کد خبر 376169
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳

چین یک ماهواره هواشناسی جدید از یک پایگاه فضایی در جنوب غربی این کشور به فضا پرتاب کرده است.

به گزارش مشرق، از ماهواره فنگیون-2 صفر هشت که از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان در چین پرتاب شد، برای جمع آوری اطلاعات هواشناسی و زیست محیطی استفاده خواهد شد.

به گزارش شین هوا، از این اطلاعات برای پیش بینی وضع هوا و رصد شرایط جوی استفاده خواهد شد. این ماهواره و راکت «لانگ مارچ 3 ای» که این ماهواره را در مدار نزدیک زمین قرار داد، ساخت شرکت علم و فناوری هوا فضای چین بودند.

ماهواره هواشناسی قبلی چین ، فنگیون-2 صفر هفت ، در ژانویه 2012 پرتاب شد و هنوز در مدار زمین است. چین اخیرا توسعه فناوری های فضایی را تقویت کرده است. شرکت علم و فناوری هوا فضای چین ماه نوامبر اعلام کرد قصد دارد حدود 120 ماهواره کاربردی را برای آماده سازی زیرساخت های فضایی ملی در آینده به فضا پرتاب کند که شامل 70 ماهواره رصد زیست محیطی، 20 ماهواره مخابراتی و 30 ماهواره ناوبری خواهد بود.

اداره ملی فضایی چین اعلام کرده است این کشور قصد دارد ایستگاه فضایی خود را در سال 2020 راه اندازی کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    ایران هم در "حرف" از زبان مسئولینش تا الان شعارهای پرتاب ده ها ماهواره رو داده!..ولی در عمل سه ساله هیچ پرتابی نکرده و کلا سه تا میکرو ماهواره 2 ماهه در طول شش سال پرتاب کرد
  • معلم تاریخ ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    مقایسه ایران با چین مقایسه دو حکومت هست که یکی اقتصاد رو اولیت اولش قرار داد و سیاست تابعی از اون دو دومی سیاست رو اولیت اولش قرار داد و اقتصاد فرهنگ و..تابعی از اون و امروز می بینیم که اولی تا چند سال دیگر قدرت اول جهان در اقتصاد نظامی گری فرهنگ و..میشه و دومی پس از بیست سال ایستایی در اقتصاد امروز به لطف سقوط آزاد قیمت نفت داره همین اقتصاد بیمار تک محصولی و خام فروش خودش رو هم از دست میده و به پس از سه سال بحران در اقتصاد داره به مرز فروپاشی اقتصادی میرسه این درس پند آموز به زودی در کتب درسی دانش آموزان برای نسل های بعدی وارد خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس