کد خبر 379678
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

افزایش حملات خصمانه علیه مسلمانان و اماکن اسلامی در فرانسه،'مانوئل والس' نخست وزیر این کشور را به واکنش واداشت و اعلام کرد: دولت از مسلمانان حمایت می کند.

به گزارش مشرق، والس نخست وزیر فرانسه در شبکه اجتماعی 'توئیتر' عنوان کرد که از مسلمانان فرانسه حمایت می کند.

وی با اذعان به حملات روزهای اخیر به مساجد، اعلام کرد: من به هموطنان مسلمان خود اطمینان می دهم که از آنان حمایت می شود.

این خبر پس از آن منتشر شد که مرکز رصد اقدامات اسلام هراسانه در شورای مسلمانان فرانسه اعلام کرد: در روزهای اخیر بیش از پنجاه مورد اقدام اسلام هراسانه در فرانسه صورت گرفته است.

این نهاد همچنین از دولت خواست تا تدابیر امنیتی را برای حفاظت از مسلمانان افزایش دهد.

'عبدالله ذکری' رییس این نهاد نظارتی اعلام کرد: بر پایه گزارش وزارت کشور فرانسه، از چهارشنبه گذشته و حمله ترورستی به دفتر نشریه فکاهی 'شارلی ابدو' تاکنون 54 مورد اقدام علیه مسلمان صورت گرفته است. 21 مورد از این اقدامات به شکل تیراندازی و پرتاب نارنجک به سمت اماکن مذهبی مربوط به مسلمانان و 33 مورد دیگر به شکل تهدید و هتک حرمت با دیوار نوشته های توهین آمیز صورت گرفته است.

تبلیغات رسانه ای در مورد مسلمان بودن عاملان اقدامات تروریستی فرانسه در حالی صورت می گیرد که مسلمانان فرانسه خود نخستین قربانیان این اقدامات محسوب می شوند.

اعلام حمایت از مسلمان یک هفته پس از ناآرامی های فرانسه در حالی مطرح می شود که دولت فرانسه از روزها پیش از افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از اماکن مربوط به یهودیان را آغاز کرده است.

رییس شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه حتی از استفاده از نیروهای ارتش به این منظور خبر داده بود.

نمایندگان جوامع یهودی فرانسه به سرعت پس از اقدامات تروریستی روزهای چهارشنبه و جمعه پاریس برای دیدار با 'فرانسوآ اولاند' رییس جمهوری فرانسه به 'الیزه' رفتند تا مراتب نگرانی خود را در مورد امنیت اماکن مربوط به یهودیان اعلام کنند.

در جریان گروگانگیری روز جمعه گذشته در یک فروشگاه مواد غذایی درپاریس چند نفر نیز کشته شد. دادستانی فرانسه 'امدی کولیبالی' را که منابع فرانسوی از ارتباط وی با گروه های تروریستی 'داعش' خبر می دهند، به عنوان گروگانگیر معرفی کرد. وی که در حمله پلیس به محل گروگان گیری کشته شد، روز قبل (پنجشنبه) نیز در شهرک 'مون روژ' با شلیک گلوله یک پلیس زن را به قتل رسانده بود.در جریان این گروگانگیری تعدادی از گروگان ها به کمک یک مسلمان مالیایی نجات پیدا کردند.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز سه فرد مسلح از جمله دو برادر فرانسوی الجزایری تبار به نام 'شریف و سعید کوآشی'، به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس حمله کرده و 12 نفر از جمله دو پلیس و چهار کاریکاتوریست را کشته و متواری شدند. این دو برادر صبح جمعه در درگیری در محل اختفایشان توسط نیروهای ویژه کشته شدند.

منابع فرانسوی اعلام کرده اند که عاملان این حملات سابقه همکاری با گروه های تروریستی 'داعش' و 'القاعده' را داشته اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس