کد خبر 369119
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰

این کاروان که به همت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران ایجاد شده است شامل 600 نفر از خادمان اباعبدالله الحسین(ع) می باشد که قرار است در ایام اربعین حسینی در شهر کربلای معلی فعالیت های خدمات شهری نظیر جمع آوری زباله ، جاروکشی معابر و .. انجام دهند.

 به گزارش مشرق، همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی کاروان خدماتی قرارگاه ناصر الحسین (ع) عازم کربلای معلی شد.

این کاروان که به همت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران ایجاد شده است  شامل 600 نفر از خادمان اباعبدالله الحسین(ع) می باشد که قرار است در ایام اربعین حسینی در شهر کربلای معلی فعالیت های خدمات شهری نظیر جمع آوری زباله ، جاروکشی معابر و ..  انجام دهند.

در مراسم بدرقه این کاروان که عصر روز جمعه 14 آذر ماه در بوستان ولایت برگزار شد ، مهدی محمد باقری مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران ، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری و مصطفی فیضی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران حضور داشتند.

باقری مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران در این مراسم طی سخنانی با اشاره به ارزش فرهنگ ایثار در جامعه به اعزام کاروان خدماتی ناصر الحسین (ع) اشاره کرد و آن را نوعی ایثارگری دانست و گفت : در ایام اربعین مردم برای زیارت به کربلا می روند اما اولویت عزیزان این کاروان خدمت به زائران حسینی است و این یک ایثار بزرگی است.

وی افزود : فرهنگ عاشورا به ما نشان داد که دیانت بدون محبت کامل نیست و هدف ما هم از حضور در کربلا ادامه گفتمان فرهنگ عاشوراست و این کار خدماتی محبت به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) است.

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه خدمت به زوار حسینی افتخاربزرگی است اظهار داشت: در فرهنگ عاشورایی انسان از کربلا به آسمان می رسد و ما می رویم تا این مهم را احقق ببخشیم. بی شک این افتخار و موهبتی است بزرگ که بر دوش ما قرار گرفته است.

باقری در ادامه خاطر نشان کرد: در دورانی که انسان به پای افراط سلفی و تفریط وهابی ذبح میشود، فرهنگ عاشورا از اعضای ایثارگران می خواهد با سه رکن عقل، عزم و علم در شهر کربلا ویترین و نمایشگاهی از ارزش گرایی را به نمایش بگذارد تا بهترین میزبانان انسان هایی باشیم که می خواهند از کربلا به آسمان متصل شوند.
{$sepehr_album_20522}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس