فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از فریب و انحراف اطلاعاتی ماهواره‌های جاسوسی دشمنان توسط این قرارگاه و هم چنین بخش‌های مختلف نیروهای مسلح کشور خبرداد.

به گزارش مشرق به نقل از دفاع پرس،  امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش با اشاره به اخطارهایی که این قرارگاه پیش از آغاز رزمایش به هواپیماهای شناسایی و جاسوسی نیروهای فرامنطقه ای داده است، اظهار داشت: همان‌طور که ما برای کسب اطلاعات ازکشورهای فرامنطقه ای تلاش می‌کنیم، آن‌ها نیز درمقابل ما چنین تلاشی را انجام می‌دهند.

وی افزود: نیروهای فرامنطقه‌ای با استفاده از گشت‌های دریایی و هواپیماهای با سرنشین مثل U‌2 و بدون سرنشین مانند RQ4 و MQ1 تلاش می کنند تا اطلاعاتی را از مواضع ما به‌دست آورند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: ما اطلاعات بسیار ذی‌قیمتی داریم و به سامانه‌های و تجهیزاتی دست یافته‌ایم که برای دشمنان بسیار مهم است که بدانند کارایی این دستاوردها چگونه است. ما باید این تجهیزات را از چشم آن‌ها دور نگه داریم؛ چرا که این تجهیزات برای روز مبادا در نظر گرفته شده است و نقطه قوتی برای ما محسوب می‌شود که اگر با بی‌دقتی ما اطلاعات مربوط به آن‌ها فاش شود تبدیلی به نقطه ضعفی برای خود ما خواهد شد.

امیر اسماعیلی درخصوص استفاده دشمن از هواپیماهای شناسایی علی‌رغم در اختیار داشتن ماهواره‌های جاسوسی گفت: اگر ماهواره‌ها، اطلاعات را به صورت کامل در اختیار دشمنان قرار می‌داد، آن‌ها با ارسال هواپیماهای با‌ سرنشین و بدون سرنشین جاسوسی این همه برای کسب اطلاعات تلاش نمی‌کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: برای انحراف اطلاعاتی این ماهواره‌ها دستاویزهای بسیار قوی در پدافند هوایی و همه  نیروهای مسلح وجود دارد که ما از آن‌ها استفاده می کنیم و تا الان نیز عملکرد موفقی در این زمینه داشته‌ایم. ما با سلسله‌ اقداماتی، باعث فریب و انحراف اطلاعاتی ماهواره‌های جاسوسی می‌شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    ان شاءالله در بحث لیزر هم ورود کنیم، لیزر همانند موشک محدودیت سرعت ندارد بلکه مسئله ی محاسبه مکانی یا دقت برجسته میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس