‌هایی که روی اینترنت منتشر کرده، از حامیان گروه داعش در این کشور خواسته تا برای جهاد علیه مقامات آمریکایی به او بپیوندند.

«جان باریوس» یک مقام اف‌بی‌آی در اوهایو گفته که علی‌رغم این اقدامات کورنل (محروس)، مردم در معرض خطر قرار نداشتند.

اسناد دادگاه حاکی از آن است که این جوان ۲۰ ساله، در یک پیغام به خبرچین اف‌بی‌آی گفته که آن‌ها باید گروهی متعلق به خود ولی در گروه داعش تشکیل بدهند.


منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • yaser ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    تف به این شانس با این بمب گذاری میتونست خدمت بزرگی به ایران بکنه،اوباما هم راحت میشد از شر تصویب تحریم ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس