کد خبر 375877
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹

استفاده از عکس دبیرکل حزب الله لبنان در حساب کاربری یک مقام ارتش یمن خشم رسانه‌ها و گروه‌های معارض حوثی‌ها را برانگیخته است.

به گزارش مشرق، «عبد ربه منصور الهادی» رئیس جمهوری یمن با صدور فرمانی یکی از نمایندگان جنبش انصارالله (حوثی‌ها) در کنگره ملی را به عنوان «نایب رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح» منصوب کرد.

الهادی در فرمانی، سرهنگ «زکریا یحیی محمد الشامی» را به سمت نایب رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش یمن منصوب کرد و او را به رتبه سرلشگر ارتقا داد.

الشامی یکی از نمایندگان حوثی‌ها در کنگره ملی یمن است. این نهاد ۱۸ مارس ۲۰۱۳ با نمایندگان اقشار مختلف اجتماعی و سیاسی یمن تشکیل و تا ۲۵ ژانویه ۲۰۱۴ به کار خود ادامه داد.

الشامی به عنوان عضو کمیته «پایه‌های ارتش و امنیت» که پدرش یحیی الشامی ریاست آن را بر عهده داشت، انتخاب شد. یحیی الشامی استاندار سابق صعده است.

یکی از رسانه‌های معارض وابسته به رژیم عربستان در واکنش به این اقدام رئیس جمهور یمن نوشت: صدور فرمان انتصاب زکریا الشامی به سمت نایب رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح یمن سه روز پس از آن صادر شد که ژنرال «ناجی هادی خیران» به ریاست ستاد مشترک ارتش برگزیده شده بود و حوثی‌ها با این تصمیم مخالفت کرده بودند.

درهمین حال انتشار عکس سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روی کاور پیج (cover page) یک حساب کاربری در فیسبوک به نام زکریا الشامی خشم رسانه‌ها و گرو‌ه‌های معارض حوثی‌ها را در یمن برانگیخته است.

عشق و علاقه شیعیان یمن به امام خمینی(ره) و دبیرکل حزب الله لبنان همواره در تظاهرات و تجمعات حوثی‌ها نشان داده شده است بطوریکه فعالان سیاسی با پیگیری‌ دقیق رفتار‌ها و حرکات «عبدالملک الحوثی» رهبر حوثی‌ها به ویژه پس از آنکه مبارزان تحت امرش توانستند تحت لوای سازمان انصارالله، کنترل صنعاء را به دست بگیرند نشان می‌دهد که وی در راهبردش برای هدایت گروه انصارالله و همچنین به لحاظ شخصیتی و رفتار‌هایش هنگام سخنرانی، در آستانه ذوب کامل در شخصیت سیدحسن نصرالله است.

در سطح راهبرد سیاسی- نظامی، حوثی‌ها از تجربه حزب‌الله در سال ۲۰۰۸ در بیروت تقلید کردند.

{$sepehr_album_21496}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سمانه ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    احسنت به بصيرت زكريا الشامي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس