کد خبر 377576
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳

دمشق در شکایتی که تسلیم سازمان ملل و شورای امنیت کرده، اعلام کرده سفر غیر قانونی «جان مک‌کین» سناتور جنگ‌طلب آمریکایی و برخی دیگر از دیپلمات‌های خارجی به سوریه نقض حاکمیت این کشور است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری«رویترز» نوشت: دمشق ورود غیر قانونی جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، «برنار کوشنر» وزیر خارجه سابق فرانسه و «پیتر گالبریث» دیپلمات سابق آمریکایی را به سوریه نقض حاکمیت این کشور خواند و از این اقدام این دیپلمات‌های خارجی به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

«بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد و همچنین ریاست شورای امنیت خواست به دولت‌ها برای اتخاذ «اقدامات لازم» علیه شهرواندان کشورهای‌شان که به صورت غیر قانونی وارد اراضی سوریه می‌شوند، فشار بیاورد.

بشار جعفری در تاریخ 30 دسامبر در نامه‌ای نوشت چنین تحرکاتی نقض آشکار حاکمیت سوریه و قطعنامه‌های شورای امنیت درخصوص سوریه، ارزیابی می‌شود.

جعفری همچنین به صورت کلی از روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های برجسته‌ای که در ژوئیه 2013 به صورت غیر قانونی وارد سوریه شده‌اند، شکایت کرده است.

براساس این گزارش، مک‌کین، نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه می 2013 در راستای تحرکات مداخله‌آمیز به سوریه سفر  کرد و با شماری از عناصر معارض سوری دیدار کرد.

در این نامه بشار الجعفری همچنین به سفر کوشنر در نوامبر 2014 و سفر گالبریت به سوریه در دسامبر 2014 که به همراهی شماری از سران سیاسی و نظامی آمریکایی انجام شد و نیز سفر «ولید الطبطبانی» سیاستمدار کویتی در سپتامبر 2013 اشاره و تأکید شده که همه این سیاسیون به صورت غیرقانونی وارد اراضی سوریه شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس