آرمان نوشت: اگر روحاني تلاش كند در انتخاب رئيس خبرگان از هاشمي حمايت علنی كند مجلس خبرگان به‌شدت تحت تأثیر افكار عمومي و حاميان روحاني قرار می‌گیرد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****

روزنامه‌های زنجیره اصلاحات روز یکشنبه را با تمرکز خبری - تحلیلی بر همایش وحدت اصولگرایان و مناسبات برائت‌جویانه آنان با طیف سیاسی محمود احمدی‌نژاد آغاز کردند. از سوی دیگر سودای ریاست بر معاونت سیاسی همچنان در ذهن اصلاح‌طلبان وجود دارد؛ اصلاح‌طلبان برای فشار به رحمانی فضلی برای او «گزینه سازی» می‌کنند و حتی وزیر کشور را مخالف پیشنهاد‌های رییس‌جمهور قلمداد کردند، در همین راستا روزنامه مردم ‌امروز از جمشید انصاری به‌عنوان گزینه جدید رونمایی کرد.

روزنامه مردم‌ حرکت خاتمی حرکت جنبش سبز نبود/ تحریک روحانی برای دخالت در انتخابات خبرگان/ ندا تقلب در انتخابات 88 را رد می‌کندسالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری یک‌شنبه را با تیترهای«امنیت شغلی کارگران را بیش از این به خطر نیندازید» و «واکنش کاریکاتوریست‌های دنیا به اتفاقات شارلی ابدو» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· تأسف برای مجله شارلی ابدو

منصور فرزامی در سرمقاله روزنامه مردم‌سالاری به بررسی حادثه نشریه شارلی ابدو پاریس پرداخته است؛ این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با ابراز تأسف نسبت به مرگ تعدادی از فرانسوی‌ها در این رخداد به انتقاد از سیاست‌های کشورهای غربی پرداخت و در همین راستا نوشت «ما هرگز انتظار نداريم که چنين شود اما سياست غرب، با تأسف فراوان بر سرشاخه نشستن و بن بريدن است. آتشي را که ديروز و امروز براي شرق افروخته، به‌زودی دامن غرب را مي‌گيرد. اين، تازه « نتيجه سحر است / باش تا صبح دولت » غرب بدمد. کمي بايد صبر کرد تا شهروندان اروپايي و آمريکايي غرب از معرکه عراق و سوريه و... به زادگاه خود برگردند. ماجراي وحشتناک دفتر مجله «شارلي ابدو» سرآغاز آن بازگشت بنيان برافکن است.

ديگر این‌که غرب نمي‌تواند با ابزار «حقوق بشر» به جنگ «حقوق بشر» برود. «زندان ابوغريب» و شکنجه‌گاه قرون‌وسطایی «گوانتانامو» آينه بی‌چون‌وچرای عملکرد غرب است و وقاحت ادعاي حقوق بشري! آينده تاريخ و تاريخ آينده، از خون کودکان به خون تپيده فلسطيني در غزه و... بسيار خواهد نوشت و خون خواهان بسياري را خواهيد ديد. امروز بايد پرسيد که فرانسه مهد آزادي و خاستگاه فرهنگ و ادب اروپا، در برابر هجوم وحشيانه صهيونيست‌ها درگذشته و حال، چه پاسخي داشت و دارد. از ميراژها و موشک‌هایش در بندرگاه‌هاي ما که هستي مي‌سوخت و در کنار صدام با ما مي‌جنگيد پاسخش چيست؟ مگر همين فرانسه نبود که به آدم‌کشاني که در جامعه ما به ترور کور دست مي‌زدند، پناه مي‌داد و مي‌دهد و هم‌اکنون مگر از کشورهايي که پايگاه فکري پرورش داعش و سلفي و النصره و... در عمل و در زبان حمايت نمي‌کند؟ اگر غیرازاین است چرا بعضي از همسايگان عرب ما بايد سوگلي خوش‌رقص غرب باشند و هزاران عرب آموزش‌دیده را به ستيز با عرب بفرستند. مگر همين سياست غرب نيست که مواهب الهي و ذخاير دنياي اسلام که متعلق به نسل‌هاي آينده هم هست، به دست خود عرب به ثمن بخس به غارت مي‌دهد.»

حرکت خاتمی حرکت جنبش سبز نبود/ تحریک روحانی برای دخالت در انتخابات خبرگان/ ندا تقلب در انتخابات 88 را رد می‌کندروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار ‌‌‌صفحه اول خود را به تیترهای «درباره استاد» و «روایت تازه«اص‌ول‌گ‌رای‌ان» از عدم اتحاد» اختصاص داد.

· انشقاق در اصولگرایی

داستان‌ همایش «وحدت» در میان اصولگرایان پایان ندارد؛ اصلاح‌طلبان هنوز اصرار بر «انشقاق» دارند. گروه سیاسی روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود با برشمردن فشار اصولگرایان بر تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب با لفظ فتنه به «انشقاق» در بدنه این جریان سیاسی پرداخت و در همین راستا نوشت « بعد از اين همايش جرياني خبري از سوي رسانه‌هاي هم‌سوي اين جريان آغاز شد: جناح اصلاح‌طلب را به‌عنوان مقصر و توطئه‌گر انشقاق در جريان اصولگرايي معرفي مي‌کند.

گفت‌وگوي محمد نبی حبيبي، دبيرکل حزب موتلفه اسلامي با تسنيم يکي از اين موارد است. حبيبي در اين گفت‌وگو ضمن رد القاي مرزبندي ميان اصول‌گرايان و ادعاي کساني که سعي دارند تلقين کنند که ديدگاه‌ها ميان جبهه پايداري انقلاب اسلامي و ساير طيف‌هاي اصولگرا متفاوت است، تأکید کرد: القاء خط‌کشي‌هاي در جريان اصولگرايي و اينکه در اصول‌گرايي اصول متفاوتي داريم، القاء نادرستي است. جبهه پايداري، جبهه‌اي اصول‌گراست و بنابراين وقتي ما در اصول ميان تشکل‌ها مبناي مشترک داريم، نزديک کردن سلايق با يکديگر کاملا امکان‌پذير است. دبيرکل حزب موتلفه اسلامي از ايجاد کميته‌هايي در ميان اصلاح‌طلبان براي ايجاد اختلاف ميان اصول‌گرايان خبر داد و اظهار کرد: برخي از اصلاح‌طلبان در کميته‌هاي مخصوصي مشغول مذاکره و بررسي اين مسئله هستند که چگونه ميان اصول‌گرايان اختلاف ايجاد کنند.

وي همچنين ادعا کرد: اصلاح‌طلبان در حال انجام 2 کار اصلي هستند، نخست اينکه چگونه اصلاح‌طلبان را به ائتلاف برسانند که البته ما در اين خصوص حق اظهارنظر نداريم، اما برخي نيز در حال بررسي هستند که چگونه بتوانند ميان اصولگرايان انشقاق ايجاد کنند. حبيبي در اين گفت‌وگو درعین‌حال به همان روند حمله به احزاب جديد اصلاح‌طلب نيز مي‌پردازد و مي‌گويد: وزارت کشور بايد هوشيار باشد که افرادي که در فتنه 88 با هر نامي يا با هر عنوان حزبي، عليه انقلاب اسلامي تلاش و در طول حرکت‌هاي توطئه آمیز دشمنان انقلاب حرکت کردند، واجد هيچ‌گونه صلاحيتي براي تشکيل حزب ذيل نظام نيستند.

درعین‌حال محسن کوهکن، عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان خط امام و رهبري نيز در گفت‌وگويي با تسنيم به تعبير خود «جزئيات بيشتري از نقشه‌ اصلاح‌طلبان براي ايجاد انشقاق در جبهه اصولگرايان» ارائه کرده است. وي اظهار کرد: جريان اصلاح‌طلب در فضاي رسانه‌اي اصرار دارد اصولگرايان را به چندين جريان فکري تقسيم کند. وي بابیان اينکه سياست‌ اصلاح‌طلبان تقسيم‌بندي اصولگرايان به دو جريان تندرو و ميانه‌رو است، افزود: رسانه‌هاي‌ اصلاح‌طلب به‌طور واضح انگشت اتهام را به‌سوی جبهه پايداري گرفته‌اند و مي‌خواهند برادران‌ ما در جبهه پايداري را مصداق اصولگرايان تندرو معرفي کنند و در مقابل اين خط خبري، گاهي اوقات با تأیید و حمايت ضعيفي که از گروه‌هاي به ظن خود ميانه‌رو اصولگرا انجام مي‌دهند، از يک‌سو با واکنش منفي اين گروه از اصولگرايان مواجه نشوند و از سوي ديگر، نشان بدهند با اين نوع از اصولگرايي مشکلي ندارند.

روزنامه مردم امروز

روزنامه اصلاح‌طلب مردم امروز با تیترهای «جزئیات پرونده فساد دولت سابق در بنیاد شهید» و «سایه سلطان بر مذاکرات» میزبان نگاه خوانندگانش بود.

· گزینه سازی برای معاونت سیاسی وزارت کشور

سودای ریاست بر معاونت سیاسی همچنان در ذهن اصلاح‌طلبان وجود دارد؛ اصلاح‌طلبان برای فشار به رحمانی فضلی برای او «گزینه سازی» می‌کنند و حتی وزیر کشور را مخالف پیشنهاد‌ها رییس‌جمهور قلمداد می‌کنند، زینب صفری در صفحه سیاسی این روزنامه از گزینه جدیدی رونمایی کرد، این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب نوشت« جمشید انصاری جدیدترین گزینه معاونت سیاسی وزارت کشور است. نام این استاندار اصلاح‌طلب که از دو سه روز گذشته مطرح‌شده، در کنار نام رضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی به‌عنوان گزینه‌های نهایی این معاونت آمده است. یک منبع مطلع از طرح نام جمشید انصاری خبر داد اما در این میان گزینه‌های دیگری نیز مطرح‌شده‌اند.

روز گذشته نیز سایت انتخاب خبر داد با توجه به طولانی شدن روند انتخاب معاونت سیاسی وزارت کشور، رئیس‌جمهور گزینه خود را به رحمانی فضلی وزیر کشور معرفی کرده و خواستار معرفی «صالحی امیری» رئیس فعلی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این سمت شده است؛ اما وزیر کشور تا این لحظه در برابر خواسته رئیس‌جمهور مقاومت کرده است و همچنان درصدد است، گزینه‌های خود را در این سمت معرفی کند. این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار مردم امروز از منابع خبری خود در نهاد ریاست جمهوری نشان می‌دهد در حال حاضر نام جمشید انصاری بیش از دیگران است و رضا صالحی امیری نیز گفته است ترجیح می‌دهد در کتابخانه ملی ایران بماند»

حرکت خاتمی حرکت جنبش سبز نبود/ تحریک روحانی برای دخالت در انتخابات خبرگان/ ندا تقلب در انتخابات 88 را رد می‌کندروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «روایت بازرسی‌های هسته‌ای» و «تیم ملی دوست‌داشتنی» اختصاص داده است.

· فضای سیاسی به وحدت نیاز دارد

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران‌ همچنان از «میراث» احمدی‌نژاد برای دولت یازدهم گلایه می‌کند و اولویت مدیریتی را رفع آثار احمدی‌نژاد در ساختار کشور می‌داند؛ این فعال اصلاح‌طلب با «دلواپسی» از حساسیت مردم و نظام نسبت به فتنه 88 آن را یکی از مشکلات و موانع اصلاحات می‌داند؛ این فعال فتنه 88 سه مشکل اساسی را برای آنچه وحدت در فضای سیاسی کشور می‌خواند، برمی‌شمارد و در همین راستا اظهار داشت: «فضاي سياسي كشور در حال حاضر وحدت و انسجام لازم را دارد اما اين فضا با سه مشكل اساسي مواجه است كه بايد اين سه مشكل حل شود؛ نخستين مشكل در فضاي سياسي امروز كه نگراني و رنجش ايجاد كرده اين است كه جمعي از فعالان سياسي به بهانه‌هايي در حصر هستند و بايد دلسوزان كشور براي حل آن چاره‌انديشي كنند. معضل دوم اين است كه بخشي از فعالان جامعه به بهانه‌ای به نام فتنه كنار گذاشته شدند امروز به بهانه ناهنجاري‌هاي سال ٨٨ جمعي از نيروهاي فعال در عرصه‌هاي مختلف فرهنگ، سياست، اقتصاد و... با برخورد حذفي روبه‌رو مي‌شوند.

اين موضوع هم براي كشوري كه نيروي انساني كم دارد و اگر همه هم فعال باشيم بازهم با مشكل نيروي انساني لايق مواجه هستيم و اين معضلي است كه كم‌كم تبديل به عقده بسته‌ای مي‌شود كه اگر سرباز كند ممكن است در درازمدت مشكلات و زحمت بيشتري را براي كشور ايجاد كند. سومين معضل هم اين است كه عده‌ای كه دسترسي به نهادهاي حكومتي دارند، عده‌ای به قوه قضاييه، اطلاعات و سپاه به‌عنوان یک‌نهاد مؤثر و بسيج به‌عنوان نيروي‌هاي مؤثر براي ذخيره نيروي سياسي كشور و شوراي نگهبان به‌عنوان یک‌نهاد نظارتي به اين نهاد‌ها دسترسي دارند و قاعده بازي سياسي را به هم مي‌زنند و به‌جای اينكه با مردم رابطه خوبي برقرار كنند و هنرهاي مديريتي‌شان و توانايي‌هاي خودشان را نشان دهند تا از مردم رأی بگيرند سعي مي‌كنند با استفاده از قدرت اين نهادها رقباي خودشان را حذف كنند و همين امر باعث مي‌شود كفايت در نهادهايي مثل مجلس و بعضاً دولت و همين نهادهاي مؤثر به خاطر اين سیاه‌وسفید كردن جامعه ضعيف بشود. بر اساس همين دلايل من فكر مي‌كنم درصورتی‌که اين مشكلات و معضلات در فضاي سياسي كشور برطرف شود قطعاً صفوف وحدت ملي هم فشرده‌تر و قوي‌تر مي‌شود.»

حرکت خاتمی حرکت جنبش سبز نبود/ تحریک روحانی برای دخالت در انتخابات خبرگان/ ندا تقلب در انتخابات 88 را رد می‌کندروزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای«طراح تحریم ایران نفر دوم سیا» و«پدرخوانده نیستم» اختصاص داد.

· در انتخابات 88 تقلب نشده است

حزب «ندای ایرانیان» نسل اول اصلاح‌طلبان را از آغاز فعالیتش خشمگین کرده است؛ جوانانی که خواهان حضور پیشرو در فعالیت‌های سیاسی جریان اصلاحات هستند اما بزرگان اصلاحات آن را «حریم ممنوعه» قلمداد می‌کنند و حزب ندای ایرانیان را متهم به «اختلاف» در بدنه اصلاحات برای کسب قدرت می‌کنند.

روزنامه شرق در گفت‌وگو با صادق خرازی به ارزیابی این حزب پرداخته است؛ صادق خرازی پیرامون پدرخوانده بودن خود در این حزب اظهار داشت: « من متولی ندا نیستم، عضوی از ندا هستم. منتها به دلیل حضور در موقعیت‌ها و مسؤولیت‌های مختلف شناخته‌شده‌تر بودم. در سیاست داخلی و سیاست خارجی دستی داشتم، خب قطعاً ‌مقداری به دلیل ویژگی‌ها یا مشخصات مثبت و منفی‌ که در من وجود دارد، عده‌ای ندا را نقد کردند و آن‌هم به دلیل شخص من بود. به‌جای اینکه یک پدیده سیاسی و تشکیلاتی را که عده‌ای از جوانان معتقد به منظومه فکری اصلاح‌طلبی ایران، آن را تشکیل داده‌اند نقد کنند، شخصی‌سازی کردند که پسندیده نبود و نیست.»

وی همچنین نسبت به آنچه جنبش سبز پس از انتخابات 88 خوانده می‌شود گفت «نمی‌دانم هدف این بود که به جنبش سبز برسیم یا اصلاح‌طلبی خود را جلو ببریم؟ ما مسیرمان مسیر جنبش سبز است یا اصلاح‌طلبی؟ وقتی می‌گوییم اصلاح‌طلبی، یعنی از درون یا بیرون؟ وقتی می‌گوییم جنبش سبز یعنی وابسته به عناصری بیرون یا درون حاکمیت و کشور؟ این‌ها اختلافات جدی و ماهوی است که به‌صورت یک حقیقت در ذهن کنشگران اصلی اصلاح‌طلبان وجود دارد. اگر الآن شما سراغ آقای خاتمی بروید تصور من این است که ایشان مسیرش ادامه مسیر حیات و استمرار و ثبات جریان اصلاح‌طلبی است؛ حرکت ایشان، حرکت جنبش سبز نبوده است.»

دبیرکل حزب ندای ایرانیان درباره نتیجه انتخابات 88 بیان داشت« صبح روز قبل از انتخابات من یک نظرسنجی دیدم. ٦٠درصد احمدی‌نژاد بود ٤٠ درصد موسوی. یک نظر‌سنجی دیگر، موسوی را ٤٢ و احمدی‌نژاد را ٥٨ درصد اعلام کرد. خودم به ٤٠ تا ٥٠ روستا و شهر رفتم. من معتقدم تخلف شد اما تقلب ١٠ تا ١٢میلیونی نه. قلب من نمی‌تواند قبول کند که احمدی‌نژاد در این کشور ٢٤میلیون ‌رای آورده باشد، اما عقلم چیز دیگری می‌گوید. متأسفانه برخی دوستان فقط تهران، اصفهان و شهرهای بزرگ را دیدند. آقای جهانگیری به من گفت در منطقه ما (جیرفت) تخلف شده است، من به رهبری گفتم و آقای اژه‌ای ما را خواست. رفتند تحقیق کردند دیدند که صندوق‌ها درست است. نمی‌شود این‌طور قضاوت کرد. احمدی‌نژاد جور دیگری انتخابات را باخته بود، او عقلانیت کشور را باخته بود.»

حرکت خاتمی حرکت جنبش سبز نبود/ تحریک روحانی برای دخالت در انتخابات خبرگان/ ندا تقلب در انتخابات 88 را رد می‌کندروزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «هاشمی و بازی دو سر‌ برد» و «برائت دیرهنگام از احمدی‌نژاد» اختصاص داد.

· هاشمی همیشه پیروز!

«هاشمی رفسنجانی همیشه پیروز است» این مهم‌ترین گزاره اعلامی روزنامه آرمان امروز محسوب می‌شود؛ علی زمانی در صفحه سیاسی این روزنامه با اعلام بازی برد - برد از سوی هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست مجلس خبرگان، پنج دلیل را برای مدعا خود اعلام کرد؛ این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در همین راستا نوشت«نخستین دليل اين است كه اگر آيت‌ا... هاشمي خود را كانديدای رياست مجلس خبرگان كند ما با يك انتخابات دو قطبي مواجه خواهيم شد.

در اين حالت آيت‌ا... هاشمي به تنهايي در يك طرف رقابت قرار خواهد گرفت و در طرف ديگر يك يا چند گزينه ديگر حضور خواهند داشت. در اين وضعيت اين احتمال وجود دارد كه گزينه‌هاي ديگر آرا را بين خود تقسيم كنند و دچار تشتت شوند و در نهايت هاشمي به تنهايي با رأی بالايي رئيس مجلس خبرگان شود. همچنين از اين نكته نيز نبايد غافل شد كه تنها بودن هاشمي در يك طرف انتخابات رياست خبرگان اين شانس را به وي مي‌دهد كه تأثیر عميق‌تري بر رأي‌دهندگان بگذارد.

دومين دليل زماني است كه رقباي هاشمي بر سر اعلميت يك گزينه نهايي نتوانند به اجماع نهايي برسند و توانايي انتخاب بين گزينه‌هاي متعدد كه اغلب از وزن يكسان برخوردارند از دست برود. براي رقباي هاشمي انتخاب بين آيت‌ا... هاشمي شاهرودي، آيت‌ا... يزدي، آيت‌ا... جنتي، آيت‌ا... موحدي كرماني و حتي آيت‌ا... مصباح‌يزدي كار بسيار سخت و دشواري خواهد بود. در نتيجه هاشمی رفسنجانی مي‌تواند روي يكسان بودن وزن سياسي گزينه‌هاي رقيب و عدم توانايي براي انتخاب اصلح براي پيروزي در انتخابات حساب ويژه‌اي باز كند.

وضعيت سوم اما زماني رخ مي‌دهد كه حسن روحاني به‌عنوان رئيس‌جمهور كشور و عضو مجلس خبرگان رهبري تلاش كند در انتخاب رئيس خبرگان تأثیرگذار باشد و از جايگاه رياست‌جمهوري خود به سود آيت‌ا... هاشمي استفاده كند. درصورتی‌که حسن روحاني تلاش كند در انتخاب رئيس خبرگان از هاشمي به صورت علني حمايت كند مجلس خبرگان به‌شدت تحت تأثیر افكار عمومي و حاميان حسن روحاني قرار خواهد گرفت.

در اين حالت روحاني نقش بسيار مهمي در انتخاب رئيس خبرگان پيدا خواهد كرد. روحاني به صورت ناخواسته بين افكار عمومي و انتخابات رياست خبرگان يك كانال ناخواسته مي‌زند كه به‌طور حتم سبب تاثيرگذاري بر سرنوشت انتخابات خواهد شد. با اين وجود عدم كانديدا شدن آيت‌ا... هاشمي نيز به دو دليل عمده سبب تاثيرگذاري بر روند انتخاب رئيس مجلس خبرگان خواهد شد.

اول اينكه اعلام اين نكته از سوي آيت‌ا... هاشمي كه «اگر عده‌اي براي رياست خبرگان كانديدا شوند، من هم كانديدا خواهم شد»، يك فضاي رواني را در جهت قداست و صيانت از جايگاه مجلس خبرگان در فضاي عمومي ايجاد كرده است كه بسياري از برنامه‌هاي رقباي آقاي هاشمي را به هم زده است. هاشمي با اعلام آمادگي خود براي رياست خبرگان سبب برهم خوردن سهل انديشي عده‌اي شده است كه تا پيش از اين گمان مي‌كردند با رياست بر خبرگان پس از آيت‌ا... مهدوي كني مي‌توانند به اهداف بلند خود دست پيدا كنند. هاشمي با علم به برنامه جرياني و سياسي اين عده به صورت تلويحي اين نكته را گوشزد كرده كه نظام جمهوري اسلامي محلي براي بازي‌هاي سياسي و جرياني نيست و كسي نمي‌تواند خود را بدون اجازه مردم صاحب جايگاه يا جايگاه‌هايي قلمداد كند.

دومين دليل اما بروز نوعي الگوي «سياست ورزي» همراه با عقلانيت اعتدال از سوي آيت‌ا... هاشمي است. اين نكته مي‌تواند براي همه سياستمداران ايران و جهان اسلام الگو باشد كه يك شخصيت سياسي در چه زماني بايد ابراز وجود كند و پاي در صحنه مبارزه بگذارد و در چه زماني بايد از سلاح«سكوت» استفاده كند. يكي از خصوصيات بارز شخصيت هاشمي به‌عنوان يك كهنه سياستمدار مسلمان ايراني اين است كه با «زمان‌شناسي» مثال‌زدنی به‌خوبی مي‌داند كه در چه زماني بايد چه جنس رفتاري از خود نشان دهد. هاشمي با اين اقدام خود نشان مي‌دهد كه همچنان كه در مقابل کینه‌توزان از سلاح سكوت و «تقيه» استفاده مي‌كند در زمان‌هايي كه پاي منافع اسلام و نظام در ميان است اهل هیچ‌گونه مماشاتي نيست و به‌مانند يك مبارز انقلابي وارد كارزار سياسي مي‌شود. این‌گونه سياست ورزي كه از خصوصيات بارز آيت‌ا... هاشمي در طول بيش از پنجاه سال مبارزه سياسي بوده است از وي يك شخصيت کم‌نظیر و تأثیرگذار ساخته است. با تمام اين اوصاف هاشمي چه كانديدای رياست بر خبرگان شود و چه نشود در هر دو حالت برنده بازي تلقي خواهد شد.»

حرکت خاتمی حرکت جنبش سبز نبود/ تحریک روحانی برای دخالت در انتخابات خبرگان/ ندا تقلب در انتخابات 88 را رد می‌کندروزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «خداحافظی با چک‌های بی‌محل» و «کی‌روش: برای جنگی بزرگ آماده‌ایم» اختصاص داد.

· وزیر بهداشت در آستانه سقوط

روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه خبر؟» صفحه سیاسی خود به نقص فنی هواپیمای وزیر بهداشت پرداخت و نوشت «هواپیمای حامل وزیر بهداشت در فرودگاه زابل دچار نقص فنی شد. به گزارش ایلنا، یکی از موتورهای این هواپیما در آغاز عملیات پرواز قبل از جدا شدن چرخ‌ها از کار افتاد و خلبان حرکت را متوقف کرد. این هواپیما قرار بود وزیر بهداشت و 64 مسافر دیگر را از زابل به تهران بازگرداند.
رئیس فرودگاه زابل با بیان اینکه خلبان به‌موقع از اوج‌گیری پرواز خودداری کرد، گفت: پس از توقف پرواز، هواپیما به پارکینگ منتقل شد و یکسری اقدامات فنی توسط مهندس پرواز انجام شد که فایده‌ای نداشت.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امیر تبریز اوغلی ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    مرگ بر فتنه گر
  • نام آشنای امروز ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام قرار دادن آقایان موحدی کرمانی و مصباح یزدی و هاشمی رفسنجانی در کنار نام هاشمی شاهرودی ظلم بزرگی به علم و اجتهاد و دیانت می باشد اگر علم را صد قسمت کنیم هاشمی رفسنجانی ده قسمت موحدی کرمانی ده قسمت و مصباح یزدی چهل قسمت و هاشمی شاهرودی صد قسمت را داراست. میتوانید از شاگردانی که در سر کلاس اینها بودند سئوال کنید.
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ننگ بر علی مطهری.
  • سید ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    این بزرگان هر کدوم در یک شاخه مهارت بیشتر دارند ... مثلا علامه مصباح در فلسفه و آیت الله هاشمی شاهرودی در فقه .....
  • ناشناس ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    کسانی که در فتنه 88 مشارکت داشتند به زباله دان تاریخ پیوستند و مردم بصیر ایران اجازه حضور مجدد عناصر فتنه را به صحنه سیاسی کشور نخواهند داد.
  • ناشناس ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    آقایان موحدی کرمانی و مصباح یزدی شایسته ریاست مجلس خبرگان هستند و لاغیر .
  • ایرانی والا ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    مشرق جان ای هاشمی که آرمان جون معرفی کرد کی بید؟ ای دروغی که گفت راست بید!
  • ناشناس ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    عقلانیت کشور را کسانی باختند که تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و کشور را به آشوب کشیدند و باعث این تحریمهای ظالمانه شدند.
  • ناشناس ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    علی مطهری باید رد صلاحیت شود.
  • ناشناس ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    علی مطهری باید از مجلس اخراج شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس