امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در شانزدهمین همایش صنایع دریایی، گفت: راهکار امروز برای مقابله با استکبار نزدیکی و تئوری بازگشت به دریاست که از سوی مقام معظم رهبری نیز مطرح شده است.

به گزارش مشرق، وی با بیان این‌که ما از دریا دور شده‌ایم و برای بازگشت اقتدار و قدرت باید به دریا بازگردیم، افزود: امروز ما چه میزان از انرژی و مزایای دریایی استفاده می‌کنیم و چه میزان از سبد غذایی مردم کشور را منابع دریایی تأمین می‌کند؟ این وضع مطلوب نیست.

سیاری اضافه کرد: ما ملتی هستیم که بیش از 2 هزار سال قبل به مدیترانه سفر کردیم و اقتدار دریایی ما مثال زدنی بود. امروز چه شده است که آنهایی که آن زمان هیچ اقتداری در دریا نداشتند توانسته‌اند ما را کنار بزنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که استکبار به دنبال دورسازی ما از دریا بوده است، بیان کرد: کشور ما قبل از انقلاب تحت تأثیر استعمار بود که در آن زمان آنها با علمی که از دانش و توانایی دریایی ما داشتند توانستند ما را از دریا و امکانات آن دور سازند.

وی اضافه کرد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم از سلطه استعمارگران بیرون آییم. اما تأثیر آنها آنقدر زیاد بود که بتوانند ما را از دریا دور کنند.

وی با بیان این‌که بزرگترین شهرهای دنیا در کنار دریا هستند، خاطرنشان کرد: از 20 شهر بزرگ و بالای 500هزار نفر جمعیت کشور به غیر از بندرعباس کدام شهر در ساحل مکران قرار دارد؟ ما شهرها و بنادر مهمی در کنار ساحل نداریم که باید این امر تغییر کند.

سیاری اضافه کرد: برای تغییر این رویه باید تمام ارگان‌های دریایی به این موضوع مهم توجه کنند زیرا اقتدار دریایی زمانی به وجود می‌آید که بتوانیم امنیت در ساحل و دریا را ایجاد کنیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس