یک خبرگزاری دولتی نوشت: یک دوستدار میراث فرهنگی استان یزد از خاکسپاری پیکرهای چند شهید گمنام دفاع مقدس در میدان امیرچخماق یزد خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، یک خبرگزاری دولتی در خبری نوشت: یک دوستدار میراث فرهنگی استان یزد از خاکسپاری پیکرهای چند شهید گمنام دفاع مقدس در میدان امیرچخماق یزد خبر داد.

این خبرگزاری نوشت: امیر ترقی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، قرار است در تعطیلات مذهبی چند روز آینده در استان یزد، پیکرهای چند شهید گمنام در میدان امیر چخماق یزد که در محدوده‌ی بافت تاریخی یزد قرار دارد، به خاک سپرده شوند.

به گفته وی تا کنون نظراتی کارشناسی در این زمینه از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و استانداری یزد ارائه شده است، اما ابهام‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به مطرح شدن این بحث در دولت گذشته که قرار بود خاکسپاری پیکر چند شهید در میدان امیرچخماق یزد صورت گیرد، اظهار کرد: در آن زمان این اتفاق با توجیهاتی عملی نشد.

ترقی‌نژاد افزود: هر چند گفته می‌شود استفتائی انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما از سوی دیگر علاوه بر بحث وقفی بودن این محدوده، میدان امیر چخماق یزد در بافت تاریخی یزد قرار گرفته است و به اعتقاد کارشناسان سازمان میراث فرهنگی اگر این اتفاق رخ دهد، ممکن است بحث ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، با یک‌سری مشکلات مواجه شود.

وی گفت: در کل، آنچه که اهمیت زیادی دارد حرمت شهید است؛ حتی در نظر توریست‌های خارجی. بنابراین باید در جانمایی این مباحث دقت بیشتری شود و مسؤولان مربوط نیز بیش از این به این‌گونه مباحث ورود کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس