مسئول بسیج مهندسان صنعتی گفت: سازمان فضایی که در دولت قبل شرایط خوبی برای آن در نظر گرفته شده بود حتی می توانست تقویت شود که متاسفانه شاهد هستیم یک سالی است که روند خوبی در حوزه علم و فناوری در این دولت وجود ندارد.

به گزارش مشرق، محمد اسماعیل کفایتی مسئول بسیج مهندسان صنعتی در خصوص تعطیلی پژوهشگاه فضایی ایران توسط دولت اظهار داشت: اگر بخواهیم یک رصد کلی درباره پژوهشگاه فضایی داشته باشیم  می بینیم که در همه کشورها چنین پژوهشگاه هایی وجود دارد که ما متاسفانه آن را در کشورمان تعطیل می کنیم.

وی افزود: کلا در بحث های تکنولوژی خیلی از کشورها برنامه دارند، چه کشورهای در حال توسعه چه کشور های توسعه یافته، اما دیدگاهی در کشور ما وجود دارد که مانع این است که ما بتوانیم یک جایگاه خوب در این تکنولوژی برسیم و ابر قدرت شویم.

مسئول بسیج مهندسان صنعتی خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما این دیدگاهی که در کشور وجود دارد اشتباه است چرا که اگر ما در بحث های علمی عقب بیفتیم واقعا دچار ضرر و زیان خواهیم شد.

کفایتی تصریح کرد: ما می توانیم در آینده فرصت ها و فضای خوبی را درباره مباحث علمی داشته باشیم و باید گفت بحث هوا فضا اگر کمرنگ شود و آن طوری که باید و شاید به آن توجه نشود در آینده ما را عقب خواهد انداخت.

وی تاکید کرد: حتی کشور برزیل با آن همه سرمایه هنوز نتوانسته که ماهواره به فضا ارسال کند و حتی آن زمانی که ما ماهواره را به فضا فرستادیم کشور کره با همکاری روسیه هم نتوانسته بود که ماهواره به فضا ارسال کند.

مسئول بسیج مهندسان صنعتی خاطرنشان کرد: اما علی رغم تمام محدودیت های شرق و غرب و تحریم و مشکلاتی که وجود داشت ما ماهواره به فضا فرستادیم و حتی روس ها در این زمینه که به ما تعهد داشتند هم کمک نکردند.

کفایتی افزود: این نکته را هم باید گفت که ما در این زمینه ماهواره بر درست کردیم و همچنین اقدامات موثری را در زمینه هوا فضا انجام دادیم.

مسئول بسیج مهندسان صنعتی خاطر نشان کرد: ما دو تن از دانشمندان خودمان را از دست دادیم،آنها متاسفانه به کشور برزیل رفتند،این را هم باید بگویم که دو دانشمند بزرگ خودمان را به خاطر نفوذ قوی که برخی از کشور ها داشتند از ما گرفتند که این یک خسارت بزرگ برای ما محسوب می شود.

وی تصریح کرد: قطعا این روندی که در حال حاضر وجود دارد را مثبت ارزیابی نمی کنیم،صحبت هایی که در این زمینه عنوان می شود به عنوان مثال آقایان زیبا کلام و شیرزاد که درباره برنامه های هسته ای اظهار نظر می کنند باید گفت به این شکل نیست.

کفایتی تاکید کرد: در مسائل هسته ای اگر تا سال 2040 کشوری هسته ای نداشته باشد از دور خارج هستند و در هیچ زمینه ای نمی توانند مدیریت داشته باشند.

مسئول بسیج مهندسان صنعتی افزود: درباره اظهار نظرهای برخی از افراد باید گفت این افراد یا خیلی پرت هستند یا مغرض حتی می توان این طور بیان کرد که حتی در جهت اهداف دشمن هم قدم بر می دارند.

وی خاطرنشان کرد: این رشد علمی که ده ها سال است شکل گرفته نباید به راحتی کمرنگ شود؛سازمان فضایی که در دولت قبل شرایط خوبی برای آن در نظر گرفته شده بود حتی می توانست تقویت شود که متاسفانه شاهد هستیم یک سالی است که روند خوبی در حوزه علم و فناوری دانشگاه ها وجود ندارد.

کفایتی تاکید کرد: قرار است که ما یک بیانیه صادر کنیم و  ابعاد بیشتری را باز کنیم که امیدواریم بتوانیم به اهداف خودمان برسیم.
منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس