گروه تکفیری انصار الشریعه مسئولیت انفجار مقابل محل اقامت سفیر ایران در صنعاء را که به کشته و زخمی شدن ۱۸ تن منجر شد بر عهده گرفت.

به گزارش مشرق، گروهک تروریستی انصار الشریعه شاخه القاعده در یمن مسئولیت انفجار روز چهارشنبه در برابر اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء پایتخت یمن را بر عهده گرفت.

این گروه تکفیری در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد که مسئولیت انفجار انتحاری یک خودرو در منطقه حده صنعاء و نزدیکی منزل سفیر ایران در یمن را به عهده می‌گیرد.



مقامات امنیتی یمنی پس از وقوع این انفجار اعلام کردند که به «سیدحسین نیکنام» سفیر و کارکنان سفارت ایران آسیبی وارد نشده است.

در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده مقابل محل اقامت سفیر ایران در صنعاء فرزند نگهبان منزل سفیر ایران به اسم «علی عبد الواسع الإدریسی» کشته شده و ۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. در اثر این انفجار، به ساختمان اقامتگاه سفیر آسیب رسید و بخشی از آن فرو ریخت.



به دنبال وقوع این انفجار، وزارت امور خارجه با احضار کاردار یمن در تهران، مراتب اعتراض کشورمان را نسبت به قصور دولت یمن در حفاظت از اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ کرد.

همچنین یادداشت رسمی اعتراض جمهوری اسلامی ایران به کاردار یمن ارائه شد و شناسایی، معرفی و مجازات عاملان این اقدام و تامین حمایت‌های لازم به منظور حفاظت از اماکن دیپلماتیک ایران مورد تاکید قرار گرفت.



«غلامحسین دهقانی» سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت با اشاره به اقدام تروریستی عناصر وابسته به گروه تروریستی القاعده در یمن ضد اقامتگاه سفیر کشورمان در صنعاء که به کشته و مجروح شدن مردم بی‌گناه و خسارت ساختمان‌ها از جمله اقامتگاه سفیر منجر شد، اقدام عاجل‌ «بان کی مون» و «محمد زین شریف» را در برخورد با اینگونه اقدامات فزاینده تروریستی خواستار شد.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس