کد خبر 378893
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱

رئیس سازمان انرژی اتمی با تجلیل از شهید شهریاری گفت: ایشان عهده‌دار پروژه‌ای بود که من چشم امید به این پروژه دوخته بودم و اگر این مرد ادامه می‌داد فاصله ما با بهترین کشورها در عرصه فناوری هسته‌ای ظرف ۴ تا ۵ سال به حداقل می‌رسید.

به گزارش مشرق، علی اکبر صالحی امشب (شنبه) در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران که در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، طی سخنانی گفت: از زمان انقلاب تاکنون دوران بالندگی را طی می‌کنیم. علی‌رغم مشکلات، ولی افتخاروار، عزتمندانه و قدرتمندانه تا به امروز طی مسیر کرده تا به این جا رسیدیم.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، عنوان کرد: صدامی که با تکبر بی حد خود شمشیر خود را به دست می‌گرفت و جولان می‌داد، چه بر سرش آمد؟ عراق در چه وضعیتی است؟ اگر کمک ایران به عراق نبود، در تابستان‌ها عده زیادی به خاطر گرما تلف می‌شدند.

صالحی با اشاره به شرایط ویژه عراق و کمک‌های ملت ایران از جمله در ارسال برق اضافه کرد: ملت ایران با این هویت روز به روز مقتدرتر می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به معاونت چهار ساله‌اش بر سازمان کنفرانس اسلامی در جده خاطرنشان کرد: ما هشت سال جنگ کردیم، با محدودیت‌های فراوان و توطئه‌های درونی و بیرونی روبرو بودیم، اما علیر‌غم نابلدی‌ها و حوادث، این گونه کشور را ساختیم.

وی با بیان اینکه در تبلیغات به خوبی عمل نکرده‌ایم، اظهار داشت: 220 تا 230 هزار کیلومتر لوله‌کشی گاز در کشور داریم. بیش از 65 هزار کیلومتر برق نصب شده در کشور داریم در حالی که مشکلات برق هنوز در ترکیه وجود دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تضارب آراء در برخی مسائل در داخل کشور ادامه داد: باید به ملت اعتماد کنیم.

وی با اشاره به تولید سوخت 20 درصد در کشور گفت: من برکت علمی را در این کشور دیدم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه ایران به آژانس برای تأمین سوخت 20 درصد، اضافه کرد: آقای البرادعی من را به خانه‌اش دعوت کرد و نامه‌ای را به من نشان داد و گفت این نامه را آمریکا و روسیه متفقا نوشته‌اند. چندین شرط گذاشته بودند که تمام این شرط‌ها مخالف حاکمیت ملی ما بود.

وی پرسید: باید چکار می‌کردیم؟‌ خدمت رئیس جمهور وقت گفتم که اینها به ما 20 درصد را نخواهند داد. اجازه دهید مسیر گفت‌وگو را ادامه دهیم و خودمان نیز آستین‌ها را بالا زده و بدون اینکه به آنها بگوییم کار را شروع کنیم. بعد از آنکه گفتیم ایران 20 درصد را تولید می‌کند گفتند ایران بلوف می‌زند که ما گفتیم منتظر گزارش آژانس بمانید.

صالحی خاطرنشان کرد: علت اینکه از خانم دکتر قاسمی که متخصص هسته‌ای است و بنده افتخار معلمی ایشان و دکتر شهریاری را داشتم خواهش کردم تشریف بیاورند، چون بحث تجلیل از عزیزانی است که در این عرصه دستاوردی داشتند.

وی همچنین گفت: ما به دلایلی سعی در قهرمان پروری فردی داریم، سعی در قهرمان پروری جمعی کمتر داریم. در صورتی که عقل و آموزه‌های دینی ما که ناشی از فطرت و عقل است بر همکاری جمعی تأکید می‌کند. از دربان دم در تا نگهبان و فراش و ... همه در تولید سوخت 20 درصد سهیم بوده‌اند، البته عالمان جای خود را دارند.

صالحی گفت: اگر بخواهد تجلیل شود باید از سازمان انرژی اتمی تجلیل شود.

وی با تجلیل از شهید شهریاری گفت: ایشان عهده‌دار پروژه‌ای بود که من چشم امید به این پروژه دوخته بودم. اگر این مرد ادامه می‌داد، فاصله ما با بهترین کشورها در عرصه فناوری هسته‌ای ظرف چهار تا پنج سال به حداقل می‌رسید.

صالحی در عین حال خاطرنشان کرد: البته آن پروژه هنوز ادامه دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند پروژه 20 درصد پروژه‌ای الگو برای این مملکت است که اگر این ملت اراده کرد، اراده‌اش را محقق می‌کند.

صالحی با اشاره به حاضران در این همایش و با بیان اینکه این جمع اساس حرکت اقتصادی است، درخواست کرد تا صنایع ایران بحث خلاقیت، ابتکار و نوآوری را در پیش گرفته و به کار جمعی اصرار بورزند.

وی عنوان کرد: جز با ابتکار، خلاقیت و نوآوری نمی‌توانیم بر روی پای خود بایستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخشی از سخنانش همچنین از حاضران دعوت کرد روز پنجشنبه از نمایشگاه لیزر سازمان انرژی اتمی بازدید کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس