کد خبر 368537
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴

صهیونیست‌ها مدت زمان طولانی است که نسبت به سرزمین متعلق به قوم یهود ادعاهای زیادی را مطرح کرده‌اند و این بار قصد دارند اسرائیل دومی را در اوکراین شکل دهند.

 به گزارش مشرق، وبسایت استراتژیک کالچر نوشت: روزنامه تایمز اسرائیل در ماه مارس مقاله‌ای را به نقل از یک گزارش محرمانه که برای کابینه اسرائیل تهیه شده منتشر کرده و در آن به این مساله اشاره کرده است که یهودی‌های اروپا در واقع از منطقه خزر سرازیر شده‌اند و یک ریشه خزری دارند.

این گزارش محرمانه توسط گروهی از کارشناسان تاریخ یهود برای کابینه اسرائیل تهیه شده است.

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها مدت زمان طولانی است که نسبت به سرزمین متعلق به قوم یهود ادعاهای زیادی را مطرح کرده‌اند. اثبات اینکه یهودیان اشکنازی که اکثریت جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند هیچ ارتباط تاریخی با فلسطین ندارند می تواند کل ادعای اسرائیل در مورد تاریخ 5 هزار ساله در سرزمین مورد ادعای قوم یهود را زیر سئوال ببرد.

روزنامه نگاران اسرائیلی بر این باورند که هرگونه صحبت در خصوص خزر و اسرائیل مدرن همواره با تحقیر از سوی رهبران اسرائیلی روبرو شده است.

گلدا مایر نخست وزیر سابق اسرائیل زمانی گفته بود که "خزر. هیچ مردمی از خزر وجود ندارد. من هیچ خزری را نمی شناسم. در کی یف این اهالی خزر را که از آن صحبت می کنید به من نشان بدهید."

آزمایش های دی ان ای نیز اثبات می‌کند که جمعیت مهاجر خزر از اروپا که الان ادعا می شود ریشه های باستانی در فلسطین داشته اند تا حد زیادی ادعاهای صهیونیست ها در خصوص منطقه را از بین می‌برد.

این شواهد که یهودیان شرق و غرب اروپا هیچ ادعای تاریخی در خصوص فلسطین ندارند موجب فعالیت های شتاب زده و سرآسیمه در داخل و خارج اسرائیل شده است. این مساله موجب شده تا کنست اسرائیل به زودی در خصوص طرح قانونی شدن دولت ملی یهود که توسط کابینه اسرائیل به تصویب رسیده رای گیری کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز که این گزارش محرمانه در خصوص خزری ها را خوانده است اعلام کرده است که اسرائیل یک دولت یهودی و ملی گرا برای مردم یهودی است.

یکی از مهمترین دلایلی که سرمایه دار میلیاردر اوکراینی ایهور کولومویسکی، شهردار منطقه دنیپروپتروفسک و شهروندان اوکراینی و اسرائیل و قبرس میلیون ها دلار برای اجیر کردن نئو نازی ها و ملی گراهای راستگرای افراطی در اوکراین و سایر مناطق اروپا برای مقابله با روس زبانان منطقه دونباس در شرق اوکراین هزینه می کنند این است که نگران این مساله هستند که تبدیل اوکراین به اسرائیل دوم را خطر روبرو شود و این مساله از مسیر اصلی خود خارج شود.

تدابیر حمایتی روسیه از منطقه دونباس و همین طور همکاری برای برگزاری همه پرسی در کریمه ، تبدیل اوکراین به سرزمین دومی برای یهودیان اشکنازی را با تهدید جدی روبرو کرده است.

مقاله تایمز اسرائیل در خصوص ریشه‌های خزری اشکنازی‌ها همچنین نشان می دهد اسرائیل برای اسکان مجدد مهاجران اشکنازی در کرانه باختری تا اوکراین آماده می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس