واشنگتن‌پست از باقی ماندن بیش از ۲۰۰۰ سرباز علاوه بر ۹۸۰۰ سرباز آمریکایی از پیش اعلام شده در افغانستان، از پر شدن خلأ حضور نظامی ناتو توسط آمریکا در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، واشنگتن پست در تازه‌ترین گزارش خود در رابطه با افغانستان نوشت: رئیس‌جمهور اوباما در نظر دارد در سال آینده میلادی به طورموقت صدها نظامی آمریکایی را در افغانستان نگه دارد.

این تعداد سرباز افزون بر 9800 سربازی هستند که باراک اوباما پیش از ای استقرار آن‌ها را در افغانستان اعلام کرده بود.

به نوشته واشنگتن پست، این نظامیان آمریکایی تا زمانی در افغانستان باقی خواهند ماند که سایر اعضای پیمان ناتو نیروهای خود را به این کشور اعزام کنند.

مقامات آمریکایی می‌گویند، بحث7ها بین اوباما و سایر متحدان آمریکا در مورد اینکه پیمان ناتو چه تعداد سرباز را برای مأموریت آموزشی به افغانستان اعزام کند، ادامه دارد اما این مقامات از ارائه جزئیات در این مورد خودداری کرده‌اند.

قرار است مأموریت آموزشی ناتو از ابتدای سال 2015 میلادی در افغانستان آغاز شود.

در این اواخر تعداد حملات گروه طالبان در شهر کابل افزایش یافته است. مقامات 2 کشور می‌گویند به دلیل آنکه ناتو نتوانسته تا تاریخ اول ژانویه 2015 تعداد 12000 نیروی نظامی برای ماندندر خاک افغانستان را فراهم کند، آمریکا برای پر کردن این خلأ این تعداد سرباز را در افغانستان نگه می‌دارد.

کاخ سفید بعد از بحث‌های طولانی در ماه می سال جاری میلادی تصمیم گرفت که تعداد 9800نظامی را در افغانستان نگه دارد، به این ترتیب آمریکا از برنامه خود گام را فراتر گذاشته و در سال 2017 میلادی با پایان دوره ریاست‌جمهوری اوباما، حضور آن کشور نیز باید در افغانستان پایان یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس