به جز دزدی ابزارهای الکترونیکی، کارمندان بی‌بی‌سی در لندن از دزدی غذا و لباس‌هایشان نیز شکایت داشتند. حتی تابلویی که گفته بود "لطفاً دستمال توالت را ندزدید"، هم ناپدید شده است.

گروه بین‌الملل مشرق- روزنامه انگلیسی گادرین در گزارشی بر اساس آماری که شبکه بی‌بی‌سی منتشر کرده است، می‌نویسد: "در دفتر این شبکه خبری، بین سال‌‌های 2010 و 2014، تعداد 624 لپ‌تاپ، 109 تلفن‌همراه، 83 آی‌پد و 98 دوربین به سرقت رفته‌اند که باید دو کپسول آتش‌نشانی دزدیده شده در سال 2011 را هم به این آمار افزود."

طی این پنج‌سال،‌ 34 دستگاه کامپیوتر، چهار دستگاه کتاب‌خوان الکترونیکی و چهار کتری نیز به سرقت رفته است. دزدی لپ‌تاپ در سال 2012 با 205 مورد به اوج خود رسیده بود و در سه سال گذشته، هر ساله 20 دستگاه آی‌پد به سرقت رفته است. آمار اشیاء سرقت‌شده در حالی اعلام می‌شود که زیاد شدن دزدی‌ها، صدای کارمندان بی‌بی‌سی را در ساختمان اصلی آن در مرکز لندن درآورده است.

یکی از سازمان‌های بررسی‌کننده آمار سرقت‌های بی‌بی‌سی تشریح می‌کند: "بی‌بی‌سی باید اقدامات بیش‌تری جهت جلوگیری از وقوع چنین دزدی‌هایی انجام دهد که در همه سطوح این سازمان رخ می‌دهند. مالیات‌دهندگان انگلیسی که نباید چوب ندانم‌کاری‌های بی‌بی‌سی را بخورند. بی‌بی‌سی برای رفع این مشکل باید سیاست‌ها و آموزش‌های مؤثرتری به کار ببندد تا کارمندانش بیش‌تر مراقب وسایل گران‌بهایشان باشند.

"آریل" نشریه درون‌سازمانی بی‌بی‌سی، گزارش داد که دزدی در ساختمان مرکزی بی‌بی‌سی در لندن "بیش از حد رایج شده است." آریل نوشت: اوایل این ماه، سه نامه شخصی نیز از کشوی میز "رابرت پوستون" سردبیر سرویس اقتصادی بی‌بی‌سی دزدیده شده است."

به جز دزدی ابزارهای الکترونیکی، کارمندان مقر اصلی بی‌بی‌سی در لندن از دزدی غذا و لباس‌هایشان نیز شکایت داشتند. حتی تابلویی که گفته بود "لطفاً دستمال توالت را ندزدید"، هم‌اکنون خودش ناپدید شده است.

بی‌بی‌سی در دفاع از خود، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: "با توجه به این‌که در هر ساعت روز، هزاران کارمند و غیرکارمند به 150 ساختمان بی‌بی‌سی رفت و آمد دارند، متأسفانه برخی گم‌شدن‌ها اجتناب‌ناپذیر است. ما این موارد را بسیار جدی می‌دانیم و تمهیداتی نیز برای جلوگیری از وقوع مجدد آن‌ها به کار بسته‌ایم."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    به دزدان دریایی کاراییب تنه زدند
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    اصل دزدی های انگلیس در ایران بود
  • حسین ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    این انگلیسیا یک عمر از کل دنیا دزدی کردن و کشورشون را با دزدی منابع دیگر کشورها ساختن حالا نمی‌تونن که این عادت را فراموش کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس