کد خبر 371805
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

سرویس اطلاعاتی ترکیه با تروریست‌ها در استانبول نشست‌هایی را برگزار کرد و در جریان آن، گروهک تروریستی«جبهه النصره» مسئول گسترش عملیات نظامی در ریف جنوبی ادلب شد.

به گزارش مشرق، هفته گذشته نشست‌هایی میان سرویس اطلاعاتی ترکیه و تروریست‌های «النصره»، «أحرار الشام»، «الجبهه الاسلامیه» و «فیلق الشام» برگزار شد تا برای تصاحب کامل ریف جنوبی ادلب برنامه‌ریزی کنند.

روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از یک منبع مخالف نزدیک به گروه موسوم به ائتلاف مخالفان گزارش داد، دولت ترکیه نشست‌هایی را با تروریست‌ها در استانبول برگزار کرد و در جریان آن نیز گروهک تروریستی جبهه النصره مسئول انجام عملیات نظامی گسترده‌ای شد تا سیطره خود را در این منطقه گسترش دهد که در شمال خط عرضی 34 یعنی محل اردوگاه‌های «وادی الضیف» و «الحامدیه» قرار دارد و بیش از یک سال است که محاصره شده است.

گفتنی است که این منطقه در مرزهای جنوبی منطقه حائلی قرار دارد که دولت ترکیه در تلاش است تا با وجود عدم پذیرش جامعه بین‌الملل، آن را در داخل خاک سوریه به وجود آورد.

به گفته این منبع، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بر مشارکت گروه‌های مخالف تکفیری اصرار دارد تا به این عملیات جنبه مشروعیت و قانونی بودن بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس