سال میلادی که 2014، سال پر فراز و نشیبی برای شرکت‌های ساخت موبایل بود. از شکست پروژه آیفون 6 اپل تا استقبال‌ها از اسمارتفون‌های سونی.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، اگر به چند سال قبل برگرديم حتما به خاطر خواهيم آورد که براي رسيدن فناوري ها يا گجت هاي جديد بايد زماني در حدود 1 سال صبر مي کرديم، بعد از مدتي که مردم به جهان ديجيتال و ابزارهاي ديجيتالي علاقه زيادي نشان دادند اين مدت زمان به 6 ماه تقليل پيدا کرد و در شرايط فعلي هم مي بينيم که معمولا هر چند ماه يک محصول جديد به بازار وارد مي شود.

به گونه اي که در زمان خريد کار براي خريدار بسيار سخت مي‌شود، زيرا دامنه انتخابي بسيار وسيعي دارد و در مقابل هر گوشي يا برندي که مي بيند ممکن است برايش وسوسه خريد به وجود آيد.

به هر حال بايد قبول کرد اين روزها تلفن هاي هوشمند در صدر گجت هاي محبوب قرار گرفته اند و اين امکان وجود دارد که کسي تبلت، رايانه همراه يا رايانه شخصي نداشته باشد اما حتما تمايل دارد که يک تلفن هوشمند پيشرفته داشته باشد و از طريق برنامه ها و اپليکيشن هاي جذابي که روي آن وجود دارد با دوستانش ارتباط برقرار کند.

اين علاقه بيش از حد مردم به تلفن هاي هوشمند کار را کمي براي توليد کنندگان فعالي که در اين زمينه حرفي براي گفتن دارند، سخت کرده است. بيشتر اخباري که در اين روزها در رابطه با تلفن هاي هوشمند مي شنويم به کارهايي است که شرکت هاي بزرگ توليد کننده مانند سامسونگ، اپل يا سوني براي رقابت با يکديگر و کسب اعتبار و محبوبيت بيشتر انجام مي دهند.

اين شرکت ها هر چند ماه يک محصول جديد بيرون مي دهند و سعي مي کنند که از هر نظر بهتر از رقباي خود ظاهر شوند. با تمامي اين اوصاف باز هم در زمان خريد اين سردرگمي براي فرد به وجود مي آيد که محصولات کدام برند کارايي بهتري دارد.

در پاسخ به اين دسته از پرسش ها بايد گفت که متاسفانه يا خوشبختانه تمامي محصولات يک توليد کننده داراي کيفيت يکساني نيستند و اين گونه نيست که بگوييم يک توليد کننده مانند سامسونگ يا اپل تمامي محصولاتشان داراي کيفيت بسيار بالا بوده و کاملا بدون عيب و نقص هستند.

همان گونه که در سال گذشته هم شاهد بوديم گوشي هايي نظير آيفون 6 يا گلکسي اس 5 نتوانستند آن طور که بايد در ميان مردم به محبوبيت برسند و عيب و ايرادهاي زيادي داشتند. به هر حال خوبي ماجرا اين است که در عرض چشم برهم زدني نسخه بعدي اين گوشي ها به بازار وارد مي شود و به همان سرعت هم کارشناسان به نقد و بررسي آن ها

مي پردازند و به آساني مي توان فهميد که براي خريد يک محصول اقدام کنيم يا صبر کنيم تا نسخه اصلاح شده آن به بازار وارد شود. با توجه به اين که سال 2014 رو به اتمام است، پرونده تلفن هاي هوشمندي که در اين سال به بازار عرضه شدند هم تا حدودي بسته شده است و بسيار بعيد به نظر مي رسد که يک کمپاني تصميم بگيرد در عرض هفته هاي آتي يک محصول جديد به بازار عرضه کند. به همين دليل در موضوع ويژه اين هفته نگاهي به گوشي هايي خواهيم داشت که از نظر کارشناسان و همچنين مردم به عنوان گوشي هاي برتر در سال 2014 انتخاب شده اند.

کارنامه سازندگان تلفن همراه در 2014

همان گونه که گفتيم به پايان سال 2014 نزديک شده ايم و بايد گفت که در اين مدت زمان باقي مانده گوشي جديدي به بازار ارائه نخواهد شد. شرکت هاي سازنده تمام تلاش خود را در اين سال به کار گرفتند تا هر چه بيشتر در اين بازار نفوذ پيدا کنند و با رعايت انصاف بايد گفت که در اين سال محصولات بسيار خوبي به بازار معرفي شدند.

اما به طور کلي بايد گفت که در حال حاضر ما از تلفن هاي هوشمند براي کارهايي نظير چک کردن ايميل و شبکه هاي اجتماعي و کارهاي ديگري نظير عکاسي و بازي استفاده مي کنيم. اين که چه تلفن همراه هوشمندي بتواند بهترين عنوان سال را به دست آورده و از آن خود کند، قطعا شرايط بسيار دشواري دارد زيرا هر دستگاه نسبت به ديگر مدل ها برتري ها و ضعف هايي خواهد داشت. در اين مطلب سعي بر اين خواهيم داشت تا بهترين تلفن هاي هوشمند سال 2014 را در بخش هاي مختلف معرفي کرده و به دليل انتخاب آن ها نيز اشاره داشته باشيم.

سامسونگ و گلکسي اس 5

کساني که مشتري شرکت سامسونگ هستند به خوبي مي دانند که آخرين و جديدترين محصول اين کمپاني در سري اس، گوشي هوشمند و خوش دست گلکسي اس 5 بوده است که امکانات بسيار زيادي را در اختيار صاحب خود قرار مي دهد. اين محصول با داشتن سنسور اثر انگشت و ضربان قلب توانست به خوبي کاربران را به سمت خود جذب کند.

اپليکيشن هايي نظير برنامه S Health اين امکان را به کاربر مي دهند تا به خوبي بتواند نسبت به وضعيت سلامتي خود اشراف پيدا کند اما دليل اصلي انتخاب اين گوشي به عنوان يکي از بهترين گوشي هاي سال 2014 اين موارد نيست. گلکسي اس 5 داراي يک دوربين بسيار سريع با قابليت HDR در لحظه است و عکس هاي بسيار خوبي را براي شما ثبت مي کند.

از طرف ديگر با وجود يک نمايشگر بسيار بزرگ و با کيفيت، طول عمر باتري اين دستگاه بسيار خوب است و اين عامل باعث شده تا اين گوشي با عنوان يک گوشي قدرتمند شناخته شود. تمامي اين موارد درون پوسته اي قرار گرفته که نسبت به نفوذ آب هم مقاوم است. در کل بايد گفت که امکانات و قدرت اين گوشي نسبت به هم رده هايش بسيار خوب است.

بهترين تلفن هوشمـــــــــــند با نمايشگر بزرگ

وقتي صحبت از صفحه نمايش بزرگ مي شود، با اطمينان در مورد گوشي هاي سري نوت سامسونگ حرف به ميان خواهد آمد. سري نوت سامسونگ به طور حتم جزو بهترين سري هاي گوشي هاي توليدي اين کمپاني به حساب مي آيند و محبوبيت بسيار زيادي در ميان کاربران دارند.

سامسونگ در گلکسي نوت 4 تمام هنرش را نشان داد و مجموعه اي از امکانات شامل نرم افزارهاي کاربردي يادداشت برداري، قلمي حساس به فشار، عمر باتري طولاني و ويژگي استفاده از چند اپليکيشن در پنجره هاي شناور را در کنار يکديگر و در يک مجموعه ترکيب و جمع آوري کرد تا در نهايت يک تلفن همراه هوشمند بسيار قدرتمند براي آن دسته از افرادي طراحي کند که از تلفن خود به صورت تخصصي استفاده مي کنند. ويژگي هاي اين دستگاه به قدري مناسب به نظر رسيده است که کارشناسان نام " پادشاه فبلت ها" را براي آن انتخاب کرده اند.

اين گوشي از سخت افزار قدرتمندي بهره مي برد و در مورد پردازنده آن بايد گفت که اسنپ دراگن 805 است که براي اجراي تمام بازي‌هاي سنگين حال حاضر کافي و حتي زيادي هم هست. نمايشگر اين گوشي منحصر به فرد بوده و با رزولوشن 24560 در 1440 پيکسل يک کيفيت باور نکردني و بسيار شفاف و واضح به کاربر ارائه خواهد کرد. در مورد دوربين اين دستگاه هم بايد گفت که يک دوربين 16 مگا پيکسلي با لرزش گير اپتيکال دارد.

ديگر ويژگي‌هايي نظير سنسور ضربان قلب اين دستگاه هم مورد توجه کاربران قرار گرفته که مي تواند وضعيت تپش قلب، سطح استرس و ميزان اکسيژن خون شما را به خوبي اندازه گيري کند. در يک کلام بايد گفت که با وجود اين همه ويژگي باز هم قيمت اين دستگاه در حد معقولي است و مسلما کاربر بعد از خريد آن اين تصور را نخواهد کرد که بيشتر پول را براي برند داده است نه کاربردهاي مفيد و ويژگي هاي منحصر به فرد.

اپل و ادامه سري آيفون

گوشي آيفون شرکت اپل، چند سالي است که عنوان بهترين گوشي سال را از آن خود مي کند اما امسال بايد گفت درست است که آيفون 6 پلاس با وجود ويژگي هاي منحصر به فردش به عنوان يکي از بهترين گوشي هاي سال انتخاب شده است اما به طور حتم اين گوشي بهترين گوشي 2014 نخواهد بود. محصول آيفون اپل هميشه کاربران زيادي را در ميان ديگر تلفن هاي هوشمند داشته است. آيفون 5 پلاس هم همان گونه که در

هفته هاي قبل گفتيم به قدري در ابتداي ورودش سرو صدا کرد که مشتريان براي خريد آن پشت در فروشگاه هاي اپل در اقصي نقاط جهان صف کشيدند. اين گوشي بزرگ ترين تلفن هوشمند توليدي توسط شرکت اپل و يکي از بهترين محصولات اين کمپاني است. نه فقط اندازه، بلکه اين محصول با داشتن پردازنده قدرتمند A8 به خوبي از پس اجراي چندين برنامه کاربردي همزمان و همچنين سنگين ترين بازي ها بر مي‌آيد.

از طرف ديگر بايد گفت که صفحه نمايش 5.5 اينچي اين گوشي، فضاي کافي براي انجام هر کاري در اين دستگاه را به وجود مي آورد. رزولوشن بالاي صفحه نمايش، باتري نسبتا قدرتمند و همچنين دوربين بسيار خوب آيفون 6 پلاس که به لرزشگر اپتيکال مجهز است، از ديگر ويژگي هاي اين محصول است.

از بهترين هاي اندرويدي

يکي از بهترين تلفن هاي هوشمند اندرويدي در سال 2014، گوشي Motorola Moto X بوده است. اين گوشي محصول شرکت موتورولا بوده و با قيمت 450 دلار، از نظر هزينه بسيار پايين تر از ديگر هم رده هاي خود بوده است. البته بايد گفت که امکانات سخت افزاري و نرم افزاري اين گوشي با توجه به قيمتي که دارد بسيار مناسب به نظر مي رسد و اين امکانات بسيار خوب باعث شده تا به عنوان يکي از برترين تلفن هاي هوشمند اندرويدي سال انتخاب شود. نمايشگر اين گوشي 5.2 اينچ بوده و داراي رزولوشن 1080 p و پنلOLED است.

در رابطه با پردازنده آن هم بايد گفت که مجهز به يک پردازنده 2.5 گيگا هرتزي اسنپ دراگن 801 است و شما مي توانيد به آساني دستورات صوتي Moto Voice را هم صادر کنيد و اين يکي از جذاب ترين قابليت هاي اين گوشي است. Moto Voice به شما اين امکان را مي دهد تا تلفن همراه هوشمند خود را بدون اين که نياز به لمس براي کنترل داشته باشد يا حتي بدون اين که احتياج باشد تا اپليکيشن خاصي را براي اين کار اجرا کنيد، کنترل کنيد. امکان ساخت دستورات صوتي دلخواه با صداي خودتان يکي از پر طرفدارترين ويژگي هاي اين تلفن است.

علاوه بر اين موارد موتو اکس يکي از بهترين تلفن هاي همراه هوشمند در زمينه شخصي سازي و طراحي ظاهري است و شما مي توانيد جنس بدني و حتي رنگ دستگاه مورد علاقه خود را از طريق وب سايت موتورولا انتخاب کنيد. البته توجه داشته باشيد که اين کار براي کاربران ايراني دور از دسترس است.

بهترين گوشي که ارزان قيمت است

يک گوشي چيني بدون نام و نشان از نظر توليد کننده در سالي که گذشت به بازار آمد. اين گوشي One Plus One يا همان 1+1 نام دارد. بدون شک وقتي در مورد قيمت پايين بحث مي شود، نام اين تلفن را از گوشه و کنار خواهيم شنيد.

با وجود اين که اين محصول هيچ نام و نشان خاصي ندارد اما باز هم نمي توان منکر اين قضيه شد که مجموعه اي از بهترين امکانات را با يک قيمت بسيار کم در اختيار کاربر خود قرار مي دهد. شما تنها با 290 دلار صاحب اين گوشي خواهيد شد که يک تلفن هوشمند با يک نمايشگر 5.5 اينچي تمام HD است.

پردازنده اين گوشي اسنپدرگن 801 بوده و باتري آن بيش از 13 ساعت براي شما عمر خواهد کرد. براي اين که در مورد آشنايي با اين گوشي بيشتر وسوسه شويد بهتر است کمي در رابطه با سيستم عامل آن صحبت کنيم. سيستم عامل اين گوشي يک نسخه شخصي سازي شده اندرويد 4.4.4 است که توسط محبوب ترين و معتبرترين گروه سازنده رام يعني سيانوژن طراحي و ساخته شده است.

اين اندرويد علاوه بر اين که تمامي امکانات اندرويد گوگلي را براي کاربر به همراه مي آورد، ويژگي هايي نظير امنيت بالاتر و امکانات شخصي سازي بيشتري را هم در اختيار شما خواهد گذاشت. البته باز هم بايد به اين مورد اشاره کنيم که تهيه و خريد اين گوشي تلفن براي کاربران داخل کشور کمي مشکل است اما بسياري از کاربراني که امکان تهيه اين گوشي را داشته و از نظر هزينه محدوديت هايي داشته اند، در خريد اين گوشي شک نکرده اند.

بهترين شناگر گوشي هاي هوشمند

بسياري از گوشي هاي تلفن هوشمندي که امسال عرضه شده اند، ادعاي ضد آب بودن داشته اند اما ظاهرا گوشيXperia Z3 که يکي از موفق ترين محصولات شرکت سوني است از بقيه بهتر عمل کرده است. شرکت سوني محصولات سري Z خود را با گواهينامه هاي Ipx عرضه مي کند. در مورد نسخه اول، اين گواهينامه از نوع IP57 بود و در نسخهXperia Z3 اين گواهي به نسخه IP68 به روز شد.

اگر بخواهيم کمي به زبان ساده تر در رابطه با اين گواهينامه توضيح دهيم بايد گفت که عدد 6 در اين نام نشان دهنده بالاترين مقاومت در برابر شن و ماسه و عدد 8 هم نشان دهنده بيشترين دوام و مقاومت گوشي در مقابل نفوذ آب است.

اين محصول توانايي اين را دارد تا حدود 2 متر به مدت 30 دقيقه تا يک ساعت در آب و در گرد و غبار بسيار شديد مقاومت داشته باشد. به صورتي که درگاه هاي اين گوشي کاملا بسته باشد، هيچ گونه ذره و رطوبتي به داخل اين دستگاه وارد نخواهد شد. البته در ديگر بخش ها هم اين گوشي توانسته است تا توجه ديگران را به خود جلب کند.

نمايشگر اين گوشي 5.2 اينچ بوده و يک رزولوشن 1920 در 1080 دارد. در رابطه با پردازنده آن هم بايد گفت که از يک پردازنده چهار هسته اي 2.5 گيگا هرتزي بهره مي برد که از نوع اسنپدرگن 801 بوده و محصولي از شرکت کوالکام است. رم اين گوشي 3 گيگا بايت است و دوربين آن هم داراي کيفيت 20.7 مگا پيکسلي است. تيم طراحي اين گوشي معتقد هستند که اين گوشي بايد تکامل پيدا کند و بدون شک بعد از رسيدن به تکامل رقيبي براي آن پيدا نخواهد شد.

بهترين از نوع ويندوز فوني

ميزان تقاضا در بازار نشان از اين دارد که هنوز هم کاربران نتوانسته اند تا ارتباط خوبي با سيستم عامل ويندوز فون داشته باشند و هنوز هم مايکروسافت به آب و آتش مي زند تا کاربران هر طور که هست راضي شوند گوشي هايي مبتني بر پلتفورم ويندوز را امتحان کنند. با وجود اين که مايکروسافت به سراغ کمپاني محبوب و قديمي نوکيا رفت تا سخت افزار قدرتمند اين شرکت را با نرم افزارهاي بي نظير خود ترکيب کند اما باز هم نتوانست با گوشي هاي اندرويدي رقابت کند.

اما اگر شما کاربر يک گوشي ويندوزي هستيد يا دوست داريد که در آينده به سراغ يک گوشي برويد که مبتني بر اين سيستم عامل است، بايد گفت که محبوب ترين گوشي ويندوز فوني در سال 2014، گوشي هوشمند One M 8 بوده است. اين گوشي به سادگي توانست نظر بسياري از کاربراني را که به ويندوز فون رغبتي ندارند تغيير دهد.

اين گوشي داراي طراحي بدنه جذاب آلومينيومي و اسپيکرهاي بسيار با کيفيت BoomSound نسخه اندرويدي است که تحت پلتفورم پويا و زيباي ويندوز فون 8.1 به اجرا در مي آيند. مايکروسافت که به نوعي در عرصه رايانه هاي خانگي سلطان نرم افزارهاست، تمام تلاش خود را مي کند تا در جهان تلفن همراه هم حرفي براي گفتن داشته باشد و در همين راستا ويژگي هاي دستيار صوتي خود را که کورتانا نام دارد تا حد امکان افزايش داده است و نسخه جديد اين دستيار صوتي که روي اين دستگاه قرار گرفته است، داراي عملکردي هوشمندانه تر نسبت به ديگر نمونه هاي مشابه خود است.

البته شرکت HTC، طبق عادتي که دارد امکانات نرم افزاري ديگري نظير کنترل از راه دور تلويزيون يا همان Sense TV و ارائه مجله اينترنتي جذابش با عنوان Blink Feed را در نسخه ويندوز فوني M 8 قرار داده است. اين گوشي بسيار خوش دست بوده و از نظر ظاهر ساخت توانسته است بسياري از کاربراني که آن را براي يک بار در دست گرفته اند، قانع کند تا حاضر به خريد آن شوند.

کدام گوشي طول عمر باتري بيشتري دارد؟

اگر به خاطر داشته باشيد زماني که نام گوشي هاي Huawei در بازار شنيده شد بسياري از مردم آن ها را جزو دسته گوشي هاي چيني بدون کيفيت مي دانستند. از طرفي به خاطر قيمت به نسبت پايين اين گوشي ها کاربران از ضرب المثل " هر چقدر پول بدهي، همان قدر آش مي خوري " استفاده مي کردند و هيچ کس نتوانست در همان ابتدا به اين برند و شرکت سازنده اش اعتماد کند.

اما گذر زمان نشان داد که Huawei متفاوت از تصوري بود که مردم در موردش داشتند. به گونه اي که يکي از گوشي هاي توليدي اين شرکت جزو بهترين گوشي هاي سال 2014 قرار گرفته است. در مورد دليل اين انتخاب هم بايد گفت که طول عمر زياد باتري، عامل اصلي اين انتخاب بوده است. البته حتما با خودتان مي گوييد که تلفن هاي همراه هوشمند زيادي هستند که طول عمر باتري بالايي دارند، اما بايد گفت که اين محصول شرکت هوآوي با عنوان Ascend Mate 2، توانسته در اين زمينه رتبه اول را از آن خود کند.

اين گوشي يک باتري غول پيکر 4050 ميلي آمپري را با خود يدک مي کشد که حدود 15 ساعت استفاده مداوم و سنگين شما از گوشي را تضمين مي کند. علاوه بر آن اين تلفن هوشمند اين قابليت را دارد که به ديگر گجت ها هم برق رساني کند. اما در مقابل بايد گفت که از نظر سخت افزاري اين گوشي قدرت آن چناني ندارد و پردازنده آن اسنپ دراگن 400 بوده و نمايشگر آن هم با رزولوشن 720 نتوانسته کاربران زيادي را به خود جذب کند.

البته قيمت 290 دلاري اين گوشي و همان طول عمر باتري بيشتر توانسته به عوامل موفقي براي خريد اين گوشي تبديل شود. به هر حال بايد گفت که جريان پيشرفت هاي گوشي هاي هوشمند در صنعت تلفن همراه به همين جا ختم نخواهد شد و به طور حتم از ابتداي سال جديد ميلادي شاهد اعلام برنامه جديد شرکت هاي مختلف فعال در اين زمينه خواهيم بود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    گوشی G3 برای ال جی رو تا حالا دیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    ظاهراً از موتورولا دروید توربو هیچ خبری نداری
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    مشرق در خصوص تلفن همراه تخصصی ندارید لذا اظهارنظر نفرمائید یا از سایت های تخصصی کمک بگیرید گوشی های ال جی الان بالاترین ضریب رشد را در بازار آمریکایی شمالی که ویترین تکنولوژی است را به خود اختصاص داده اند و تا سال 2016 برند دوم بازار آمریکا و حوزه دریایی شمال خواهد شد جی 2 جی 3 جی فلکس جزو برترین تکنولوزی های سال خود هستند بخاطر قیمت مناسب و کیفیت عالی و خدمات پش از فروش و داشتن رابط کاربری فوق العاده جذاب و نوع آوری های مناسب هر بازار این گوشی ها در ایران هم به خوبی در حال رشد و فتح بازار هستند
  • علی ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    گوشی های سری جی ال جی الآن جزو بهترین ها هستند کمی مطالعه و تحقیق کنید لطفا ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس