کد خبر 369012
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی از حضور 20 میلیونی زائران در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: این حضور تبدیل به نمایشی بی‌نظیر در جهان اسلام می‌شود.

 به گزارش مشرق، مسعود مجردی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در ارتباط با برگزاری مراسم اربعین امسال، اظهار کرد: امسال برای برگزاری این مراسم در کربلا تمامی نهادهای جمهوری اسلامی وارد کار شده‌اند در صورتیکه که در سال‌های قبل حضور نهادها به اینگونه نبوده است.

مجردی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت مسئول ساماندهی زائرین عتباتی است که از طریق حج و زیارت اعزام می‌شوند، اظهار کرد: خوشبختانه امسال مسئولیت ساماندهی زائران اربعین که به صورت آزاد به کربلا تشرف می‌یابند به حج و زیارت واگذار شده است.

وی از تنظیم توافق‌ نامه با کنسول‌گری عراق خبر داد و افزود: بر اساس این توافق نامه قرار شد دادن ویزا از طریق کارگزاران ما صورت بگیرد و این شرایط  برداشته شدن ویزا نیز که افراد با یک دلار می‌توانند از مرز خارج شوند مکمل تلاش‌های مسئولان استانی است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی عنوان کرد: امسال برای اولین بار سازمان حج و زیارت هفت موکب را بین نجف تا کربلا تجهیز می‌کند که در ورودی کربلا به زائرین پیاده خدمات دهی می‌کنند.

حضور ۲۰ میلیونی زائران در کربلا تبدیل به نمایشی بی‌سابقه در جهان اسلام می‌شود

مجردی در ارتباط با نعداد زائران ایرانی در کربلا، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ میلیون زائر امسال در عراق حضور یابند که بر اساس گزارش‌های ارائه شده در میان زائران، اهل تسنن نیز وجود دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت عراق امنیت زائران را فراهم کند تا جمعیتی که به عراق می‌روند دغدغه امنیتی نداشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با جناح تکفیری‌، حضور زائران در عراق نمایشی در جهان اسلام می‌شود که نظیر آن را در عربستان و در مراسم حج نمی‌توانیم ببینیم زیرا در ایام حج اگر بسیار تلاش کنیم می‌توانیم سه میلیون زائر را جمع کنیم اما امروز برای مراسم اربعین شاهد حضور ۲۰ میلیونی مسلمانان در عراق خواهیم بود.

افزایش صد درصدی تشرف زائران به کربلا

مجردی با بیان اینکه آمار حضور زائران نسبت به سال‌های قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: کلیه ایرلاین‌ها پروازهای دو تا سه برابری به نجف داشته‌اند و تمامی پایانه‌های اتوبوس‌ برای شهرهای مرزی نیز مملو از جمعیت بوده است.

وی با بیان اینکه خروج از مرز هم‌اکنون آغاز شده است، یادآور شد: مرز شلمچه، چزابه و مهران با ازدحام بسیاری مواجه شده‌اند کi با حضور کارکنان حج و زیارت و کمک‌های سپاه پاسداران عبور زائران از مرز به خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی به افزایش تسهیلات اشاره کرد و گفت: امسال مرز چزابه که بین اهواز و شلمچه است برای خروج زائران اضافه شده است و همچنین در خروجی یکصد چشمه سرویس بهداشتی ایجاد شده است که از مشهد ۱۲  تریلی آب، یکصد هزار تریلی کیک، چندین هزار تسبیح و خدمات رایگان توسط پایگاه‌های سپاه و حج و زیارت به زائران داده می‌شود.

حذف عوارض مرزی برای زائران کربلا

مجردی خاطرنشان کرد: امام جمعه اهواز نیز در نماز جمعه گذشته به نیروی انتظامی اعلام کرده بودند زائران اربعین بدون خروجی از مرز خارج شوند، به طوریکه در تاریخ خروج زائر در کشور حذف عوارض مرزی سابقه نداشته است.

وی در پایان از اسکان رایگان زائران خبر داد و خاطرنشان کرد: یکصد و ۵۰ دستگاه اتوبوس در مراکز شهرهای مرزی زائران را رایگان به مرز می‌برند که این خدمات در بازگشت زائران نیز انجام می‌شود.

منبع: مشهدپیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس