معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت‌وگوهای این حزب با جریان المستقبل را مثبت و مفید خواند و تأکید کرد که این گفت‌وگوها دیدگاه‌های طرفین را به هم نزدیک می‌کند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد نوشت: شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌ الله لبنان گفتگوهای آغاز شده بین حزب ‌الله با جریان المستقبل را برای لبنان مفید دانست، چرا که دیدگاه‌های طرفین را در زمینه بررسی برخی مسائل به هم نزدیک می‌کند.
وی نشست اول این گفتگوها را مثبت ارزیابی و تأکید کرد که گفتگوها در روند صحیحی قرار گرفته است.
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد که مشارکت حزب‌الله لبنان در سوریه کشور را از پیامدهای بحران منطقه‌ای حفظ کرد و سد محکمی برای لبنان و مقاومت شد. حزب‌الله لبنان همچنین در تعطیل کردن پروژه خاورمیانه جدید و ایجاد رویکردهای اسرائیل برای منطقه نقش داشت، به همین علت امروز به جای پروژه‌های آمریکایی و اسرائیلی، مقاومت و فرهنگ آن رویکرد استقلال را به تمام منطقه داد و نشان داد که این آمریکا بود که منطقه را تخریب کرد و ثبات آن را از بین برد و برای استثمار منطقه تروریست‌های تکفیری را به آنجا آورد و آن ها را به معضلی برای تمام جهان تبدیل کرد، این به معنای شکست آمریکاست، حتی اگر خودش به این ‌شکست اعتراف نکند .
وی ابراز داشت که اگر مشارکت حزب‌الله و هدف قرار دادن تروریسم تکفیری در سوریه وجود نداشت، الان تروریسم تکفیری با افتخار در اتوبان هایی شمالی و جنوبی و بقاع لبنان تردد می‌کردند و خودروهای بمب گذاری شده و عوامل انتحاری برای هیچ کس آسایش باقی نمی‌گذاشتند. به ‌وضوح می‌توان گفت که سر این اژدها قطع شده است و پیکر آن با وجودی که هنوز هم قدرت دارد، دیگر قادر به اجرای توطئه‌های خود به صورت کامل نیست.
نفر دوم مقاومت لبنان با اشاره به اینکه تحولات کنونی منطقه در جا می‌زند و هیچ راه ‌حلی در پرونده های منطقه ای از جمله اوضاع سوریه و گفتگوهای ایران و عربستان و دیگر مسایل منطقه ای وجود ندارد، تأکید کرد که بر این اساس به علت ارتباط پروژه موجود در منطقه با کشور لبنان هیچ راه حل قریب‌ الوقوعی در بسیاری از مسائل مربوط به لبنان وجود ندارد.
معاون سید حسن نصرالله تأکید کرد که حزب‌الله تلاش‌های زیاد و جان‌فشانی‌های فراوانی برای حفاظت از ثبات لبنان در سایه بحران‌های پیاپی منطقه انجام داده است. وی خواستار فعال سازی مؤسسات دولتی و انتخاب رئیس جمهور و اتخاذ تصمیمات لازم برای الزام‌آور کردن جستجوی نفت در منطقه شد و تأکید کرد که اگر ما در این زمینه پشت ‌سر یکدیگر باشیم، اسرائیل نمی‌تواند ثروت‌های ما و منابع نفتی ما را به سرقت ببرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس