کد خبر 371601
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

تشکیلات ندا برای اصلاح طلبان همچنان محل بحث و مجادله است .


صرف نظر از اظهاراتی که چهره های مختلف این دو طیف در گفت و گو با رسانه ها بیان کردند ، محمد قوچانی عضو جدید شورای مرکزی کارگزاران به هفته نامه مثلث گفته بود :« پوست‌اندازي اصلاحات با اعراض از رهبري اصلاحات به دست نمي‌آيد. دوستان ندا عجله نکنند! آسياب به نوبت. مي‌توان با فعاليت در همين جبهه و احزاب آن به کادرسازي و نسل‌سازي پرداخت. از قديم گفته‌اند عجله کار شيطان است!  ... منظور من از نسل دوم همان کارگزاران و مشارکت است و درباره ندا هم به سختي مي‌توانم بپذيرم آقاي صادق خرازي هم باور داشته باشد دوستان جوان ايشان در زمره نسل دوم هستند!» (مصاحبه قوچانی با هفته نامه مثلث را اینجا بخوانید)
صادق خرازی هم البته در گفت و گو با هفته نامه مثلث گفته بود : «آن‌چیزی که من را بسیار ناراحت می‌کند، دروغ و تهمت است. برخی برای این‌که ثابت کنند که حرف‌شان حق است، به دروغ و تهمت متمسک می‌شوند؛ بدون این‌که ادله بیاورند، به راحتی تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند.  برادري در قالب حركت روشنفكري سالها مدعي جريان اصلاح طلبي بود روزي زير بيرق اقاي كروبي هم خاتمي را ميكوبيد و هم اصلاحات را و هم انديشه هاي خاتمي را ، حالا وصل به اقايان در نهاد رياست جمهوري شده،  خوب پول ميگيرد كه كار رسانه ايي انجام دهد،  ومجله در بياورد و روزنامه دربياورد و سخنراني براي اقايان تنظيم كند ، خب  اشكالي ندارد تو كاسبي روشنفكرانه ات را انجام بده اما چرا تفتين و تهمت ميزني و دروغ دگران را در حلق خودت قلقله ميكني ؟ من روزي به برخي دوستان سابق كه بسياري بي وفايي خودشان را ثابت كردند درست در هنگامي كه  گرفتار بودند وزنداني بودند همه گونه خدمتي كردم اما بطرفة العيني خط عوض كردند و امروز بد گويي مي كنند. امروز به احتجاج برخي دفاتر در امده اند ، خوب است حد و اندازه خودشان را بدانند،  سر سفره مردم هم كه نشسته اند، دروغ و اتهام ناجوانمردانه ديگران را تكرار ميكنند، اگر  از چهره ما خوششان نمي اید اما شایسته‌تر این است که فکر و اندیشه افراد را نقد کنند؛ زماني با بزرگان اصلاحات هم به تندی برخورد کردند. متاسفانه برخی بی‌سلیقه‌گی می‌کنند؛ البته آنها برادران ما هستند و من به همه دوستان توصیه کردم که حرکت ما، حرکت اصلاحی است. ما برای اصلاحات آمده‌ایم و حرکت اصلاحی ایجاب می‌کند که هر کسی به ما بد کرد، ما برای او دعا کنیم، تا جایی‌که می‌توانیم او را قانع و روشن کنیم و اگر روشن نشد، برایش دعا کنیم تا خداوند به او کمک کند که در ساحت مسائل داخلی، بی‌تقوایی نکند. اتفاقاتی رخ داده، اما من هیچ کینه‌ای به دل نگرفتم و امیدوارم خداوند کمک کند تا بتوانیم با سعه‌صدر در برابر این مشکلات، نقدهای بی‌پایه و اساس، اتهامات و دروغ‌ها موفق شویم.»



حالا اما جدال کلامی وارد مرحله عجیی شده است. هفته نامه صدا که پس از رفتن محمد قوچانی به روزنامه تازه تاسیس اش ، توسط سعید لیلاز عضو دیگر شورای مرکزی کارگزاران اداره می شود در شماره جدید خود اتهاماتی را به صادق خرازی نسبت داده است . در این مطلب اگر چه نامی از صادق خرازی برده نشده است اما تمام نشانه های داده شده با کنایه به صادق خرازی باز می گردد .
 صدا نوشته است : « در حالی که چهره‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا این روزها بیشتر درگیر اختلاف سیاسی هستند، برخی اخبار از پیش آمدن یک نزاع خیابانی برای یکی از چهره‌های سیاسی نسبتا شناخته شده حکایت دارد. شنیده‌ها حاکی از این است که در هفته گذشته، یکی از چهره‌های نزدیک به هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا که این روزها حواشی زیادی نیز پیرامون فعالیت جدید تشکیلاتی‌اش منتشر شده با عوامل یکی از آژانس‌های معاملات اتومبیل واقع در خیابان عباس‌آباد تهران، درگیر شده. به گفته شاهدان، در این درگیری او اقدام به شکستن شیشه‌های آژانس نموده و برای دقایقی توجه عابران را به محل درگیری معطوف کرده است.
 نکته جالب در این ماجرا، اشتباه صاحب آژانس در معرفی این چهره مشهور به دیگران بود. چنانکه او در پاسخ به همسایگانی که جویای هویت طرف مقابل دعوا بودند، گفته: «ایشان وزیر بوده‌اند.» اهالی ندا فعلا ر این مورد سکوت کرده اند اما به نظر می رسد ورود به این سطح از مجادله چندان مناسب نباشد حال آنکه صادق خرازی از چهره های متین و مورد وثوق هر دو جناح است. گویا کارگزارانی ها پیاز داغ دعوا را زیاد  کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس