کد خبر 365693
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

رئیس کنگره بزرگداشت شهید دکتر "سیدرضا پاکنژاد" از برگزاری این کنگره در روزهای پنجم و ششم آذرماه در یزد خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، دکتر "محمدرضا میرجلیلی" رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در آستانه برگزاری این کنگره گفت: علی رغم پیشرفت‎‎های قابل توجه پزشکی در عصر حاضر، سبک و سیاق طبابت نیز دستخوش تغییراتی به سمت کم رنگ شدن رفته است به طوری که امروز جامعه پزشکی بدون توجه به مسائل پیرامون بیمار و جامعه در رابطه با درمان بیماری اقدام می‎‎کند.

وی با اشاره به نیاز امروز جامعه پزشکی به الگوهایی برخوردار از ویژگی‎‎هایی مانند ایثار، حکمت و اخلاق پزشکی، اظهار کرد: استان یزد که در بسیاری از حوزه‎‎ها الگو است می‎‎تواند با برخوداری از وجود الگوهایی مانند شهید رهنمون‎‎ها و شهید پاکنژادها و غیره در جماعه پزشکی نیز الگو برای سایر استان‎‎های کشور باشد.

میرجلیلی، به سبک و سیاق شهید دکتر "سید رضا پاکنژاد" و شناخت وی از نیازهای امروز جوامع که مشکل نوع سبک زندگی است، اشاره و عنوان کرد: این خلاء همزمان با ورود دولت تدبیر و امید و رویکرد ویژه آن به مسئله سلامت در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم جماعه پزشکی از این کنگره کمال استفاده را ببرد.

وی با اشاره به تولد دکتر شهید در سوم آذرماه سال 1303 هجری شمسی، برگزاری این کنگره را همزمان با نودمین سالروز تولد وی اعلام کرد و یکی از اهم برنامه‏‏‌های این کنگره را تجدید چاپ آثار و کتاب‎‎های این شهید بزرگوار پس از 30 سال خواند.

رونمایی از کتب تجمیع شده شهید پاکنژاد

سرهنگ "علی استادی" معاون اجرایی سپاه الغدیر یزد نیز با اشاره به رونمایی از کتب تجمیع شده شهید پاکنژاد، در این باره گفت: استاد شهید در مجموع مطالب بیش از 110 جلد کتاب را در دوران حیات خود گردآوری کرده بودند که تنها موفق به انتشار 41 جلد کتاب از انها شده بودند که از معروف ترین آنها "اولین دانشگاه، آخرین پیامبر" بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت تجدید چاپ آثار این شهید، این آثار در قالب 15 جلد کتاب تجمیع شده است که در روز اول کنگره از آنها رونمایی خواهد شد.

سرهنگ استای در ادامه با بیان این که در این کنگره موضوع جنبه آموزشی مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: امیدواریم از این طریق در انتقال فرهنگ و سبک زندگی این شهید عزیز به جامعه پزشکی و مخاطبان مورد نظر که بالغ بر یکهزار نفر از اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجو، اعضای هیات علمی، پژشکان، بسیجیان و همه مردم را شامل می‎‎شوند، بتوانیم موثر واقع شویم.

برگزاری دو میزگرد سبک زندگی سالم و اسلامی

دکتر "محمدحسن احرامپوش" دبیر اجرایی این کنگره و معاون بهاشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز سخنرانی سردار سرلشکر دکتر "رحیم صفوی" ، رونمایی از کتب تجدید چاپ شده این شهید، برپایی نمایشگاه کتب و آثار شهید و ارائه مقالات علمی در این رابطه را از مهمترین برنامه‏‏های این کنگره ذکر کرد.

وی سخنرانی دکتر علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی در روز دوم کنگره و برپایی دو میزگرد با حضور صاحب نظران و اندیشمندان در خصوص سبک زندگی اسلامی از منظر شهید دکتر پاکنژاد و همچنین سبک زندگی سالم از منظر ایشان را از دیگر برنامه های این کنگره دانست.

احرامپوش این میزگردها را تحت عناوین "سبک زندگی سالم و تامین سلامت جسمی و روانی" و "سبک زندگی اسلامی، تامین سلامت اجتماعی و معنوی" خواند.

وی از ویژگی‎‎های شهید دکتر "سید رضا پاکنژاد" را جلوتر بودن از زمان خود و شناخت نیازهای امروز جامعه ما در زمان خود، مصداق عینی پیوند حوزه و دانشگاه و بیان پیام قران و روایات ائمه اطهار(ع) در بیانات و آثار وی، ذکر کرد.

احرامپوش در پایان نیز خاطرنشان کرد: این کنگره دارای امتیاز بازآموزی ویژه پزشکان، امتیاز ویژه فرهنگی جهت کارکنان، اساتید و دانشجویان و همچنین دارای امتیاز پودمانی جهت کلیه کارکنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس