فرمانده نیروی انتظامی گفت: ناجا در مورد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موبایلی تصمیم‌گیرنده نیست و صرفا مجری دستورات مراجع تصمیم گیرنده است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه نشست تخصصی رؤسای ادارات مبارزه با جرائم اقتصاد پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معمول پرونده‌هایی که در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد بحث است ناجا هم در آن همکاری می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موبایلی تصریح کرد: تصمیمات در کمیسیون تشخیص مصادیق یا در کمیسیون کارگروه شورای عالی فضای مجازی گرفته می‌شود یا دستور قضایی برای آن صادر می‌شود و ناجا در این حوزه تصمیم‌گیرنده نیست و صرفا مجری است.

این مقام ارشد انتظامی به وظیفه پلیس فتا در رصد اقدامات مجرمانه در فضای مجازی اشاره داشت و گفت: پلیس فتا اقدامات مجرمانه را در فضای مجازی رصد کرده و آن را به دستگاه قضایی منعکس می‌کند که این وظیفه از قبل بوده و نباید حتما شاکی وجود داشته باشد و پلیس فتا همواره در فضای مجازی رصد و مراقبت می‌کند تا قبل از اینکه آسیب جدی وارد شود آن را اطلاع دهد اما برخورد با جرایم و توقفش در تشخیص قوه قضاییه است.

فرمانده نیروی انتظامی به سرقت مسلحانه در گلپایگان اشاره کرد و گفت: اگر در مرحله قبلی این موضوع کشف می‌شد شاهد تکرار جرم نبودیم.

وی گفت: از سال‌های پیش پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در مجموعه آگاهی تشکیل شده ولی امروزه با توجه به تخصصی شدن حوزه وظایف به دنبال تلفیق این پلیس با پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم و مجموعه آگاهی صرفا به جرایم جنایی و حوزه تخصصی قتل، گروگانگیری و ... می‌پردازد.

این مقام ارشد انتظامی به حادثه‌ای که در جنوب کشور و در سیستان و بلوچستان رخ داد اشاره و تصریح کرد:  ظرف 2 تا 3 ماه به جز چابهار که 39 شهید در تاسوعا داشت این گروه که دستگیر شده‌اند 12 اقدام تروریستی دیگر داشته‌اند که با بمب‌گذاری‌ها تعداد این اقدام‌های تروریستی به 20 می‌رسد و حدود 50 نفر را شهید کرده‌اند از جمله امام جمعه سرباز، 2 معلم، کارمند که هم اکنون و ... که عناصر اصلی آن هم اکنون دستگیر شده‌اند.

وی گفت: درصددیم که قدرت پلیس جنایی را ارتقاء دهیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی با تمرکز بهتر، ساختار و تجهیزات حتما و حتما کار بهتر خواهد شد و اگر بتوان با دولت تفاهم کرد که ارتباط با مجموعه دولت بیشتر شود و پلیس را کمک حال خود ببینند فکر می‌کنم مبارزه با جرائم بهتر و مؤثرتر شود.

احمدی‌مقدم در پاسخ به سؤالی در مورد کاهش قیمت مواد مخدر گفت: مسئله قیمت با ظاهر جامعه 2 مسئله است؛ در مسئله قیمت، افزایش تولید افغانستان طبیعتا به کاهش قیمت آنها و ما منجر می‌شود از طرفی کاهش قیمت ارز را نیز داشته‌ایم و چون قیمت مواد مخدر ارزی است و بعد تبدیل به ریال می‌شود مسلما  این مسئله نیز بر کاهش قیمت مؤثر بوده است البته ما باید تلاش کنیم که ورود کمتر شود و ریسک افزایش یابد که البته با پیشرفت انسداد مرزها این مسئله حل شده است.

وی ادامه داد: در مسئله کف خیابان ستاد مبارزه با مواد مخدر کار می‌کند و شهرداری تهران نیز تعهد کرده که گرمخانه و پناهگاه را فراهم کند اما ظرفیت درمان و نگهداری معتادان ولگرد کفایت جمع‌آوری را نمی‌کند؛ البته در مازندران و گلستان اقدامات خوبی صورت گرفته اما در تهران باید زیرساخت‌ها فراهم باشد. علی‌ایهاالحال این موارد در حوزه ناجا نیست  و ناجا مسئول نگهداری معتادان نیست.

وی مسئول آمار در حوزه معتادان را ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: نسبت به سال گذشته تعداد قابل توجهی از معتادان شناسایی شده و در سامانه ثبت شده‌اند و امروز آمار با خطای 5- 4 درصدی قابل برآورد است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤالی در مورد کودکان کار خاطر نشان کرد: در بحث اطفال و زنان دنبال ایجاد ساختارهای لازم در ناجا هستیم تا حرفه‌ای‌تر به آن بپردازیم البته سازمان‌های دیگر نیز در این قضیه دخیل هستند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس