فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در رابطه با زمان عملياتي شدن سامانه‌هاي رونمايي شده نظير پروژه راداري ناوبري باند X و S پروژه ثامن(اولين سامانه کنترل آتش سطحي و هوايي درياپايه) اين نيرو خاطر نشان کرد: سامانه‌هاي رونمايي شده همچون سامانه پدافندي S وx و سامانه کنترل آتش‌بار در طول سال‌جاري عملياتي و نصب مي‌شوند.

به گزارش مشرق، امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با تأثير فرامين بنيانگذار انقلاب امام خميني(ره) در 8 سال دفاع مقدس، اظهارداشت: در آن مقطع زماني مسئولان نظام به محضر امام راحل حاضر شدند و تکليف خود را براي جنگ درخواست کردند که در آن زمان امام با قاطعيت فرمودند تکليف ما را سيد‌الشهدا معلوم کرده است که اين نشان از بينش دقيق امام راحل بود.

وي تصريح کرد: جملات امام خميني(ره) به مسئولان و مردم روح شجاعت مي‌داد و براي مثال وقتي که اين بزرگوار مي‌فرمايند حصر آبادان شکسته شود اين فقط يک جمله 4 کلمه‌اي نبود بلکه جمله‌اي با يک دنيا ارزش بود که نشان از صلابت فرماندهي امام راحل در جنگ داشت.

فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: زماني که يادم مي‌آيد که امام روي صندلي ساده خود نشسته بود و چگونه فرماندهي و با رزمندگان رفتار مي‌کردند اشک در چشم‌هايم جمع مي‌شود و اين موضوع را کساني بيشتر متوجه مي‌شوند که آن زمان را درک کرده باشند.

امير دريادار سياري در رابطه با اقدامات صورت گرفته توسط نيروي دريايي ارتش براي توسعه سواحل مکران گفت: در رابطه با اقدامات صورت گرفته براي سواحل مکران بايد گفت که اقدامات زيادي هم از طرف دولت و هم نيروي دريايي ارتش در حال انجام است و امروز بخشي از پايگاه‌هاي خود را در سواحل مستقر کرده و در دريا نيز حضور مستمر داريم از همين رو تا مدار 10 درجه و بيشتر از آن حضور پيدا کرديم و اين مسير مشخص شده براي سواحل مکران و اقتدار دريايي است که در حال پيشروي خواهد بود.

وي در رابطه با عملي کردن فرامين فرمانده معظم کل قوا در رابطه با راهبردي بودن نيروي دريايي ارتش بيان داشت: نيروي دريايي يک نيروي راهبردي است که در برنامه‌هايش حضور مستمر در آب‌هاي آزاد نقش به‌سزايي دارد و همچنين طبق فرمايشات مقام معظم رهبري که فرمودند نيروي دريايي بايد مظهر اقتدار مردم جمهوري اسلامي ايران در دريا باشد، ما هم در پيشبرد تمامي اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي تمام تلاش خود را مي‌کنيم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: از برنامه‌هاي ديگر ما براي رسيدن به نيروي دريايي راهبردي توسعه سواحل مکران است که همان‌گونه که گفته شد در حال توسعه آن هستيم.

دريادار سياري افزود: نيروي دريايي در تلاش است تا با بوجود آوردن آباداني، همه ارگان‌هاي دريايي بتوانند از اين نعمت‌هاي خدادادي براي پيشرفت‌هاي کشور در عرصه دريا استفاده کنند.

وي در پايان در رابطه با زمان عملياتي شدن سامانه‌هاي رونمايي شده نظير پروژه راداري ناوبري باند X و S پروژه ثامن(اولين سامانه کنترل آتش سطحي و هوايي درياپايه) اين نيرو خاطر نشان کرد: سامانه‌هاي رونمايي شده همچون سامانه پدافندي S وx و سامانه کنترل آتش‌بار در طول سال‌جاري عملياتي و نصب مي‌شوند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس