کد خبر 370333
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

تلگرام ادعا کرده که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه بیش از یک میلیارد پیام رد و بدل می کنند. همچنین طبق این پست، هر هفته یک میلیون کاربر جدید به کاربران این اپلیکیشن اضافه می شوند. این ارقام در حالی منتشر می شود که تنها ۱۶ ماه از آغاز به کار این اپلیکیشن گذشته است.

گروه جنگ نرم مشرق- اپلیکیشن پیام رسان تلگرام که توسط تیمی به سرپرستی یکی از موسسان VK.com ساخته شده طی یک پست وبلاگی، آمار و ارقامی عجیب از میزان استفاده کاربرانش را منتشر کرده است.

در این مطلب تلگرام ادعا کرده که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه بیش از یک میلیارد پیام رد و بدل می کنند. همچنین طبق این پست، هر هفته یک میلیون کاربر جدید به کاربران این اپلیکیشن اضافه می شوند. این ارقام در حالی منتشر می شود که تنها ۱۶ ماه از آغاز به کار این اپلیکیشن گذشته است.

تلگرام

Pavel Durov مدیر اجرایی تلگرام در یک مصاحبه اختصاصی با تک کرانچ گفته: «جمعیت کاربران تلگرام رو به افزایش است. ما تعداد قابل توجهی کاربر در اسپانیا، ایتالیا، هلند و آلمان داریم. همچنین در کشورهای لاتین زبانی مانند برزیل، مکزیک و گواتمالا و در آسیا نیز در هند، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی، عربستان سعودی، ایران، عراق و ازبکستان کاربران زیادی از تلگرام استفاده می کنند.» او ادامه می دهد که: تعداد کاربران در آمریکا و بریتانیا نیز رو به رشد است.

اگر به ماه مارس سال جاری برگردید به یاد می آورید که تلگرام به واسطه پلتفرم امن و رمزنگاری شده اش توانست کاربران زیادی را جذب خود کند. به علاوه با توجه به عرضه نسخه های مخصوص تبلت، دسکتاپ و وب -در رقابت با واتزاپ- موثر عمل کرد. همچنین امکان به اشتراک گذاری گستره وسیعی از فایل ها با فرمت های مختلف در تلگرام به مراتب ساده تر است و این مساله نیز در کنار وجود کلاینت های مناسب در ابزارها و پلتفرم های مختلف به رشد تعداد کاربران آن کمک کرد.

به گفته Durov: «ما به واسطه سرعت عمل تلگرام در پیام رسانی و البته امنیت بالایش می خواهیم آن را جایگزین ایمیل کنیم تا تیم های کوچک و بزرگ بتوانند با سرعت بیشتری نسبت به تماس های فوری از طریق آن اقدام کنند.»

او همچنین می افزاید که ما احتمال می دهیم که واتزاپ به زودی نسبت به عرضه یک نسخه آنلاین شبیه http://web.telegram.org اقدام کند. ‘آنها تلاش کرده اند که توسعه دهنده وب ما را به استخدام خود در آورند.’

او همچنین از تیم کوچک تلگرام به عنوان یک برتری یاد می کند. تلگرام اولین اپلیکیشن مسنجری بود که با متریال دیزاین همسان شد. به گفته Durov «این کار دو هفته از ما وقت گرفت اما اجرای آن برای تیم های بزرگتری مانند واتزاپ و فیسبوک وقت بیشتری نیاز دارد.»

در ماه اکتبر، تلگرام امکان انتخاب نام کاربری اختصاصی را برای کاربران فراهم کرد. بدین ترتیب دو دوست بدون اجبار به دانستن شماره تلفن همراه هم،‌ می توانند یکدیگر را از طریق نام کاربری پیدا کنند. همچنین قابلیت hold-to-view که چیزی شبیه اسنپ چت است نیز به تلگرام اضافه شده است.

بد نیست بدانید بیشترین رشد تلگرام، پس از اعلام خرید واتزاپ در فوریه سال جاری میلادی توسط فیسبوک اتفاق افتاد. تلگرام در آن برهه طی چند روز بیش از ۸ میلیون بار دانلود شد. کاربرانی که نگران تبعات مالکیت فیسبوک بر واتزاپ بودند، به تلگرام روی آوردند.

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس