کد خبر 369072
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

وزیر دادگستری اخراجی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با مشارکت برخی احزاب چپگرا و میانه رو ائتلافی را برای مقابله با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم تشکیل می دهد.

به گزارش مشرق، «زیپی لیونی» در مصاحبه با کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که لیست مشترکی از برخی احزاب چپگرا و میانه رو با هدف براندازی نتانیاهو وجود خواهد داشت.

وی افزود: هدف وی از تشکیل ائتلاف، افزایش تعداد کرسی‌ها در کنست برای مقابله با نتانیاهو است.

کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته گزارش داد که پیشرفتی در رایزنی ها بین دو حزب اعم از حزب کار (چپگرا) و جنبش (میانه رو) به اضافه کادیما (میانه رو) برای ورود به انتخابات سراسری آینده در یک لیست واحد حاصل شده است.

بر اساس این گزارش، طی چند روز اخیر تماس هایی بین دو حزب اسرائیل اعم از حزب کار به ریاست یتسحاق هرتسوگ و حزب جنبش به ریاست زیپی لیونی برقرار شده است.

نظرسنجی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نشان داد که چنین ائتلافی به 24 کرسی در مقابل 23 کرسی نتانیاهو دست خواهد یافت.

اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در بررسی اولیه با طرح انحلال کنست و برگزاری انتخابات در تاریخ 17 مارس (26 اسفند) موافقت کردند.

هفته گذشته نتانیاهو 2 وزیر کابینه خود اعم از زیپی لیونی وزیر دادگستری و یائیر لاپید وزیر دارایی را اخراج کرد و پس از آن نیز 4 وزیر دیگر از سمت خود استعفا کردند و به دنبال آن نتانیاهو تصمیم خود برای انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام نمود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس