کد خبر 369886
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که برای احیای پیوندهای آسیب‌دیده مردم ترکیه با ریشه‌های آنها، گنجاندن درس الفبای زبان عربی عثمانی، ضروری است.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان بر لزوم گنجاندن درس الفبای زبان عربی عثمانی در دبیرستان‌های ترکیه تاکید کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه در اظهاراتی بر تلاش و عزم خود برای گنجاندن دروس الفبای زبان عربی عثمانی در دبیرستان‌های این کشور تاکید کرد. ادوغان گفت که «برای احیای پیوندهای آسیب‌دیده مردم ترکیه با ریشه‌هایمان، گنجاندن درس الفبای زبان عربی عثمانی، ضروری است».

حذف الفبای عربی عثمانی از زبان ترکیه در سال 1928 توسط مصطفی کمال آتاتورک انجام شد و پس از آن الفبای عربی جای خود را به الفبای لاتین داد.

طی هفته اخیر شورای ملی آموزش ترکیه که اعضای آن عضو دولت مورد حمایت اردوغان هستند، به اجباری کردن کلاس‌ها به زبان عربی عثمانی در مدارس دینی و نیز اختیاری شدن این اقدام در دبیرستان‌های عادی رای داد.

اردوغان در این باره گفت: کسانی هستند که می‌‌گویند این زبان نباید آموزش داده شود. زبان عثمانی در این کشور آموزش داده خواهد شد. این یک زبان خارجی نیست بلکه شکلی از زبان ترکیه است که هرگز دچار پیری و گذر زمان نخواهد شد».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    طرف سریال زیاد دیده،فکرکرده سلطان سلیمان قاتله ! بابا حزب الله نبود اسرائیل ازت جوجه بی استخون در می اورد .
  • رهگذر ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    یادش به خیر که پانترکیسم که ایرانیان را تحقیر میکردبه خاطر حروفات عربی استفاده شده در فارسی و کلا ایرانیت را منکر میشد بالاخره همپیالگی خود را با سفاکان عرب(اموی وعباسی وعثمانی)وپان عربیسم بروز داد.یاشاسین ایرانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس