کد خبر 368403
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

سازمان های اطلاعاتی به همسران سرکردگان گروه های تروریستی عنوان اهدافی ارزشمند می نگرند چرا که برخی از این افراد به نوبه خود در فهرست تروریست های تحت تعقیب قرار دارند.

به گزارش مشرق، در جدیدترین اخباری که در زمینه اعضای خانواده سرکردگان گروه های تروریستی منتشر شده دستگاه اطلاعاتی لبنان از دستگیری یک زن و کودک با مدارک جعلی خبر داده و مدعی شده که این دو، همسر و فرزند "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی داعش هستند.

هفته نامه اشپیگل طی گزارشی با اشاره به این موضوع این سوال را مطرح می کند که واقعا افراد دستگیر شده چه کسانی هستند؟ به گفته یک منبع آگاه، زنی که دستگیر شده یک شهروند سوری است که می خواسته از این کشور به شمال لبنان سفر کند. با این حال هویت این زن هنوز اعلام نشده است. سوال اینجا است که آیا این فرد می تواند همسر ابوبکر البغدادی باشد؟

آنطور که از اسناد و شواهد برمی آید سرکرده داعش تا کنون چندین همسر اختیار کرده است. یکی از آنها "سجی الدلیمی" است. این زن به همراه سه فرزند خود تا ماه مارس در دمشق بازداشت بوده و سپس در چارچوب توافق تبادل گروگان ها با شبه نظامیان معارض و دولت سوریه به لبنان منتقل شده است. اطلاعات اندکی از اعضای خانواده البغدادی در دست است، زیرا این اطلاعات توسط گروه های تروریستی محرمانه نگاه داشته می شود. این نگرانی وجود دارد که با افشای هویت همسران سرکردگان این گروه ها، خطر شناسایی محل اختفای آنها نیز افزایش یابد. مواردی که تا کنون در خصوص سرکردگان گروه های تروریستی دیده شده، نشان دهنده علت این نگرانی است.

ایمن الظواهری

سرکرده کنونی شبکه تروریستی القاعده دست کم 4 بار ازدواج کرده است. "عزا" نخستین همسر الظواهری در ابتدا اطلاعی نداشته که همسر پزشکش به شکلی مخفیانه فعالیت تروریستی انجام می دهد. وی بر خلاف خواسته اش با 4 فرزندش به افغانستان برده می شود و مدتی بعد در اثر یک حمله هوایی کشته می شود.

همسر بعدی الظواهری "امیمه حسن" نام دارد که خود از تندروهاست. وی در سال 2010 با انتشار نامه سرگشاده مدعی شد تمام زنان باید فرزندانشان را در راه اقدامات تروریستی و "عشق به اعتقاد و مرگ" تربیت کنند.

سعید علی الشهری

مرد شماره دو شبکه تروریستی القاعده در عربستان، پس از آزادی از زندان گوانتانامو با "وفا" که زنی بیوه بود آشنا شد. وفا افکاری رادیکال داشت که به خاطر آن از همسر نخستش جدا شده بود و دومین همسرش نیز به خاطر عضویت در القاعده و فعالیت تروریستی کشته شده بود. پس از آن که الشهری برای تشکیل القاعده شاخه یمن به این کشور رفت، وفا نیز با وی همراه شد.

سپس نام وفا به عنوان نخستین زن در فهرست تروریست های خطرناک پلیس بین الملل قرار گرفت. وی در سال 2010 از زنان عربستانی خواست به فعالیت های تروریستی در یمن که وی آن را جهادی می نامید بپیوندند. هر چند الشهری در سال 2013 در یمن کشته شده اما همسر وفا همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهد.  

اسامه بن لادن

سرکرده پیشین القاعده در مجموع 6 همسر داشته است. نام همسر نخست بن لادن که عموزاده وی نیز بوده "نجوا غانم" از شهروندان سوریه است. وی پیش از حملات 11 سپتامبر 2001 از همسرش جدا شد و افغانستان را ترک کرد. شاید وی که از 15 سالگی به همسری اسامه 17 ساله در آمده بود، هرگز گمان نمی کرد زندگی اش تا این حد با فعالیت های تروریستی گره بخورد. دومین همسر بن لادن نیز با ادامه فعالیت های تروریستی شوهرش، از وی جدا شد. بن لادن ازدواج ناموفق دیگری نیز با یک زن سودانی در سال 1994 داشت که پس از چند روز به جدایی انجامید.

اما سه همسر دیگر بن لادن تا زمان مرگ وی در سال 2011 در حومه اسلام آباد در کنارش ماندند. آخرین آنها "امل" که نوجوانی بیش نبود در سال 1990 با بن لادن آشنا شد و سال ها به عنوان زن تحت تعقیب ترین تروریست جهان، زندگی مخفیانه ای را در کنار وی تجربه کرد.  

همسران و فرزندان بن لادن یک سال پس از کشته شدن وی توسط نظامیان آمریکایی در پاکستان بازداشت بودند تا این که به عربستان تحویل داده شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس