کد خبر 403863
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

يکي از قاچاقچيان فراري مواد مخدر که توسط چند افغاني به گروگان گرفته شده بود درحالي با تلاش کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي از چنگ آدم ربايان رها شد که عاملان گروگانگيري او را به مدت 20 روز درون يک کمد ديواري و با بستن غل و زنجير به دست و پاهايش ، نگهداري مي کردند.

 به گزارش مشرق، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي، گفت: هفتم فروردين، فرزندان مرد 56 ساله اي با مراجعه به پليس آگاهي اعلام کردند پدرشان در تاريخ 93.12.29 با خودروي پژو از منزل خارج شده و ديگر بازنگشته است.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: همزمان با گزارش اين حادثه به پليس، مشخص شد که خودروي پژوي مرد گمشده نيز در اطراف پايانه مسافربري مشهد رها شده است. با پيدا شدن خودرو درحالي احتمال جنايت و يا آدم ربايي قوت گرفت که روز بعد فرد ناشناسي در تماس با اعضاي خانواده اين مرد، تقاضاي 500ميليون تومان وجه نقد براي آزادي وي کرد.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: با اين تماس، عمليات پليسي وارد مرحله جديدي شد و گروهي از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت هاي مسلحانه و آدم ربايي با هدايت سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي) بررسي هاي خود را درباره افراد مرتبط با گروگان آغاز کردند.

وي اضافه کرد: تحقيقات مقدماتي نشان داد: فرد گروگان سال ها قبل به اتهام حمل چندين کيلوگرم مواد مخدر دستگير و به تحمل 20سال زندان در ندامتگاه يکي از شهرهاي شمالي خراسان رضوي محکوم شده بود اما پس از گذشت 2سال از دوران محکوميت، با سپردن وثيقه به مرخصي رفته و ديگر به زندان بازنگشته است.

وي گفت: با به دست آمدن اين اطلاعات، کارآگاهان تحقيقات خود را روي افرادي متمرکز کردند که از وضعيت زندگي مرد 56 ساله اطلاع داشتند و بدين ترتيب پي گيري سرنخ هاي پليسي به چند زن و مرد افغاني رسيد که در بولوار حر شهرک شهيد رجايي مشهد سکونت داشتند.

سرهنگ بيدمشکي خاطرنشان کرد: با جمع آوري اسناد و مدارک دقيق و هماهنگي مقام قضايي، گروهي از کارآگاهان در تاريخ 94.1.19 موفق شدند مخفيگاه متهمان را شناسايي کنند و مورد بازرسي قرار دهند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي افزود: در اين عمليات 2زن و 2 مرد افغاني دستگير شدند و گروگان نيز که با دست و پاي بسته داخل يک کمد ديواري نگهداري مي شد از چنگ آنان آزاد شد.

سرهنگ بيدمشکي گفت: آثار ضرب و جرح و کبودي هاي روي بدن گروگان که با غل و زنجير بسته شده بود، بيانگر آن بود که وي مورد شکنجه گروگانگيران قرار گرفته است.

اين مقام انتظامي با اشاره به اين که متهمان منزل مذکور را فقط براي نگهداري گروگان اجاره کرده بودند، افزود: عاملان افغاني گروگانگيري همچنين پنبه هاي زيادي را در گوش هاي گروگان فرو برده بودند تا وي صدايي نشنود.

وي گفت: درادامه رسيدگي به اين پرونده چند زن و مرد افغاني ديگر نيز که همه آن ها به طور غيرمجاز وارد ايران شده بودند دستگير و براي سير مراحل قانوني و طرد از کشور تحويل مراجع قضايي شدند.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي تصريح کرد: ادامه بررسي هاي کارآگاهان مشخص کرد: عاملان گروگانگيري با اطلاع از وضعيت مالي قاچاقچي فراري و با بهانه معامله موادمخدرباوي قرار گذاشته و او را ربوده بودند.

اين درحالي است که گروگان مذکور نيز براي تحمل کيفر روانه زندان شد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس