کد خبر 371691
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸

رئیس جمهور ترکیه در اولین اظهار نظر پس از بازداشت‌های دیروز روزنامه‌نگاران و واکنش اتحادیه اروپا به این وقایع مسئولان قاره سبز را مورد هجمه قرار داد.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: ما به واکنش‌های احتمالی اتحادیه اروپا به موازت اقداماتمان فکر نمی‌کنیم، اتحادیه اروپا باید سرش به کار خودش باشد.

وی همچنین گفت: کسانی که در "عملیات‌های کثیف" مشارکت داشتند پاسخ ضروری را دریافت کردند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یوهانس هان کمیسر سیاست همجواری و مذاکرات توسعه اروپا دیروز در بیانیه‌ای مشترک حمله پلیس به روزنامه تودی زمان و بازداشت شماری از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه در ترکیه را در تضاد با آزادی رسانه‌ها و مخالف اصول بنیادین دموکراسی دانستند.

روز یکشنبه و دو روز پس از اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، وعده مبارزه‌ای جدید علیه دولت موازی را داد پلیس این کشور به دفاتر روزنامه تودی زمان، نزدیک به فتح‌الله گولن، حمله کردند.

حزب حاکم عدالت و توسعه مدعی است که جماعت خدمت وابسته به گولن دست به تشکیل دولتی موازی در ترکیه زده و با رخنه در ساختارهای حکومتی و اجتماعی این کشور قصد تضعیف دولت مرکزی را دارد.

روزنامه تودی‌زمان دیروز گزارش داد که "دستکم 23 نفر در سراسر کشور شامل روزنامه‌نگاران دستگیر شده‌اند و تعداد دیگری نیز طی ساعات بعدی بازداشت خواهند شد."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    قیافه رو!
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    تركيه با اين كارهاش ميخواد به اتحاديه اروپا هم بپيونده...!!!!!!!!؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس