یک موسسه مطالعاتی مستقر در استکهلم روز دوشنبه اعلام کرد میزان فروش تسلیحات کارخانه های روسیه به لطف سرمایه گذاری های مسکو در این زمینه رو به افزایش است. این در حالی است که میزان فروش تسلیحات در سطح جهانی در مجموع در حال کاهش است.

به گزارش مشرق، سیمون وزمن محقق ارشد در موسسه تحقیقاتی صلح بین الملل در استکهلم اعلام کرد:« علت افزایش فروش تسلیحات کارخانه های روسی در سال 2012 و 2013 اجرای اصلاحات در بخش نظامی این کشور است که دولت روسیه در دهه 2000 انجام داد. » بر اساس این گزارش، میزان فروش تسلیحات کارخانه های روسی در سال 2013 با افزاش 20 درصدی همراه بوده است.

 با این حال، میزان فروش 100 شرکت بزرگ تسلیحاتی در جهان در مجموع برای سومین سال پیاپی با کاهش همراه بوده است و در سال 2013 با کاهش دو درصدی به 402 میلیارد دلار رسید.

گزارش موسسه تحقیقاتی صلح بین الملل به سبب نبود اطلاعاتی موثق شامل چین نمی شود . کارخانه های چینی تجهیزات نظامی برای ارتشی را تأمین می کنند که دومین بودجه نظامی جهان را به خود اختصاص داده است. در میان شرکت های روسی شرکت های تکتیکال میسایل Tactical Missiles با 118 درصد، بیشترین افزایش را داشته است . میزان فروش شرکت آلماز آنتی Almaz-Antey نیز با افزایش 34 درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استکهلم، موسسه تحقیقاتی صلح بین الملل اعلام کرد آلماز آنتی در حال نزدیک شدن به ده شرکت برتر در زمینه فروش تسلیحات است که « از زمان پایان جنگ سرد به صورت انحصاری در اختیار شرکت های تسلیحاتی آمریکایی یا اروپای غربی بوده است. » این موسسه خروج نظامیان غربی را از افغانستان و عراق به عنوان یکی از دلایل اصلی کاهش چهار و نیم درصدی فروش تسلیحات شرکت های آمریکایی عنوان کرده است.

با وجود این کاهش، شرکت های آمریکایی همچنان شش رده بالای این فهرست را در اختیار دارند . شرکت لاکهید مارتین با 35 میلیارد و 500 میلیون دلار در آمد در صدر فهرست این شرکت تسلیحاتی قرار دارد . روسیه پس از آمریکا و چین بیشترین بودجه را برای بخش نظامی اختصاص داده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس