کد خبر 379803
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

رهبر جریان صدر از دولت فرانسه خواست که قوانینی متناسب با عقاید اقلیت‌های حاضر در این کشور وضع کند و افراطی‌ها را مهار کند.

به گزارش مشرق، «سید مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق با اشاره به اینکه پدیده اهانت به رسول اکرم (ص) را نخستین دشمنی آشکار میان شرق و غرب بوده، از دولت فرانسه خواست تا قوانینی متناسب با عقاید اقلیت‌های حاضر در این کشور وضع کند.

وی طی سخنانی که پایگاه خبری «السومریه نیوز» آن را منتشر کرد گفت: دولت فرانسه باید با توجه به حضور شمار زیادی از اقلیت‌های مسلمان در این کشور، مجموعه اقداماتی را اتخاذ کند. مسلمانانی که در حال زندگی در کشوری هستند که مخالف عقاید و اعمال آنهاست.

مقتدا صدر گفت: باید قوانینی متناسب با این افراد وضع شود و علمای افراطی آنها نیز باید تحت کنترل و مهار باشند تا از تشکیل باندهای مختلف نیز جلوگیری شود.

رهبر جریان صدر در ادامه خواستار گفت‌وگوی ادیان نه برای استفاده از بعد افراطیش شد تا از این راه افراد افراطی نیز از انعطاف در اروپا بهره‌مند شوند. بدترین کار در حق این افراطی‌ها، بسته و محدود نگه داشتن آنهاست.

وی افزود: اهانت و سب پیامبر اکرم (ص) اولین خصومت آشکار میان ملتهای مسلمان شرقی و ملت‌های مسیحی غربی بود. جای تعجب اینجاست که به این روزنامه فرانسوی پس از اهانت به پیامبر حمله نشده بلکه پس از اقدام این روزنامه در توهین به «ابوبکر البغدادی» حمله‌ شد.

پاریس از 7 ژانویه 2015، شاهد حملات خشونت‌بار بی‌سابقه‌ای است که حمله به نشریه طنز «شارلی ابدو» در اوج آن قرار دارد و پس از آن چندین حمله دیگر به طور پراکنده انجام شد که طی آن شماری از مردم از جمله 3 عامل مهاجم کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس