فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نقش موثر شهید احمد کاظمی دردوران دفاع مقدس گفت: وی با ایمان،درایت و زیرکی پشت دشمن را می لرزاند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار سرلشگر «محمد علی جعفری» عصر جمعه در نهمین آیین بزرگداشت شهدای عرفه ضمن تبریک ایام میلاد نبی اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق به 19 دی سالروز شهادت شهید «احمد کاظمی» و همرزمان شهیدش اشاره کرد و گفت: ریشه و عوامل همه پیروزی های نظام به دوران طلایی دوران دفاع مقدس باز می گردد.

وی ادامه داد: شهدا با فدا کردن جان خود باعث سربلندی و عزت مندی نظام شدند و به مستضعفان و مسلمانان تحت ستم در سراسر جهان راه مقابله با دشمن را آموختند.

سردار جعفری با استناد به جمله امام راحل 'ما هرچه داریم ازدوران دفاع مقدس داریم' اضافه کرد: بسیاری از افراد با نگاهی سطحی تنها خسارت ها و تلفات دوران جنگ را می بینند هرچند خسارت های جانی، مالی و اقتصادی در جنگ طبیعی می باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به قداست دوران دفاع مقدس به برخی از نتایج معنوی آن ایام اشاره و اضافه کرد: امروز همچنان از برکات و نعمات آن دوران بهره مند می شویم و ادامه دهنده راهی هستیم که شهدا برای ما باز کرده اند.

** ظلم ستیزی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی

سردار جعفری با اشاره به بعد ظلم ستیزی و ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر نظام سلطه و حاکمان زورگویان آن را از مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی برشمرد که موجب زنده نگهداشتن جبهه مقاومت در بسیاری از کشورها از جمله لبنان و فلسطین شده است.

وی اوج مقاومت مردم ایران در مقابل بیگانگان و استبداد را دوران دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: ایران در این ایام و درشرایطی که در محاصره نظامی و اقتصادی بود، بدون کمک از هیچ کشوری تنها با نیروی ایمان و رهبری توانست به پیروزی دست یابد.

فرمانده کل سپاه پاسداران به حماسه آفرینی شهدا از جمله شهیدان کاظمی،خرازی، باکری در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: پیروزی های بزرگ رزمندگان در عملیات مختلف مرهون مدیریت و فرماندهی این افراد بود، افرادی که توانستند خرمشهر را پس از گذشت یکسال و هشت ماه از آغاز جنگ آزاد کنند.

وی سپس به قطعنامه 598 اشاره کرد و گفت: خون هایی زیادی به پای این قطعنامه ریخته شد برای این که حقانیت جمهوری اسلامی اثبات شود و دنیا بداند صدام متجاوز است.

** درک و فهم انقلابی جمهوری اسلامی مدیون شهداست

فرمانده کل سپاه پاسداران محبوبیت و موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه را مرهون رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدا، جانبازان، آزادگان و همه افرادی دانست که بر اساس احساس مسئولیت و تکلیف الهی به میدان آمدند.

وی تصریح کرد: شهدا علاوه بر اعلام آمادگی برای نثار جان خود در این راه مقدس، دیگران را نیز هدایت و مدیریت کردند.

به گفته سردار جعفری ، شهید کاظمی ، شهدای عرفه و سایر شهدا می دانستند چه می کنند زیرا به راه خود ایمان داشتند.

وی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و الگو گرفتن از آنها را دو وظیفه مهم افراد در برابر شهدا دانست و گفت: شهدا راه صد ساله را یک شبه طی کردند راهی که همواره آرزوی صلحا و علما بوده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران به برخی از ویژگی های اخلاقی شهدا از جمله خلوص نیت، عمل صالح برگرفته از ایمان، مجاهدت با جان و مال اشاره کرد و گفت : برخی از شهدا مانند شهدای کربلا خاص هستند نظیر شهید کاظمی که نقش علمدار را در دوران دفاع مقدس بر عهده داشت .

وی ادامه داد: هنگام ماموریت شهید کاظمی همه احساس اطمینان و راحتی داشتند زیرا او با ایمان، درایت و زیرکی خود پشت دشمن را می لرزاند . نقش تعیین کننده ای در بسیاری از عملیات ها داشت.

سردار جعفری گفت: در میدان عمل که برای ما ایجاد می شود و در مجاهدت در راه خدا نباید کوتاهی کنیم زیرا این رمز و رازی است که شهدا از آن بهره برده و با آن به بالاترین درجه یعنی شهادت نائل شده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در این مراسم که در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، تعدادی از همرزمان شهدای عرفه و خانواده معظم آنها حضور داشتند.

سردار شهید احمد کاظمی فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران در 19 دی ماه 1384 همزمان با روز عرفه به همراه تعدای از فرمانده عالیرتبه این نیرو بر اثر سانحه هوایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس