بزرگ‌ترین عملیات تعقیب مجرمان در تاریخ فرانسه از دیروز با حضور 88 هزار نیروی پلیس و ارتش در پایتخت و حومه صنعتی شمالی آن؛ از پاریس تا پیکاردی صورت گرفت و طبق پیش‌بینی هیچ مظونی زنده دستگیر نشد.

گروه سیاسی مشرق -روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******


*کیهان

 اهانت خبرآنلاین به مقدسات از کجا آب می‌خورد؟!

سایت خبرآنلاین هفته گذشته با انتشار یک یادداشت به دو تن از صحابه خاص پیامبر گرامی اسلام و همچنین نهادهای انقلابی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهانت کرد.

در این یادداشت با استفاده از ادبیات وقیحانه رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب، حملات بی‌سابقه‌ای به نهادهای انقلابی و اتهاماتی گسترده به بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد شده است.

متعاقب این اقدام وقیحانه، موجی از واکنش و اعتراض از سوی دلسوزان انقلاب اسلامی شکل گرفت. اما اگر به سوابق برخی گردانندگان این رسانه توجه شود انتشار چنین مقاله‌ای در خبرآنلاین دور از ذهن و غیرقابل باور نخواهد بود!

مروری بر سوابق حسین واحدی‌پور مدیر گروه «رسانه‌ای خبر» سایت خبرآنلاین گویای بسیاری از واقعیات است.

در سایت خبر آنلاین درباره گروه «رسانه‌ای خبر» آمده است: «یادآور می‌شود سایت خبرآنلاین و روزنامه خبر زیرمجموعه «گروه رسانه‌ای خبر» است که روزنامه‌های «خبر جنوب»، «خبر ورزشی»، هفته‌نامه «سیاحت و تجارت» و هفته‌نامه ادبی «نگاه پنجشنبه» را شامل می‌شود. «خبر جنوب» پرتیراژترین روزنامه منطقه‌ای جنوب کشور است که از سال 1358 انتشار یافته است. سایر نشریات این گروه نیز در حوزه خود از نشریات مطرح و بعضاً پرسابقه به شمار می‌روند که همگی به همت حسین واحدی‌پور پا گرفته‌اند»!

اما حسین واحدی‌پور کیست؟! نگاهی به سوابق این شخص نشان از آن دارد که وی با احزاب استعماری و رسانه‌های طاغوتی و ضدانقلاب بسیاری در طول فعالیت به ظاهر خبری خود همکاری داشته است.

حسین واحدی‌پور در مصاحبه‌ای درباره سوابق کاری خود می‌گوید: «قبل از انقلاب و پیش از حزب رستاخیر، سه حزب ایران نوین، مردم، پان‌ایرانیست فعالیت داشتند به واسطه علاقه به کار مطبوعاتی همزمان با هر سه ارکان این حزب‌ها روزنامه ایران نوین، روزنامه مردم و روزنامه خاک و خون همراه با درس خواندن همکاری می‌کردم، پس از این که به واسطه بیماری آسم پدرم به شیراز آمدیم مدتی با روزنامه آیندگان و بعد هم به عنوان سرپرست نشریات جانبی مؤسسه اطلاعات در فارس کار می‌کردم.»

وی ادامه می‌دهد: «به چند روزنامه در تهران پیشنهاد امتیاز ویژه‌نامه‌های استانی دادم تا سرانجام روزنامه «آیندگان» پذیرفت. بر همین اساس به اتفاق آقای فیروز گوران، تحریریه شهرستان‌های روزنامه آیندگان را در تهران راه‌اندازی کردیم.»

گفتنی است حزب ایران‌نوین توسط حسنعلی منصور نخست‌وزیر محمدرضاشاه و عامل تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون تاسیس شده بود، پس از اعدام انقلابی منصور، امیرعباس هویدا نخست‌وزیر بهایی دبیرکل این حزب شد. حزب مردم نیز تحت رهبری اسدالله علم فعالیت می‌کرد.

روزنامه اطلاعات نیز که مدتی آقای واحدی‌پور سرپرست آن روزنامه در فارس بوده است متعلق به سناتور مسعودی از عوامل بسیار نزدیک خاندان پهلوی بوده است.

چنانچه گفته شد حسین واحدی‌پور جزو مدیران روزنامه آیندگان نیز بوده است. فیروز گوران سردبیر این روزنامه در ابتدای انقلاب و هنگام توقیف، به جرم ارتباط با رژیم صهیونیستی، از دوستان نزدیک واحدی‌پور بوده است.

گوران به عضویت در «کارتل مطبوعاتی اسرائیل» معروف است. گوران و بازماندگان این کارتل بعد از انقلاب «ماهنامه جامعه سالم» را منتشر کردند.

نکته قابل تامل در دور جدید فعالیت باقیمانده‌های جریان روزنامه آیندگان این بود که آنان ترجمه فارسی کلمه «اورشلیم» را که همین عبارت «جامعه سالم» بود، برای نام‌گذاری نشریه خود انتخاب کرده بودند.

پس از توقیف و بازداشت عده‌ای از عوامل موسسه آیندگان، اداره روابط عمومی دادستانی کل انقلاب جمهوری اسلامی ایران، در دو اطلاعیه که در 17 مرداد 58 منتشر شد، دیدگاه و علل اقدام خود را به مردم و رسانه‌ها اعلام کرد که در بخشی از آن آمده بود: «چون مدارک به دست آمده حاکی از آن است که روزنامه آیندگان با کمک‌های ساواک و سیا و اسرائیل به وجود آمده و هدفش در رژیم قبلی حمایت از سیاست اسرائیل در مقابل اعراب و در رژیم فعلی تخطئه انقلاب اسلامی ایران می‌باشد، لذا به این وسیله روزنامه ضدانقلابی مزبور توقیف و مدیران آن تحت تعقیب می‌باشند.»

حضرت امام خمینی نیز علاوه بر آن که به دنبال یکی از دروغ‌پردازی‌های آیندگان اعلام کرده بودند دیگر این روزنامه را نمی‌خوانند بعد از توقیف آیندگان نیز در گفتگو با اوریانا فالاچی، با تایید توقیف این روزنامه فرمودند: «روزنامه آیندگان همان بود که با دشمن‌های ما روابط داشت. توطئه بود در کار و با صهیونیست‌ها روابط داشت. از آنها الهام می‌گرفت و بر ضد منافع مملکت و کشور می‌نوشت.»

در رابطه با گردانندگان روزنامه آیندگان از جمله داریوش همایون گرداننده و بنیانگذار اصلی این روزنامه طاغوتی نیز گفتنی‌های فراوانی است که خارج از حوصله این نوشتار است.

خلاصه سخن آن که توهین سایت خبرآنلاین به انقلاب اسلامی و نهادهای مردمی این انقلاب چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین با توجه به حضور مدیرانی چون حسین واحدی‌پور در این سایت، دور از انتظار نبوده و نیست بلکه سخن آن است که ته‌مانده‌های احزاب طاغوتی پیش از انقلاب و رسانه‌هایی چون آیندگان که از سوی عوامل رژیم صهیونیستی اداره می‌شده است، هنوز در کشور فعال هستند؟!

آقای روحانی بپذیرید که آمریکا را نشناخته بودید

همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب می‌گوید معنای سخنان اخیر روحانی، راه نیامدن غرب و دعوت به باج‌ دادن است.

داریوش سجادی مشاور سابق کروبی در وبلاگ خود با اشاره به سخنانی نظیر «با انزوا نمی‌توان رشد کرد» و «اصول را نباید به سانتریفیوژ وصل کرد» و پیشنهاد رفراندوم می‌نویسد: دکتر روحانی می‌فرمایند والله بالله نمیشه با سیاست خارجی منقبض به توسعه اقتصادی رسید! بسیار خوب. قبول- نمیشه! اما این چه ربطی به همه‌پرسی از مردم دارد!؟

سجادی ادامه می‌دهد: آقای روحانی!

شما سال گذشته با اکثریت آرا پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شدید و بر کرسی تلاش جهت تحقق وعده‌های خود نشستید.
 با نشستن بر کرسی ریاست جمهوری فرمودید، «کشتیبان را سیاستی دگر آمد»  و ما کار بلدان آمدیم و باید با دنیا تعامل کنیم و سیاست خارجی بلدی می‌خواهد که آن هم کار ماست!

آقای ظریف با بشارت «آنکس که می‌گفت هولوکاست افسانه است رفته» آمد و ملتی را شیفته و چشم انتظار تبحر دیپلماتیک خود جهت تعامل جهانی و برون رفت از انزوا کرد.

رهبری نظام نیز تمام قد از رویکرد و مواضع شما در سیاست خارجی با لوگوی «نرمش قهرمانانه» حمایت کردند و خودتان نیز فرمودید در مذاکرات هسته‌ای برخوردار از اختیار تام هستید.

سجادی با این مقدمات می‌پرسد: اکنون چه اتفاقی افتاده که به شکوه «والله قسم بالله قسم نمیشه» افتاده‌اید!؟ اگر علی‌رغم همه حسن‌نیت‌ها و مساعی‌ جمیله‌تان در تعامل با دنیا و کدخدایش، ناکام از تعامل برد-برد با ایشان شده‌اید، چرا چوب آن را بر تن ملت می‌زنید!؟ اگر برخلاف تصورتان، نتیجه یک سال و نیم مذاکرات با ادبیات فاخر و دیپلماسی لبخند با «کدخدا» منجر به هیچ گشایشی نشده. حالا می‌خواهید با رفراندوم از مردم ایران به چه گشایشی برسید!؟ با خارجی نتوانستید به توافق برسید، در داخل مردم با رفراندوم باید پاسخگوی‌تان شوند!؟

وی می‌افزاید: اساسا در چنان رفراندوم مفروضی مایلید چه چیزی را به همه‌پرسی بگذارید!؟ اینکه؛ ملت عزیز ایران- علی‌رغم تلاش صادقانه ما در تعامل با دنیا (کدخدا) و برخورداری از حمایت رهبر و اختیار تام داشتن، لیکن طرف غربی با ما راه نیامد و نمی‌آید لذا اکنون شما بفرمائید به ایشان باج بدهیم تا والله قسم بالله قسم «بشه»!؟

وی تصریح می‌کند: جناب روحانی اگر «والله قسم بالله قسم نمیشه!» دلیل این «نشدن» در طرح غلط صورت مسئله است. از ابتدا ساده‌اندیشانه و غیرواقع‌بینانه به مسئله ورود کردید. پیش‌تر و به سهم و بضاعت مزجات خود آن ورود ساده‌اندیشانه  را در مقام یک شهروند عادی خدمت‌تان معروض داشته‌ بودم. اما ظاهرا مایل نیستید واقعیات دنیای سیاست را به رسمیت بشناسید.

استقبال گروهک نه ملی نه مذهبی از سخنان اوباما

ارگان گروهک طرفدار آمریکا از اظهارات اوباما استقبال کرد.

گروهک ملی- مذهبی که دوقلوی گروهک نهضت آزادی به شمار می‌رود و حاصل پوست‌اندازی این گروهک نشاندار وابسته به آمریکاست در وب‌سایت خود نوشت: اوباما در مصاحبه اخیر خود حل پرونده هسته‌ای ایران را یکی از پیش‌شرط‌های برقراری رابطه عادی میان تهران و واشنگتن دانسته و درباره احتمال بازگشایی سفارت این کشور در تهران گفته است که پیش از بهبود روابط دو کشور، باید قدم‌های مختلفی برداشته شود که حل پرونده هسته‌ای مهم‌ترین مرحله آن است. اوباما در این مصاحبه ایران را به تروریسم دولتی متهم کرده اما پشت این اتهام چراغ سبزی را نیز به مقامات تهران نشان داده و می‌گوید: «ایران، با توجه به منابع و توانایی شگفت‌انگیزش، این فرصت را دارد که به یک قدرت منطقه‌ای موفق تبدیل شود.» به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک قدرت منطقه‌ای همان هدفی است که مقامات جمهوری اسلامی از سالیان پیش دنبال کرده‌اند. سخن رئیس جمهور آمریکا در مورد اینکه ایران می‌تواند قدرت منطقه‌ای موفقی باشد را نباید دست‌کم گرفت. رؤسای دولت‌های آمریکا در دوره‌های پیشین تلاش کرده‌اند از به رسمیت شناختن ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای اجتناب کنند. اما ادبیات رئیس جمهور آمریکا در بین مقامات آمریکایی اگر نگوییم بی‌نظیر بلکه کم‌نظیر است.

سایت این گروهک می‌افزاید: مقامات جمهوری اسلامی اشتباه پرونده گروگانگیری را تکرار نکنند و پیام اوباما را بشنوند. اوباما نشان داده که مرد مصالحه است.

برخلاف ادعای این تحلیل، جمهوری اسلامی ایران به رغم میل رژیم مستکبر آمریکا در طول 35 سال گذشته راه اقتدار و تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای را با موفقیت پیموده و اکنون هم منتظر اجازه گاوچران‌های آمریکایی نیست که زمانی رژیم پهلوی را ژاندارم منطقه می‌خواندند اما شاه مملکت در مقابل سفیر آمریکا و محافل متنفذ صهیونیستی، یک مهره بی‌اختیار و بی‌شخصیت بود؛ در عین حال باید خاطرنشان کرد جنایت‌ها و خباثت‌هایی نظیر تحریم‌های شدید، ترور دانشمندان هسته‌ای، ایجاد اغتشاش و بی‌ثباتی و ناامنی با بسیج انواع گروه‌های تروریستی علیه ایران  در کشورهای همجوار در دوره ریاست جمهوری اوباما به وقوع پیوست که روی دست چدنی آمریکایی‌ها  دستکش مخملین کشیده بود. اوباما در همین یک سال اخیر نیز بارها تهدید نظامی را مطرح کرده و دولت وی به وسعت تحریم‌ها - بیش از 100 مورد- افزوده که آخرین آن اعمال تحریم علیه 9 شخص حقوقی و حقیقی بود. با این حال گروهک‌های نه ملی- نه مذهبی براساس کار ویژه همیشگی (نظیر عملکرد نهضت آزادی) مشغول توجیه و تطهیر سیاست‌های رژیم آمریکا هستند و اگر هم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را تخطئه می‌کنند به اعتبار از پرده برون افتادن اسناد خیانت آنها در جریان انقلاب دوم است. طبق این اسناد سران گروهک‌های ملی- مذهبی به عنوان «رابطین خوب آمریکا» دسته‌بندی شده‌اند.

مذهبی‌نمایان شاخه دوم جریان ملی‌گرا (ناسیونالیست) بودند که پس از ناکامی جبهه ملی در ابقای رژیم پهلوی از سوی جبهه استکبار رو شدند تا شاید مسیر انقلاب را به بیراهه ببرند اما با درایت حضرت امام و امت ناکام ماندند.

*وطن امروز

نمایش اسلام‌هراسی در زمین سکولاریسم اروپایی

بزرگ‌ترین عملیات تعقیب مجرمان در تاریخ فرانسه از دیروز با حضور 88 هزار نیروی پلیس و ارتش در پایتخت و حومه صنعتی شمالی آن؛ از پاریس تا  پیکاردی صورت گرفت و طبق پیش‌بینی هیچ مظونی زنده دستگیر نشد. این عملیات برای یافتن «سعید کواشی» (34 ساله) و «شریف کواشی» (32 ساله) 2 برادر الجزایری‌تبار مظنون در حمله تروریستی نیمروز چهارشنبه گذشته (7 ژانویه) به نشریه فکاهی شارلی‌ابدو در شمال پاریس بوده است.«سلم حمید مراد» (18 ساله) که خود را یکی از همدستان این حمله معرفی می‌کرد، همان روز در پاریس خود را تسلیم پلیس کرد و 2 همدستش را معرفی کرد اما هنوز معلوم نیست او یک عامل نفوذی اطلاعاتی است یا نه. سرانجام اعلام شد مظنونان در داخل یک مرکز فرهنگی در روستای «دامارتان‌آنگوئل» در 22 کیلومتری شمال شرق پاریس که به صورت کامل تحت محاصره قرار گرفته بود، مورد حمله پلیس قرار گرفته و کشته شده‌اند. به گفته وزیر کشور فرانسه، مظنونان یک نفر را نیز گروگان گرفتند و پلیس در حال مذاکره با آنها بوده است. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه نیز برای اینکه از نزدیک در جریان عملیات پلیس برای دستگیری مظنونان قرار گیرد به وزارت کشور رفت. گزارش‌های  تایید نشده حاکی از این است که در جریان تعقیب و گریزهای دیروز 2 نفر دیگر کشته و 20 تن نیز زخمی شده‌اند که این را باید به 12 قربانی و بیش از 20 زخمی حادثه چهارشنبه دفتر هفته‌نامه شارلی افزود. همچنین در یک گروگانگیری دیگری در شرق پاریس در یک فروشگاه مخصوص یهودیان، فرد مهاجم و 4 گروگانش در حمله پلیس کشته شدند. پلیس در شهرهای استراسبورگ و ریمس نیز به خانه برخی اسلامگرایان حمله کرده است. حوادث تروریستی ظاهرا مرتبط با فاجعه چهارشنبه در گوشه و کنار فرانسه ادامه دارد. روز پنجشنبه یک پلیس زن در جریان یک بازرسی در مونت‌روژ در بزرگراهی در شمال پایتخت توسط یک مرد مسلح مشکی‌پوش درست مانند مظنونان تحت پیگرد هدف قرار گرفت و کشته شد. شاهدان کمی پیش 2 مظنون را دیده بودند که از پمپ بنزین حاشیه بزرگراه غذا و بنزین دزدیده و به سمت حومه شهر رفته‌اند.


سوءقصد شارلی ابدو در راستای نظریه آمریکایی-اسرائیلی برخورد تمدن‌ها/ سرنخ‌ها به واشنگتن می‌رسد

در حالی که بسیاری از فرانسوی‌ها علیه سوءقصدی که به شارلی‌ابدو صورت گرفت با اعتراض به اسلامگرایی واکنش نشان دادند و در خیابان‌ها تظاهرات به راه انداختند اما  نسبت دادن چنین عملی به جهادطلبان تکفیری ناممکن است. اگرچه بهتر می‌بود القاعده و داعش را متهم بدانیم اما ماجرا خیلی خطرناک‌تر به نظر می‌رسد، چرا که این عملیات برای دامن زدن به جنگ داخلی راه‌اندازی شده است. 7 ژانویه 2015، یک گروه کماندو در پاریس به دفتر هفته‌نامه شارلی‌ حمله کردند و در این واقعه 12 نفر از روزنامه‌نگاران جان خود را از دست دادند.

در این رویداد چند نفر دیگر نیز زخمی شدند که وضعیت 4 نفر از آنها بسیار وخیم است. در فیلم‌ها می‌شنویم که کماندوها «الله اکبر» می‌گویند و سپس می‌شنویم می‌گویند «انتقام محمد گرفته شد». یکی از طراحان شارلی‌ابدو،«کورین رو» که در محل حضور داشته در مشاهداتش گفته است آنها خود را از گروه القاعده معرفی کرده‌اند. بسیاری از فرانسوی‌ها به اطلاعات بیشتر نیازی ندیدند و در نتیجه علیه سوءقصد اسلامگراها تظاهرات اعتراضی به پا کردند ولی چنین تعبیری از واقعه و چنین فرضیه‌ای غیر منطقی است. در واقع معمولاً اعضا یا طرفداران القاعده یا داعش تنها به کشتن چند نقاش و طراح خداناباور بسنده نمی‌کنند و مبتنی بر الگویی که تاکنون در تمام موارد در مغرب و شامات به اجرا گذاشته‌اند، باید ابتدا آرشیو روزنامه را جلوی چشمانشان تخریب می‌کردند.

از دیدگاه جهادطلبان، نخستین وظیفه آنها تخریب اشیایی است که به باور آنها توهین به خدا بوده و سپس مجازات «دشمنان خدا». به همین ترتیب، بی‌آنکه مأموریتشان را کاملاً انجام دهند، فوراً از پلیس نگریخته و عقب‌نشینی نمی‌کنند. بر عکس مأموریتشان را در محل به شکل کامل انجام می‌دادند، حتی اگر به قیمت از دست دادن جانشان تمام شود. علاوه بر این، ویدئوها و برخی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط شاهدان عینی نشان می‌دهد افرادی که این گروه کماندو را تشکیل می‌دادند حرفه‌ای بوده و به کاربرد سلاح‌هایی که در دست داشته‌اند کاملا مسلط بوده‌اند و با هوشیاری تیراندازی کرده‌ و لباس‌هایی که به تن داشته‌اند، از مدل هایی نبوده که معمولاً تکفیری‌ها  از آن استفاده می‌کنند، بلکه از نوع لباس‌های تکاوری و نظامی بوده است.

به گونه‌ای که پلیس زخمی و نقش بر زمین شده را به قتل رساندند، یعنی فردی که هیچ خطری نمی‌توانست برای آنها داشته باشد. این نشان می‌دهد مأموریت آنها «گرفتن انتقام محمد» از جسارت شارلی‌ابدو نیز نبوده است.

*خراسان

مجوز روحاني براي ابطال دستور دولت سابق

در حالي که بر اساس مجوز سال 91 يکي از مسئولان ارشد اجرايي وقت، مقرر شده بود حق بهره برداري يکي از مهمانسراهاي دولتي به شوراي فرهنگي اجتماعي زنان واگذار شود، بر اساس پيشنهاد وزيران عضو کميسيون لوايح و موافقت روزهاي اخير حجت الاسلام روحاني رييس جمهور کشورمان مقرر شده اين مصوبه دولت قبل باطل و مهمانسرا به وزارت جهاد کشاورزي واگذار شود.

خبر خوش دولت براي فعالان صنعت "Hi Tech"

در حالي که بر اساس مصوبه مهرماه سال 1390 هيئت دولت، مقرر شده بود کمک به تامين سرمايه در گردش مجموعه هاي مهمي چون صنايع بيوتکنولوژي، ليزر و اپتيک، هوافضا و نانوتکنولوژي تا سقف 10 درصد از سرجمع اعتبارات وجوه اداره شده سالانه دستگاه هاي دولتي مرتبط مجاز باشد، بر اساس پيشنهاد 4 عضو کابينه و موافقت هيئت دولت، اين رقم به 30 درصد افزايش پيدا کرده است.

*ایران

نظامیان اسرائیلی با حمله به ایران مخالف بودند

ایهود باراک، نخست وزیر و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی می‌گوید که اعضای کابینه و حتی نظامیان تحت امر وی، با حمله به ایران مخالف بوده‌اند و اینها همه از ترس عمومی از تبعات چنین اقدامی، نشأت می‌گرفته است. باراک این موضوع را در گفت‌وگویی با روزنامه هاآرتص بر زبان آورده و افزوده است: با تشکیل کابینه نتانیاهو، فکر می‌کردم که آرزوی ایجاد یک تفاهم حداکثری یا مخالفت حداقلی با اقدام مستقل علیه ایران، به بار نشسته است اما در میان دستگاه دفاعی، دولت و حتی از جانب خود شخص رئیس‌جمهوری (شیمون پرز)، در مقابل اقدام علیه ایران مقاومت می‌شد. گفتنی است اخیراً محمدجواد ظریف، وزیر خارجه هم در جلسه علنی مجلس از خلوت شدن اطراف نتانیاهو در سخنرانی علیه ایران سخن به میان آورد و گفت که تبلیغات اسرائیلی‌ها علیه ایران دیگر شنونده‌ای ندارد.

دلیل اصلی تعطیلی نانوایی ارزان فروش ورامین

مجتبی فراهانی، معاون بازرسی سازمان حمایت در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، درخصوص پلمب واحد نانوایی در ورامین، گفت: تعطیلی این واحد به دلیل ارزان‌فروشی نبوده بلکه از سوی سیستم اتحادیه شهرستان ورامین به جهت دلایل اداری موقتاً تعطیل شده است. وی با بیان اینکه تعزیرات در حوزه بازرسی و نظارت اقدامی در این ارتباط نکرده است، افزود: سازمان بازرسی تنها قبلاً به این واحد خبازی اخطار داده بود. گفتنی است طی روزهای اخیر برخی رسانه‌ها نوشته بودند یک نانوایی در شهر ورامین به دلیل ارزان‌فروشی تعطیل شده است.

افشاگری جدید اسنودن

ادوارد اسنودن، افشاگر معروف امریکایی اخیراً فاش ساخته که امریکا آغازگر حمله علیه تأسیسات هسته‌ای ایران با ویروس استاکس‌نت بوده است. به گزارش پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره امریکا، ادوارد اسنودن روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه پی.بی.اس گفت: افزایش استفاده دولت‌ها از حملات سایبری در سراسر جهان توسط امریکا و از زمانی که این کشور از ویروس استاکس نت علیه تأسیسات هسته‌ای ایران استفاده کرد، آغاز شد. این حملات در سال 2010 میلادی انجام شد.

تنفس در دادگاه مهدی هاشمی برای تحقیقات بیشتر

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی از تنفس در دادگاه موکلش به خاطر انجام تحقیقات بیشتر قضایی خبر داده است. طباطبایی این خبر را در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس داده و افزوده است: ختم رسیدگی، اعلام نشده اما تنفس اعلام کرده‌اند تا یک سری تحقیقات، استعلام و کارهای کارشناسی را انجام دهند. وی افزود: ما برای ارائه لایحه آخرین دفاعیات خود منتظر اعلام دادگاه هستیم اما تا این لحظه چیزی به ما اعلام نشده است. گفتنی است  مهدی هاشمی تاکنون بالغ بر 20 جلسه در دادگاه حاضر شده و برخی رسانه‌ها خبر داده بودند که ختم دادگاه هاشمی اعلام شده است.

دفتر دیگری از شرکت پدیده پلمب شد

نسیم آنلاین نوشت: دفتر فروش سهام شرکت پدیده در خیابان بهار مشهد با حضور نیروهای انتظامی به طور رسمی پلمب شد. پرسنل این مجموعه سرمایه‌گذاری نیز با هدایت پلیس از دفتر مذکور خارج شدند. از چند هفته قبل پلمب دفاتر پدیده شاندیز در شهرهای مختلف آغاز شده و دادگاه تبلیغات پدیده در رسانه‌ها را ممنوع اعلام کرده است.

*جمهوری اسلامی

* علیرغم تاکیدهای زیادی که در جریان برگزاری اجلاس‌های متعدد کنفرانس وحدت در سال‌های متمادی و از جمله در سال جاری صورت گرفت، متاسفانه هنوز شرکت کنندگان در این کنفرانس در مورد اصول اولیه وحدت دچار تردید هستند. در اجلاس هفته گذشته کنفرانس وحدت در یک زمان و زیر یک سقف، علمای شیعه و سنی دو نماز جماعت جداگانه برگزار کردند و موجب حیرت ناظران شدند. در شرایطی که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند به اختلاف میان شیعه و سنی دامن بزنند و انجام اقدامات عملی برای نشان دادن وحدت مسلمانان به ویژه توسط علما امری واجب است و درحالی که در مسجدالنبی و مسجدالحرام در مدینه و مکه شیعیان و اهل سنت در صفوف واحد با هم نماز می‌خوانند، مشاهده دو نماز جداگانه در جریان کنفرانس وحدت، بهیچوجه پذیرفتنی نیست.

* گروه تروریستی داعش، سر امام جماعت مسجدی در روستای ابوخویط نزدیک شهر الحسکه در شمال شرق سوریه را به اتهام واهی دشنام و سب ذات الهی از تن جدا کرد. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این امام جماعت دو هفته پیش به هنگام رفتن به خانه یکی از فرزندانش در منطقه الهول در جنوب شرقی حومه الحسکه بازداشت شده بود. تروریست‌های داعش پس از محاکمه فرمایشی وی به اتهام واهی توهین به ذات الهی در منطقه الشدادی سر وی را از تنش جدا کردند.

* براساس گزارش جدید سازمان ملل متحد جمهوری اسلامی ایران میزبان 982 هزار پناهنده است. در گزارش کمیساریای امور پناهندگان ملل متحد آمده است جنگ در بخش‌های وسیعی از خاورمیانه و آفریقا موجب شده که در شش ماهه اول سال گذشته میلادی تعداد پنج میلیون و 500 هزار نفر مجبور به جابجایی یا آوارگی شوند. از پنج میلیون و 500 هزار نفر آواره، تعداد یک میلیون و 400 هزار نفر از مرزهای بین‌المللی عبور کرده و پناهنده شده‌اند و بقیه در کشورهای خود جا به جا شده‌اند که آوارگان داخلی نامیده می‌شوند. تا خرداد 93 سه میلیون پناهنده سوری 23 درصد از همه پناهندگانی هستند که کمیساریا به آن کمک می‌کند. دو میلیون و 700 هزار افغانی، پس از سوری‌ها بیشترین جمعیت پناهندگان در جهان هستند که به وسیله کمیساریای امور پناهندگان ملل متحد کمک می‌شوند. پاکستان با یک میلیون و 600 هزار پناهنده همچنان میزبان بزرگترین جمعیت پناهنده در جهان است.

*قدس

 روحانی: ترور در هر جا محکوم است

تابناک: رئیس جمهور به اقدام تروریستی اخیر در پاریس واکنش نشان داد. دکتر روحانی در صفحه توئیتر خود نوشت: همه اقدامهای تروریستی چه در فلسطین، چه در عراق یا سوریه و چه در پاریس و آمریکا را محکوم می کنیم.

۳ کمیسیون مجلس در جنگل ابر

مهر: نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی از بازدید برخی اعضای کمیسیونهای کشاورزی، عمران، اصل نود و فراکسیون محیط زیست از جنگل ابر برای تصمیم گیری در مورد احداث جاده از میان این جنگل خبر داد. چندین سال است بحث احداث جاده از میان جنگل ابر در استان سمنان مطرح است، اما سازمان محیط زیست با این اقدام مخالف است.

اعطای نشان افتخار به 2 الاغ در هند!

تابناک: رهبر یک حزب محلی در ایالت بنگلور هند به دو الاغ به دلیل پرکاری و وفاداری نشان افتخار اعطا کرده است. واتال ناگاراج گفت: این حیوانات از انسانها وفادارتر، سختکوش‌تر، منضبطتر و گوش به فرمان‌تر هستند.

کشف بمب در سفارت رژیم صهیونیستی

ایسنا: روزنامه آحارونوت اعلام کرد، یک بمب در سفارت رژیم صهیونیستی در اروگوئه کشف و خنثی شده است.

اشتباه‌های سوسیالیستی در اصفهان

ایسنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت در اصفهان با اشاره به تفکرات اشتباه سوسیالیستی، گفت: اگر در روزگاران گذشته پولهای اصفهان درست مصرف می شد، امروز اصفهان باید درآمدی 15 میلیارد دلاری می داشت، اما اکنون نه تنها از پس خود بر نمی آید، بلکه محتاج است.

رضایی تأکید کرد: اگر بر روی هنر، فرهنگ و زیبایی این شهر سرمایه گذاری می شد، امروز یکی از زیباترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن سازی بود.

استفاده از دانش هسته ای علیه ابولا

ایسنا: دولت آمریکا مدعی شد این کشور مبلغ یک میلیون دلار به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای استفاده از دانش هسته‌ای در جلوگیری از همه‌گیر شدن ابولا و مبارزه با آن در غرب آسیا،‌ کمک کرده است.

اسناد نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر

فارس: سناتورها طرحی را به صحن سنا برده‌اند که از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد 28 صفحه حذف شده گزارش مربوط به حملات تروریستی یازده سپتامبر که نقش عربستان در این حملات را افشا می‌کند، منتشر و به اطلاع عموم برسد.

ماجرای ازدواج محمد جواد ظریف

تابناک: وزیر خارجه در سالگرد تولدش در گفت و گویی به ماجرای ازدواجش اشاره کرد. ظریف گفت: در تابستان ۱۳۵۸ از آمریکا به تهران بازگشتم. با مادرم تماس گرفتم که می‌خواهم به ايران بازگردم و ازدواج کنم. به فاصله يک هفته به اصفهان رفتم تا خواهرم را که پانزده سال از من بزرگتر است، ببينم. ايشان نيز خواهر يکی از دوستان خودش را به عنوان دختری متدين و انقلابی، برای ازدواج معرفی کرد. اقامت بنده در ايران سه هفته به طول انجاميد. در ماه مبارک رمضان بود که روزی خواهرم آنها را به خانه خود دعوت کرد. دو خانم جوان آمدند، اما من دقت نکردم و حتی متوجه نشدم منظورشان کدام‌يک از آنهاست. مادر و پدرم هنوز در تهران بودند. بنابراين با اجازه آنها همراه خواهر و شوهر خواهرم به خواستگاری رفتيم. ايشان(همسر دکتر ظریف) همان طور که فکر می‌کردم، متدين و انقلابی بودند. به ياد دارم در آن جلسه کمی قرآن و حديث خواندم که ايشان پسنديده بودند. زمانی که به خانه بازگشتيم به مادرم اطلاع دادم که برای تشريفات به اصفهان بيايند. نامزدی‌مان مصادف با شبهای احيا بود. در آن زمان ايشان ۱۷ سال داشتند و من ۱۹ ساله بودم که ازدواج کرديم. جالب اينکه پسرم نيز در ۱۹ سالگی و دخترم در ۱۷ سالگی ازدواج کردند.

امام جمعه یزد: افسرده نیستیم

مهر: امام جمعه یزد با قدردانی از برگزاری جشنهای باشكوه میلاد حضرت محمد(ص) در یزد گفت: طرح این مسأله كه مردم یزد افسرده هستند، صحیح نیست، بلكه آنها دارای روحیه ای منطقی و اصولی هستند.

همه پرسی نه شرعی است و نه قانونی!

ایسکانیوز: حجت الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در حاشیه پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان گفت: همه پرسی نه امری دینی و نه قانونی است این گفتار رییس دولت لرزه ای بر اندام ما وارد کرد.

وزارت خارجه عربستان زنان زیبارو استخدام می‌کند!

العالم: وزارت خارجه عربستان از اعلام آمادگی برای استخدام بانوان دارای مدارک دانشگاهی و شهروند این کشور به عنوان رایزن و دبیر دوم خبر داد. وزارت خارجه عربستان شروط استخدام این افراد را داشتن همسر عربستانی، سلامت جسمانی و آراستگی ظاهری اعلام کرده است.

داعش، امام جماعت یک مسجد را اعدام کرد

ایرنا: گروهک تروریستی تکفیری «داعش» امام جماعت مسجدی را که سه نفر از فرزندانش همراه با داعشی ها می‌جنگند، به اتهام کفر و سب ذات الهی اعدام کرد.

کشف سیگنالهای جعبه سیاه هواپیمای مالزی

مهر: ژنرال موئلدوکو فرمانده ارتش اندونزی اعلام کرد که ارتش این کشور موفق شده است سیگنالهایی را متعلق به جعبه سیاه هواپیمای مالزی که چند روز پیش با 162 سرنشین سقوط کرد ردیابی کند.

شلاق خوردن فعال عربستانی مقابل مسجد

پارس: مرحله اول از حکم شلاق «رائف بدوی» فعال عربستانی و موسس یک شبکه لیبرالی در برابر مسجدی در جده اجرا شد. وی به تحمل هزار ضربه شلاق محکوم شده که این هزار ضربه در 20 مرحله در 5 سال محکومیتش، اجرا خواهد شد.

کشف کوکائین در مقر سرکرده داعش

 پارس: نیروهای کرد سوریه در جریان بازرسی از محل اقامت سابق یکی از سرکردگان داعش در «عین العرب»، مقادیری کوکائین کشف کردند که نشان دهنده مصرف مواد مخدر از سوی عناصر گروهک تروریستی داعش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    عالی بود گزارش خوبی بود
  • محمد ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    بازم صحنه ساری هالیوودی غرب ضد اسلام
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    روزنامه ها خبر از اینها مهم تر نداشتن؟؟
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    بازم توطئه اینبار از نوع فرانسوی
  • یک نفر ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    فرانسه به زودی نیروهایش را به خلیج فارس اعزام میکند. حالا ببینید
  • بابک ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    ما که پاریس نبودیم. اما اگر بودیم به دست این داعشی ها شاید
  • چازانی ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    داعش عامل اروپا و غرب برای بازگشت مجدد لشکر اروپا به خاورمیانه است. با نقشه جدید
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    لعنت خدا بر مشرق کثیف
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    نقشه خود شونه حالا نوبت فرانسه است مثل آمریکا لشکر کشی کنه جاهای مختلف دنیا
  • مهدی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    بابا همه روزه و یا حداقل هر هفته یک بار در همین آمریکا و فرانسه ده ها نفر مردم بی گناه توسط گانگسترهای هفت تیرکش و سکولارهای بی غیرت و بی دین و حتی خود پلیس آمریکا ،، کشته میشوند ،، و همه سکوت میکنند و کسی از ترس مافیا جرات حرف زدن ندارد ،، این مورد را هم بگذارید به حساب یکی از آنها ،، بابا خودتان را زیاد نارحت نکنید و احساس سوزش نکنید ،، به قول ترک ها از دست بی ایمان ،، بی دین می آید دیگر !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس